Jump to content
  • Sign Up
Roak

Proceed modificaties / upgrades

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo, leek me leuk om een topic te starten over Modifcaties / DIY projecten etc.

Ik zal aftrappen met de bekleding van het dashboardkastje.

Heb ik al eens eerder gedaan bij een Seat Leon dus was niet zo moeilijk:

Eerst malletjes maken van papier (gewoon A4 print papier) en dan uitknippen  van zelfklevend Vilt/velours, verkrijgbaar bij de hobby/handwerzaak.

.20190720_153937.thumb.jpg.2c6010aaa4462598f84a6650a86977a8.jpg

Happy met het resultaat ! geen OEM uiteraard maar VEEL beter dan het kale plastic.

Dashboardkasje verwijderen is ook heel simpel: links en rechts de grote knoppen verwijderen, de demper stang aan de rechterkant loswippen

en de scharnierpinnen aan de achterkant eruit drukken.

20190720_141619.jpg

20190720_141640.jpg

20190720_142711.jpg

20190720_143548.jpg

20190720_152742.jpg

20190720_152928.jpg

Edited by Roak

Wel leuk gedaan maar het dashboardkastje gebruik ik 2x per jaar.

1x om op de dag van onderhoud het onderhoudsboekje er al uit te pakken.

1x op dezelfde dag als ik de auto weer kom ophalen en het boekje terugleg.

:smile:

• Like 1

Nog meer mensen hier die modificaties aan hun (Pro)ceed aan willenbrengen?

Ik ga sowieso de binnenverlichting vervangen door LED, kentekenverlichting reeds gedaan.
Verder wil ik misschien wel de rode naafkapjes voor de 18inch velgen bestellen (zijn schijnbaar los te bestellen), ik ga de Kia logo's vervangen door de K-Logo's en zou het liefst de remklauwen rood maken maar dat is volgens mij wel echt veel werk.

Posted (edited)

Kentekenverlichting ga ik ook doen denk ik.

de rest vind ik persoonlijk vrij zinloos aangezien het zeiden of nooit gebruikt zal worden.

de rode wielnaaf randjes zijn voor de GT, passend bij de andere GT uitvoering.

die op een niet GT zetten is voor mij zoiets als “ ik wilde eigenlijk een GT, maar kon die niet betalen”...

net als remklauwen rood verven. Trekt de aandacht, maar het is en blijft nep...

niet persoonlijk bedoeld uiteraard... ;-)

De auto is aan de buitenkant al prachtig van zichzelf met hoop details om te ontdekken.

heb wel een paar gordel schouderstukken met logo’s in bestelling bij Ali. Afwachten hoe het er uit ziet en voelt, anders weer afscheid.

ivm honden achterin de rubber antislip mat, een hoes en een rol beschermer om over de bumperrand te hangen tegen krassen.

Misschien ooit nog wat afsluitdeksels en doppen voor het zichtbaar ijzerwerk in de portiers-entingen 

voor de rest geen plannen aangezien de auto al rijkelijk voorzien is...

Edited by Proceed Frankie

Ik weet niet wat nou erger is @Proceed Frankie... afschuwelijke neppe Alie schouder dinges of officiële Kia naaf kappen ... ;)

1 uur terug, Proceed Frankie zei:

Kentekenverlichting ga ik ook doen denk ik.

de rest vind ik persoonlijk vrij zinloos aangezien het zeiden of nooit gebruikt zal worden.

de rode wielnaaf randjes zijn voor de GT, passend bij de andere GT uitvoering.

die op een niet GT zetten is voor mij zoiets als “ ik wilde eigenlijk een GT, maar kon die niet betalen”...

net als remklauwen rood verven. Trekt de aandacht, maar het is en blijft nep...

niet persoonlijk bedoeld uiteraard... ;-)

De auto is aan de buitenkant al prachtig van zichzelf met hoop details om te ontdekken.

heb wel een paar gordel schouderstukken met logo’s in bestelling bij Ali. Afwachten hoe het er uit ziet en voelt, anders weer afscheid.

ivm honden achterin de rubber antislip mat, een hoes en een rol beschermer om over de bumperrand te hangen tegen krassen.

Misschien ooit nog wat afsluitdeksels en doppen voor het zichtbaar ijzerwerk in de portiers-entingen 

voor de rest geen plannen aangezien de auto al rijkelijk voorzien is...

ik vind de rode naafkapjes mooi staan op de velgen, en rode remklauwen nep? Ook bij de GT zijn de rode remklauwen gewoon rood gespoten/gecoat hoor, het is niet zo dat rode remklauwen beter remmen dan zilveren, blauwe, gele of groene.

Je mist mijn punt over “doen alsof” of “ laten lijken op” wat het niet is.

en de eerste rode remklauwen waren toch echt iets anders dan de standaard.

never mind, smaken mogen verschillen :angel:

• Like 1

Ik ben me aan het oriënteren voor m'n winterbanden. 

Ik heb nu een setje liggen maar de ET waarde is net te hoog naar mijn zin. ET is 40, velg 7Jx16.

Deze maat past zonder problemen op de Proceed. Maar zou graag willen dat de velgen meer naar binnen vallen. Bv een velg met et50.

Dus als iemand nog interesse heeft. Ik heb nog een setje te koop. Met Vredestein Snowtrac3 ong nog 4 mm profiel.

