Ga naar inhoud

Verwarming/Airco


R.J.

Aanbevolen Berichten

Ik heb nu al diverse keren meegemaakt, dat als ik de temperatuur op 22 zet, dat er dan diverse keren, opeens een koude wind door de auto blaast. Het lampje van de airco gaat niet aan, maar het lijkt er wel op dat hij opeens aanslaat.

Uitermate irritant en ik weet niet wat ik eraan kan doen.

Ervaren jullie dit ook?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minuten geleden, R.J. zei:

Ik heb nu al diverse keren meegemaakt, dat als ik de temperatuur op 22 zet, dat er dan diverse keren, opeens een koude wind door de auto blaast. Het lampje van de airco gaat niet aan, maar het lijkt er wel op dat hij opeens aanslaat.

Uitermate irritant en ik weet niet wat ik eraan kan doen.

Ervaren jullie dit ook?

 

Snap wat je bedoelt. Heb gisteren in de Niro de eerste wat langere rit gemaakt en met of zonder AC, er bleef steeds een wat koude wind blazen. Kreeg het niet echt lekker behaaglijk in de auto. Weet nog niet precies hoe ik alles fine moet tunen maar zal er de komende tijd zorgvuldig op letten. Wordt vervolgd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb sinds dit jaar last van de koude lucht. Het leek mij door de laatste software wijziging te komen. Ook deze zon beschijning op de sensor gehoord van de dealer, want die hebben alles na gelopen, maar wij vinden het voortaan koud in de auto.
Ook al rij ik 's avonds in het donker.... Zelfs een keer gehad dat ik naar de 26 graden stand ging omdat we nog steeds koude lucht voelden....
De uitblaas temperatuur eens gemeten en dat is ongeveer 14 - 17 graden. Ook al is er buiten bijna geen zon. 
Ik moet nu de temperatuur op 3 of 4 graden meer zetten dan dat ik gewend ben. Rij vandaag met 23,50 graad afgesteld terwijl het buiten 15 graden is, omdat ik anders koude handen krijg. 
De dealer kan niets vinden. nu anderen het ook hebben lijkt mij dat er een software fout zit in het systeem....

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 uur geleden, Doublebogey5 zei:

Ik heb nu de 'Auto' knop ingedrukt en of het nu daardoor komt weet ik niet maar ik heb veel minder last van een koude luchtstroom. Zie http://www.kniro.net/automatic_heating_and_air_conditioning-292.html

 

Ik vind wel dat hij soms ook flink blaast in de 'auto' stand. Heb jij daar geen last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, dropje zei:

 

Ik vind wel dat hij soms ook flink blaast in de 'auto' stand. Heb jij daar geen last van?

Ik denk dat hij alleen te hard blaast als de gemeten temperatuur veel afwijkt van de ingestelde temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ik weinig last van. Maar als de 'auto' stand uit staat dan word ik zowat weggeblazen en ook nog eens met (te) koude lucht. Klopt niet helemaal. Zal er bij een volgend bezoek aan de garage melding van maken.
Er zitten toch ook gewoon twee drukknoppen waarmee je de ventilatorstand kunt instellen? Gevolg van de auto-stand uitschakelen is dat je dat soort dingen ook zelf moet regelen lijkt mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zelf regelen heb ik uiteraard het eerst gedaan en toen kreeg ik het niet echt lekker qua temperatuur. Misschien nog wat meer proberen. Maar ben niet de enige die er last van heeft. Zie ook de eerdere berichten van Wimkia en R.J.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op 10-11-2019 om 20:38, Henk56 zei:

Waarom zetten jullie de Auto-stand standaard niet aan? Dan gaat het tot vanzelf goed?

Dat doe ik ook , auto stand en als de auto vind dat hij op de voorruit moet blazen doet hij dat ook , is een gemak dat ding  :dup:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Recentelijk hebben ze mijn temperatuur onderzocht. Bleek dat de ventilator in het dashboard die de ruimtelucht naar een voeler stuurt kapot was. dat verklaarde dat de inblaastemperatuur 5 graden lager was dan gewenst.
Complete unit is vervangen en probleem herstelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...