ik1971 Geplaatst 26 Januari, 2020 Geplaatst 26 Januari, 2020 Mijn koplampen knipperenntijdens het rijden, er zit al een nieuwe accu in. Iemand enig idee? Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 Januari, 2020 Geplaatst 27 Januari, 2020 Dynamo?Flikkeren ze echt aan en uit, of varieert de helderheid met gas geven? Quote
ik1971 Geplaatst 27 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 27 Januari, 2020 Ze flikkeren aan en uit, de ene keer nergens last van en de andere keer flikkeren ze weer. Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 Januari, 2020 Geplaatst 27 Januari, 2020 Dus niet gerelateerd aan toerental?Dan zou ik de aansturing van de lampen verdenken, dus voeding, relais, schakelaar. Quote
ik1971 Geplaatst 28 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2020 Misschien een vreemde vraag, maar waar vindt ik de voeding,relais? En welke schakelaar bedoel je? Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 Januari, 2020 Geplaatst 28 Januari, 2020 De lichtschakelaar.Waar je die delen kunt vinden weet ik zo niet, maar als je die vraag moet stellen, moet je je IMHO ook afvragen of je dit wel zelf moet willen doen... Quote
ik1971 Geplaatst 29 Januari, 2020 Topic Starter Geplaatst 29 Januari, 2020 In iedergeval bedankt voor het meedenken. Quote
steamduck Geplaatst 1 December, 2023 Geplaatst 1 December, 2023 Had je toevallig Xenon verlichting? Ben je achter de oorzaak gekomen? Quote
Beos Geplaatst 3 December, 2023 Geplaatst 3 December, 2023 Misschien is het handig om te kijken of het topic nog actueel is. ik1971 is sinds 31 januari 2020 niet meer op het forum geweest. Quote
steamduck Geplaatst 11 April, 2024 Geplaatst 11 April, 2024 Op 3-12-2023 om 20:16, zei Beos: Misschien is het handig om te kijken of het topic nog actueel is. ik1971 is sinds 31 januari 2020 niet meer op het forum geweest. Beste Beos, Ik ben niet van de administratie en er zijn veel meer lezers die, zelfs na een lange tijd, op zoek zijn naar antwoorden op dit soort problemen. Aanwijzingen of iemand al een tijdje wel of niet on line geweest is, zijn niet behulpzaam. Wat wel behulpzaam is: Ik herken het probleem. Recentelijk heb ik dan ook de XENON lampen vervangen. Met het verslijten van de lamp ga je steeds meer het idee krijgen in het donker te rijden. Uiteindelijk gaan ze knipperen en zodra je de verlichting even uit zet en weer aanzet, gaat de lamp weer aan. Uiteindelijk ging een lamp uit en bleef uit. Om de lamp de kunne wisselen moet de gehele koplamp unit uitgebouwd worden. Dat is goed te doen. Ligt de unit eenmaal op de tafel is de de borgschroef voor het lampcompartiment los te maken en de afdekdop te verwijderen. Zorg dat de lamp al een tijdje uit geweest is, anders brand je echt vingers op een hele nare manier. Xenon lampen worden heel heet. Verwissel de lamp, zorg dat je daarbij het glas en de elektrode niet aanraakt, alleen het voetje! Compartiment sluiten, schroefje er weer in en lamp unit terug bouwen. Een waanzinnig groot verschil in licht opbrengst en geen geknipper meer Ruud 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.