Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Matjes voor de diverse opbergruimtes, ook te vinden op ali.
het rode accent zal metname bij de gt versies wel fraai staan.

302275F3-7C0F-4198-8B91-442E11E14E21.png

DE33A95D-FC50-48D4-A154-2D26F29A2C1F.png

FA26C7FF-F7F9-4474-9094-6E53AC37B519.png

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Iemand die hier al ervaring mee heeft?

Kia Ceed / Proceed (Start Stop) + (Auto-Hold) Memory module

After the installation of our memory module:

With every engine start, the module is backing up the last saved setting of Stop-Start system.
( If the Stop-Start system is deactivated, it stays disabled until it is activated by the driver again! 
If Stop-Start system is activated again, it stays active until it is deactivated by the driver. )

https://www.ebay.com/itm/323820532564

aangepast door Proceed-Dennis
  • 4 weken later...
Geplaatst
Op 28-11-2019 om 10:43, its GriffX zei:

Heeft iemand al een aftermarket uitlaat gevonden?
Zit over na te denken om de Proceed te voorzien van een nieuw uitlaat systeem met iets meer geluid.

Hi @its GriffX ik ben op duitse sites de volgende tegen gekomen,
Van "NAP" had ik ook wat Youtube fimpjes gevonden.

https://www.bastuck.de/gb/kia-ceed-cd-gt-line-en/

En

https://www.nap-sportauspuff.com/shop/nap-klappenauspuff-kia-proceed-cd-2018-1-0-1-4-t-gdi/

Geplaatst
Op 9-3-2020 om 15:51, Renzo4000 zei:

Wat doet een aangepaste uitlaat met de Kia garantie? 

In theorie helemaal niets. Mits je natuurlijk de originele uitlaat houdt en deze weer terug plaatst als je garantie wilt claimen. 

Geplaatst

Dat snap ik, maar wees je ervan bewust dat hedendaagse auto's van alles constant meten en registeren dus ook de uitstroom (tegendruk ed.) van de uitlaatgassen. Dus als er motorschade zou ontstaan hierdoor zouden ze daar mogelijk moeilijk over doen. Het is iets om rekening mee te houden, hoe klein de kans ook is. 

• 1 maand later...
Geplaatst

Iemand al zelf met een audio upgrade bezig geweest?

En/of om te beginnen al eens een plus van de accu naar de kofferruimte gelegd? Een "makkelijke" weg heb ik nog niet gevonden..

Plan is een eigen actieve sub erin te klussen.

Geplaatst (aangepast)

Jazeker, ik heb een Rockford P300-12 actieve subwoofer laten installeren. Geen super high-end subwoofer maar gezien de price-range doet ie het erg goed (zie de vele reviews online). Een goede voelbare strakke bas zonder een enorme ratelende boombox van een auto te krijgen.  Daarnaast zit er een "quick-plug" aansluiting op waardoor je de subwoofer eenvoudig los kan koppelen als je de ruimte nodig hebt.

image.png.aa6254acfd0c366226d470651e8c0e0d.png

Ik weet wel dat het een redelijke klus was voor het installatiebedrijf aangezien ze nog niet eerder een Proceed hebben aangepakt.

Ze hebben via schutbord een extra gat gemaakt in een bestaande harde rubberplug waar ook andere bekabeling doorheen gaat, Hier is de plus draad vanaf de accu(afgezekerd) naar achteren gelegd. Hiervoor moet je sowieso de accu helemaal verwijderen en de computereenheid anders kan je er niet goed bij (het is redelijk dicht gebouwd allemaal).

Vervolgens hebben ze een vóór de jbl (harmon kardon) versterker onder de passagiersstoel een high/low filter geplaatst voor het audio signaal naar de subwoofer. Je wil namelijk niet dat je een gemanipuleerd signaal naar je sub stuurt. Eerlijk gezegd weet ik niet waar ze de min kabel hebben geplaatst maar dat moet op een goed stuk metaal van het chassis zijn. Uiteraard is de pluskabel en het audio signaal gescheiden van elkaar naar achteren gelegd (via linker en rechter dorpel) om eventuele storingen te voorkomen. Tot slot is er een remote geplaatst links onder bij het stuur zodat ik makkelijk de gain kan aanpassen naar wens.

