Jump to content
Sign in to follow this  
BJ Dekker

Welke Sorento moet ik kiezen?

Recommended Posts

Beste forummers.,

Ik ben momenteel aan het kijken naar een Sorento 3.3 v6. 

Maar ik zie twee verschillende 4-wielaandrijvingssystemen.

Eén met 3 standen 2h/4h/4l (ook wel het est systeem; 4wd is handmatig in te schakelen) 

Eén met 2 standen auto en low (ook wel het tod systeem; automatisch inschakelende 4wd)

Maar, welk systeem is nu het best?

De verwachting is dat de auto met regelmaat buiten de begaande paden zal komen. 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Zover ik weet hebben ze allebei een electromagnetische koppeling en zijn ze nagenoeg gelijk. Degene met 2hi en 4hi kan al rijdende electronisch daartussen schakelen dat is volgens mij het enige voordeel. Voor low zal je stil en in neutraal moeten staan om in te schakelen bij beide systemen.

Overigens kun je bij beide systemen ook een superlocker inbouwen die je tot wel 6 opties geven, dus veel maakt het niet uit. Zie foto.

Bedenk eerder of je de 3.5 v6 of 3.3 v6 wil. Voor off road zou ik eerder voor de 3.5 gaan (niet omdat ik hem heb) omdat die zijn koppel bij een lager toerental afgeeft dan de 3.3 wat wenselijk is. Dan zeggen de meer pk's van de 3.3 niet zoveel. 3.3 moet meer toeren maken om hetzelfde werk te doen. En je moet bij 3.3 kleppen stellen en bij 3.5 niet (hydraulisch)

Screenshot_20191112-130930_Samsung Internet Beta.jpg

Bij de 3.3 heb je wel een distributieketting, welke bij goed onderhoud dus duurzamer is dan de distributieriem van de 3.5 die elke 90.000 km vervangen dient te worden. Echter is dit min of meer weg te strepen tegen het stellen van de kleppen van de 3.3 wat ook niet goedkoop is en even frequent dient te gebeuren.

Edited by spostma85

Lees ook eens dit topic:

Succes met je zoektocht en laat ons weten wat het is geworden :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By chippie777
      Ik wil nieuwe ruitenwissers voor mijn Niro. Ik heb ze besteld en de achterruitenwisser is prima, maar de voor ruitenwissers zijn weliswaar de juiste maat maar zien er totaal anders uit. Ik mis de soort spoiler op de nieuwe ruitenwissers. Maar ik kan online niet vinden welke ruitenwissers ik nu moet hebben zodat ik dezelfde ruitenwissers heb als er origineel opzitten. Iemand een idee? (En ja ik kan naar de dealer, maar de ervaring leert dat het vervangen van ruitenwissers bij een dealer behoorlijk prijzig is)
    • By JackL
      Voor de liefhebber, set winterbanden op stalen velgen slechts 2 seizoenen gebruikt.
      Gaan weg i.v.m. verkoop van auto.

• By MarcelD
      Hallo,

Van de achterlichthouder van mijn Sorento (2010) is het glas kapot. Ik heb een nieuwe houder zonder binnenwerk gekocht via een webshop. Echter ik krijg de oude houder niet open om de printplaat eruit te halen. Ook even gekeken of me dat lukt bij de nieuwe, maar ook daar lukt het me niet bij. Weet iemand hoe dat moet?

Alvast bedankt,
      Marcel
    • By Blackchrome
      Sinds enkele dagen een Sorento gekocht met een kapotte katalysator.
      Nou wil ik deze zelf vervangen, lijkt mij redelijk bereikbaar. In het werkplaatshandboek wat ik via dit forum heb kan ik daar weinig over vinden, of ik heb niet goed gezocht. Mijn vraag is de volgende: Kan ik de katalysator er zo tussen uit pakken of moet ik ook het uitlaatspruitstuk demonteren? 
      Is het wijs om een katalysator met metalen binnenwerk te monteren en waar zou ik die dan kopen?
      Of zal ik de goedkoopste monteren die ik via internet kan vinden omdat ivm het olieverbruik van de sorento's ze toch weer snel stuk gaan?

• By spostma85
      Hoi allen,
      Hier zomaar een paar foto's van mijn Sorento van 01-2006, de 3.5 v6 exqlusive
      Vind de eerste Sorento nog steeds de mooiste, al komt het nieuwste model weer aardig in de buurt.
      Ik ben ook benieuwd naar jullie foto's!

• Create New...