Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste forummers.,

Ik ben momenteel aan het kijken naar een Sorento 3.3 v6. 

Maar ik zie twee verschillende 4-wielaandrijvingssystemen.

Eén met 3 standen 2h/4h/4l (ook wel het est systeem; 4wd is handmatig in te schakelen) 

Eén met 2 standen auto en low (ook wel het tod systeem; automatisch inschakelende 4wd)

Maar, welk systeem is nu het best?

De verwachting is dat de auto met regelmaat buiten de begaande paden zal komen. 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Geplaatst

Zover ik weet hebben ze allebei een electromagnetische koppeling en zijn ze nagenoeg gelijk. Degene met 2hi en 4hi kan al rijdende electronisch daartussen schakelen dat is volgens mij het enige voordeel. Voor low zal je stil en in neutraal moeten staan om in te schakelen bij beide systemen.

Overigens kun je bij beide systemen ook een superlocker inbouwen die je tot wel 6 opties geven, dus veel maakt het niet uit. Zie foto.

Bedenk eerder of je de 3.5 v6 of 3.3 v6 wil. Voor off road zou ik eerder voor de 3.5 gaan (niet omdat ik hem heb) omdat die zijn koppel bij een lager toerental afgeeft dan de 3.3 wat wenselijk is. Dan zeggen de meer pk's van de 3.3 niet zoveel. 3.3 moet meer toeren maken om hetzelfde werk te doen. En je moet bij 3.3 kleppen stellen en bij 3.5 niet (hydraulisch)

Screenshot_20191112-130930_Samsung Internet Beta.jpg

Geplaatst (aangepast)

Bij de 3.3 heb je wel een distributieketting, welke bij goed onderhoud dus duurzamer is dan de distributieriem van de 3.5 die elke 90.000 km vervangen dient te worden. Echter is dit min of meer weg te strepen tegen het stellen van de kleppen van de 3.3 wat ook niet goedkoop is en even frequent dient te gebeuren.

aangepast door spostma85
Geplaatst

Lees ook eens dit topic:

Succes met je zoektocht en laat ons weten wat het is geworden :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...