Al met al ben ik hierover goed te spreken en is het geluid beter in balans. De lage tonen worden nu grotendeels door de actieve sub opgepakt (crossover op 90 hz) en kunnen de overige speakers nu vooral concentreren op het midden en hoog gebied. Misschien dat ik nog een stapje verder ga met het dempen van de deuren en het laten plaatsen van een betere composet. 

Hopelijk kan je wat met deze info.

aangepast door Renzo4000
  • Like 1
  • Thanks 2
Geplaatst

Helpt me al een stukje verder, zeker, bedankt daarvoor!

En het klinkt inderdaad uitdagender dan gehoopt.. maar was er al wel bang voor.

Ik heb ook een actieve sub, die je via 2-3 connectors zo los kunt klikken en eruit pakt mocht je de ruimte nodig hebben. High/low filter is bij deze niet nodig.

Goed om te weten dat de gehele accu e.d. eruit moet. Laat ik daar eerst maar eens naar kijken, voor ik met de rest aan de slag ga.

Min-kabel kan denk ik wel vlak achter de achterbank, daar zag ik al een paar kale plekken die wel geschikt lijken.

Audio signaal wordt de volgende uitdaging... of ik moet de hele unit uibouwen (no go), of ergens aftappen..

Hoeft ook niet high-end te worden, maar deze sub lag ook in de vorige auto en vult het geluid lekker aan met een goeie schep laag. De default audio is oké, maar kan wel wat gebruiken.

Geplaatst

Bij mij hebben ze de h/l filter afgetapt op de kabels die in de amp/dsp van de Kia gaan. Je wil absoluut niet aftappen bij de speakers zelf want dan zit je met het gemanipuleerde signaal van de jbl  "premium " versterker.

Het is wel wat gepriegel zo onder de stoel (hoorde regelmatig gemopper :)). Mijn Rockford heeft ook een ingebouwde high/low filter maar ze adviseerde toch een apart filter die van betere kwaliteit zijn en veel beter zijn af te regelen. 

Geplaatst

Heb je de jbl premium upgrade? Het klinkt bovengemiddeld binnen het segment  maar mist een goede balans over het hele gebied.  Met name het sublaag is een beetje inconsistent en niet "subwoofer " waardig. Dit kan ook niet met een 6.5" drivers en een passief membraam. 

Met het toevoegen van een volwaardige sub kan je de bass helemaal terug draaien waardoor de standaard speakers veel beter presteren en niet geheel onbelangrijk, een voelbare strakke droge bass nu.

Geplaatst (aangepast)
11 uur geleden, Renzo4000 zei:

Heb je de jbl premium upgrade? Het klinkt bovengemiddeld binnen het segment  maar mist een goede balans over het hele gebied.  Met name het sublaag is een beetje inconsistent en niet "subwoofer " waardig. Dit kan ook niet met een 6.5" drivers en een passief membraam. 

Met het toevoegen van een volwaardige sub kan je de bass helemaal terug draaien waardoor de standaard speakers veel beter presteren en niet geheel onbelangrijk, een voelbare strakke droge bass nu.

Het is de premium ja, niet dat ik daar echt een keuze kon in maken, zijn standaard op het model (toch in België).

image.png.eb3b1b4d10200cf43f6e8b0120f7c98b.png

Dit zijn al de opties die ik aangeduid had, kon enkel nog open dak ook nemen maar bewust niet gekozen.