Screenshot_20190726-160043.jpg

Screenshot_20190726-160047.jpg

IMG_20190719_103739-1152x864.jpg

2 uur geleden, Renzo4000 zei:

Ik weet niet wat nou erger is @Proceed Frankie... afschuwelijke neppe Alie schouder dinges of officiële Kia naaf kappen ... ;)

Heeft  Kia ook originele schouder dinges?

en wie zegt dat ze afschuwelijke neppe zijn..?

we worden steeds verdraagzamer op dit forum geloof ik...

Posted (edited)

Wind je niet teveel op, het is daar veel te warm voor... Het was met een knipoog (handig die emojis voor interpretatie).

Maar ik vond het een opvallend dat je iemand naar mijn mening afvalt op een originele kia accessoire en jezelf iets gaat shoppen bij ome Alie.

Je stelling "...Maar die kon ik niet betalen" zou je dan ook door kunnen trekken naar je eigen Proceed... Kon je die "echte" Mercedes CLA SB niet betalen?

Je snapt mijn punt, laat iedereen gewoon in zijn waarde. Ik vind het ook helemaal prima dat je gordelkussentjes bij Alie wil kopen.:dup::winkiss:

Edited by Renzo4000
  • Like 1

No thx

De Mercedes vind ik echt spuuglelijk...:no:

Ik heb de vorige CLA SB gehad en dat is de reden geweest dat ik de Proceed hoog op mijn lijst had staan. Maar nadat ik bij 3 Kia dealers en langsgeweest en er geen één verkoper naar mij kwam en bij een 4-de dealer een Proceed zou klaar staanvoor een proefrit, die opeens niet meer stond toen ik daar aankwam, ben ik weer bij de Mercedes dealer terecht gekomen. 

Meteen geholpen en een offerte uitgedraaid. Het is wel de CLA geworden en niet de CLA SB. Kan de auto zelfs voor een weekend meenemen en door de weeks voor een paar dagen is ook geen probleem. 

En zelf vragen was blijkbaar niet mogelijk?

• Like 1

Als er maar 2 verkopers zijn die met andere klanten bezig zijn dan ga ik er iet tusseninkomen. Maar heb er geen spijt van. Ik ben niet merk gebonden en wie weet met wat voor moois Kia de komende jaren uitbrengt. Hou het zeker in de gaten. 

Even denken...

dus eigenlijk neem je het dan de verkopers kwalijk dat ze netjes bezig waren met klanten en hun werk deden en daarom niet snel genoeg tijd hadden voor de volgende klant...?

Beetje ongeduldig type? Als ik ga kijken voor een nieuwe auto trek ik daar toch wat langer voor uit dat 5 minuten...

• Like 1
  • Haha 1

Op 3-8-2019 om 07:53, Praveen zei:

Als er maar 2 verkopers zijn die met andere klanten bezig zijn dan ga ik er iet tusseninkomen. Maar heb er geen spijt van. Ik ben niet merk gebonden en wie weet met wat voor moois Kia de komende jaren uitbrengt. Hou het zeker in de gaten. 

Hoe moeten ze dan naar je toe komen als ze met andere klanten bezig zijn? 

• Like 1

In Duitsland is iemand lekker enthousiast aan de slag gegaan met het modificeren van een Proceed: https://www.autoscout24.nl/aanbod/kia-pro-cee-d-proceed-1-6-t-gdi-gt-bodykit-tuning-navi-komfort-paket-benzine-oranje-a55ee791-cd9a-4498-afb8-facaf2fb49be?cldtidx=4

Weet iemand of bijv. die splitter een originele accessoire is? Ik heb het nog niet eerder gezien.

Splitter?

Als je die rails in de kofferbak bedoelt dan nee, die is in NL niet verkrijgbaar

Een splitter is zo'n lip onderaan de voorbumper.

• Thanks 1

Gesproken over die rails in de kofferbak; ik zou ze toch wel graag willen hebben. Lijkt me ideaal om snel een koffer of je boodschappen te fixeren. Ik kan het inderdaad nergens terug vinden als mogelijke accessoire achteraf. 

14 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Een splitter is zo'n lip onderaan de voorbumper.

Ach so. weer wat geleerd!

Zojuist, Renzo4000 zei:

Gesproken over die rails in de kofferbak; ik zou ze toch wel graag willen hebben. Lijkt me ideaal om snel een koffer of je boodschappen te fixeren. Ik kan het inderdaad nergens terug vinden als mogelijke accessoire achteraf. 

Is in Nederland niet leverbaar helaas. Had dat ook wel kunnen waarderen :yes:

Op 6-8-2019 om 10:51, Poekoek zei:

In Duitsland is iemand lekker enthousiast aan de slag gegaan met het modificeren van een Proceed: https://www.autoscout24.nl/aanbod/kia-pro-cee-d-proceed-1-6-t-gdi-gt-bodykit-tuning-navi-komfort-paket-benzine-oranje-a55ee791-cd9a-4498-afb8-facaf2fb49be?cldtidx=4

Weet iemand of bijv. die splitter een originele accessoire is? Ik heb het nog niet eerder gezien.

misschien is dit wat voor je? 

https://www.autobild.de/artikel/kia-proceed-gt-giacuzzo-tuning-14827997.html

:ddown:  :no:   vreselijk toch...?

Knipsel.JPG

Jup, niet doen... Echt zo'n typische "halfords" behandeling gehad. Less is more, keep it original.