Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn Kia Rio  is nu bijna 8 jaar oud, hij ziet er nog erg goed uit , alleen merkte ik pas , dat het Kia logo op de motorkap behoorlijk beschadigd is. De lak is voor de helft weggeslagen als het ware! Ervaringen hiermee, en eventuele garantieclaims, worden gaarne ontvangen op dit forum!

Geplaatst
7 uur geleden, motorfanatic zei:

Mijn Kia Rio  is nu bijna 8 jaar oud, hij ziet er nog erg goed uit , alleen merkte ik pas , dat het Kia logo op de motorkap behoorlijk beschadigd is. De lak is voor de helft weggeslagen als het ware! Ervaringen hiermee, en eventuele garantieclaims, worden gaarne ontvangen op dit forum!

Herkenbaar. Ook bij mijn Rio uit 2011. Nieuwe kost ruim 40 euro bij de stealer. Via eBay de helft. Zoek maar eens op artikelnummer 863201W100.

Geplaatst

Voor minder dan de helft kun je ook een K-logo aanschaffen.

Ik had ze destijds op de Venga en dat stond goed.

46DE0FEC-A3FA-4F05-A080-8E2840BD0A77.thumb.jpeg.17353a902d8033d227648c3b8e80ce33.jpeg

Geplaatst

Die van mij waren net nog binnen de garantietermijn van 7 jaar vervangen. Heeft me dus geen cent gekost. Maar ik heb net voor het verstrijken van de garantietermijn ook een brief van Kia Nederland gehad over een afbouw/coulance regeling over de garantie na die 7 jaar. En dit was een zogenaamde afbouwregeling dat in het eerste jaar na het verstrijken van de 7 jaar normale garantie dat Kia Nederland nog altijd 75% van de kosten op zich neemt. In het tweede jaar 50% en in het derde jaar 25%. Aangezien jouw auto 8 jaar oud is zou je mijn inziens aanspraak kunnen maken op 75% of 50% garantie. Als je ook zo'n brief hebt gehad zou ik daarmee naar de dealer gaan.

Geplaatst
9 uur geleden, Hanz001 zei:

Die van mij waren net nog binnen de garantietermijn van 7 jaar vervangen. Heeft me dus geen cent gekost. Maar ik heb net voor het verstrijken van de garantietermijn ook een brief van Kia Nederland gehad over een afbouw/coulance regeling over de garantie na die 7 jaar. En dit was een zogenaamde afbouwregeling dat in het eerste jaar na het verstrijken van de 7 jaar normale garantie dat Kia Nederland nog altijd 75% van de kosten op zich neemt. In het tweede jaar 50% en in het derde jaar 25%. Aangezien jouw auto 8 jaar oud is zou je mijn inziens aanspraak kunnen maken op 75% of 50% garantie. Als je ook zo'n brief hebt gehad zou ik daarmee naar de dealer gaan.

Bij mij, word uit coulance ook een nieuw logo geplaatst, de auto is nu 7,5 jaar oud, maar nog steeds in onderhoud bij de dealer!

Geplaatst
Op 31-8-2019 om 15:03, Nighthawk zei:

Mijn RIO is van bouwjaar 2012 (Mei). Geen brief gezien van Kia.

Altijd netjes in onderhoud geweest bij en Kia dealer? Ik neem aan dat dat een voorwaarde is.

Geplaatst
16 uur geleden, Nighthawk zei:

Onderhoud is elk jaar gedaan bij de Kia dealer volgens het schema van Kia.

Vreemd. Op dit moment kan ik de brief niet opzoeken omdat ik in het buitenland zit. Zodra ik weer thuis ben zal ik de brief er eens bij pakken.

• 2 weken later...
Geplaatst

Mooi van KIA dat je deze brief krijgt. Ik heb niets ontvangen. Garantieperiode liep af in mei 2019. KM stand is nog onder de 70k. Misschien komt brief nog. Anders maar een informeren bij KIA in Breukelen.

Geplaatst

Ook zo,n brief gehad! Inmiddels ,wat ik al vermeld had hierboven, coulance verkregen, op het plaatsen van een nieuw merklogo! Heeft mij dus niets gekost, keurig opgelost door mijn dealer Vaneman, Amsterdam.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...