Ik denk (hoop) wel dat meer dan tevreden zal zijn met de standaard, het betreft een firmawagen dus zal ik zeker geen eigen kosten gaan insteken voor audio upgrade :) 

aangepast door cobalt
Geplaatst

Oh ik denk dat de meeste mensen prima tevreden zijn met de jbl premium upgrade. Het is ook maar hoeveel waarde je daaraan hecht natuurlijk. Ik hou van een lekker stukje muziek luisteren (en eigenlijk heb ik daar alleen in de auto echt tijd voor met gemiddeld 3 uur reistijd per dag, behalve nu dan :(). Overigens heb ik deze installatie gewoon zelf betaald. Aan het einde van mijn leasecontract gaat deze subwoofer er weer uit en gaat ie mee naar de volgende auto en wordt de Proceed weer netjes hersteld naar origineel. Dus hier is geen sprake van kapitaalvernietiging ;)

Geplaatst
3 minuten geleden, Renzo4000 zei:

Oh ik denk dat de meeste mensen prima tevreden zijn met de jbl premium upgrade. Het is ook maar hoeveel waarde je daaraan hecht natuurlijk. Ik hou van een lekker stukje muziek luisteren (en eigenlijk heb ik daar alleen in de auto echt tijd voor met gemiddeld 3 uur reistijd per dag, behalve nu dan :(). Overigens heb ik deze installatie gewoon zelf betaald. Aan het einde van mijn leasecontract gaat deze subwoofer er weer uit en gaat ie mee naar de volgende auto en wordt de Proceed weer netjes hersteld naar origineel. Dus hier is geen sprake van kapitaalvernietiging ;)

Is bij mij toch ook grotendeels zo. Met een kind in huis kan je de boxen hier niet laten open knallen ;)
Heb gemiddeld 1,5 / 2u reistijd per dag (in niet corona tijden), dus hecht er wel heel veel belang aan, maar mijn laatste 2 auto's waren ook gewoon standaard boxen en dat viel eigenlijk wel al mee, dus dan zal deze zeker wel niet tegen vallen denk ik dan :) 

Geplaatst

Komt vast wel goed, aanpassen kan je altijd nog overwegen mocht het toch niet helemaal naar wens zijn. Overigens wil ik nog wel een nuance aanbrengen in mijn verhaal; ik heb die subwoofer niet persé om "hard te knallen"; integendeel. Ik heb deze sub gekozen omdat hij juist op lagere volumes ook goed meespeelt. Hierdoor heb je ook in die situatie een mooi vol geluid zonder dat het bloed uit je oren stroomt ;) ... De momenten dat je wel even een lekker stukje muziek wil luisteren waar ook een goede bassline in zit kan de P300-12 behoorlijk wat druk opbouwen. Dit is voelbaar in de borstkas en door de binnenspiegel kijken wordt een uitdaging :-P (dit is het sowieso al trouwens...). Maar goed die situaties zijn spaarzaam hoor. De tijd dat ik met een dual 15" subwoofer rond reed toen ik 18 jaar was zijn alweer even geleden.

Geplaatst
22 uur geleden, Renzo4000 zei:

Bij mij hebben ze de h/l filter afgetapt op de kabels die in de amp/dsp van de Kia gaan. Je wil absoluut niet aftappen bij de speakers zelf want dan zit je met het gemanipuleerde signaal van de jbl  "premium " versterker.

Het is wel wat gepriegel zo onder de stoel (hoorde regelmatig gemopper :)). Mijn Rockford heeft ook een ingebouwde high/low filter maar ze adviseerde toch een apart filter die van betere kwaliteit zijn en veel beter zijn af te regelen. 

Ik heb de JBL upgrade sowieso niet ;) Vandaar ook (mede) mijn wens om er "iets" in te leggen.

Vermoedelijk kan ik dus wel van de speakers aftappen, maar misschien is het zoals je zegt wel een idee er toch een high/low filtertje tussen te pluggen..

5 uur geleden, Renzo4000 zei:

Overigens wil ik nog wel een nuance aanbrengen in mijn verhaal; ik heb die subwoofer niet persé om "hard te knallen"; integendeel.

Same here. Vooral om het 'basic' geluid wat meer een boost te geven, overall performance/balans beter te krijgen.

Met als bijkomend voordeel dat je de bass uit de standaard-speakers weg kunt draaien, zodat ook die wat beter klinken, zeker als ze een tandje harder staan.

Dat het op z'n tijd even stevig kan blazen, dat is wel mooi meegenomen  :smile:  En dat lukte met deze sub in de vorige wagen op zich prima, zonder overdreven herrie te schoppen.

Heb vandaag nog even vlug gekeken, maar misschien en hopelijk kan ik vanaf de accu relatief simpel bij de zekeringkast komen en van daaruit de dorpel in... to be continued..

• 2 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Ik zou deze zeer prefereren,  vergt wat kunde maar het is het meer dan waard.

https://www.soundimports.eu/nl/dayton-audio-dsp-408.html

Verder de JL driver goede keuze. losse sub altijd beter , goedkope dayton sub maakt veel verschil.

Fronts is focal of DLS een optie.

Dan heb je wel aardig 'premium' of meer 'ultimum' geluid.

De standaard jbl installatie is wel ok maar een beetje afgevlakt en te digitaal klinkend. Valt mij n beetje tegen eerlijk gezegd.  Voor de gewone mens is het echter wel n hele verbetering tov wat er aan 'premium' geluid in andere auto's zit. De bose versie in een renault bijvoorbeeld is gewoon n lachertje vergeleken met deze jbl.

De infinity kappa speakers met dempingmateriaal in de deuren in mijn oude ceed jd zonder verdere aanpassing deden het een stuk beter.

aangepast door Da_JoJo
Geplaatst
Op 5-5-2020 om 10:00, cobalt zei:

Is bij mij toch ook grotendeels zo. Met een kind in huis kan je de boxen hier niet laten open knallen ;)
Heb gemiddeld 1,5 / 2u reistijd per dag (in niet corona tijden), dus hecht er wel heel veel belang aan, maar mijn laatste 2 auto's waren ook gewoon standaard boxen en dat viel eigenlijk wel al mee, dus dan zal deze zeker wel niet tegen vallen denk ik dan :) 

absoluut niet, geen zorgen dit is n hele vooruitgang hoor.

• 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Dit leek me wel een leuke aanpassing 

Acryl Moving Led Welkom Pedaal Auto Scuff Plaat Pedaal Instaplijsten Pathway Licht Voor Kia Proceed Gt 2019 2020 https://a.aliexpress.com/_dTS2UDh

En bakje voor de armsteun midden

https://a.aliexpress.com/_dU7sthN

Led Interieur Licht Kit Voor Kia Ceed Ed Jd Cd

https://a.aliexpress.com/_dYJ6GgX

Paddle Shifter aluminium https://a.aliexpress.com/_d7bDQeb

aangepast door Da_JoJo
paar extra dingen
Geplaatst
39 minuten geleden, Da_JoJo zei:

Dit leek me wel een leuke aanpassing 

Acryl Moving Led Welkom Pedaal Auto Scuff Plaat Pedaal Instaplijsten Pathway Licht Voor Kia Proceed Gt 2019 2020 https://a.aliexpress.com/_dTS2UDh

En bakje voor de armsteun midden

https://a.aliexpress.com/_dU7sthN

Led Interieur Licht Kit Voor Kia Ceed Ed Jd Cd

https://a.aliexpress.com/_dYJ6GgX

Paddle Shifter aluminium https://a.aliexpress.com/_d7bDQeb

gordel dummy met flesopener 

https://a.aliexpress.com/_d9m4UIb

Geplaatst

Lijkt me dat er een verkeerde band op zit met een te hoge wang. Met name onze oosterburen zijn gek op de Proceed GT en leggen daar vaak 19" onder.

De meeste hebben dan maat 235/35/19.

Op de foto hierboven lijkt het wel hoogte 45/50

Screenshot_20200730-093056_Lite.jpg

Screenshot_20200730-093118_Lite.jpg

Screenshot_20200730-093031_Lite.jpg

20200730_092958.jpg

20200730_092914.jpg

• Like 1
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...