Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Android Auto

Gast B Ng

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo 

Ik heb een vraag over de functie Android Auto (AA). Ik heb een Niro Hybrid uit december 2019. Als ik mijn Samsung S9 verbind met AA dan staat op het display van AA dat de verbindingssterkte LTE is terwijl op mijn mobiel  4G+ staat vermeldt. Als ik via Google Assistant een vraag stel (bijv. een locatie om naar toe te navigeren) dan krijg vaak ik te horen dat er geen verbinding met Internet kan worden opgebouwd en dat de vraag niet beantwoord kan worden. 

Het display geeft eigenlijk altijd alleen maar LTE aan. Heeft dit te maken dat ik geen Kia connected services gebruik? 

Alvast bedankt en met vriendelijke groet

B

Geplaatst

Ps. ik heb al contact gehad met mijn dealer en met Kia Nederland. Zij konden niet helpen. 

Geplaatst

Hi B,

Ik weet niet waarom Google Assistent geen antwoord op jouw vraag kan geven. Wel is het zo dat LTE hetzelfde is als 4G.
In principe zou je dus gewoon verbonden moeten zijn met het internet.

Groetjes

J

Geplaatst
2 uur geleden, B Ng zei:

Het display geeft eigenlijk altijd alleen maar LTE aan. Heeft dit te maken dat ik geen Kia connected services gebruik? 

Alvast bedankt en met vriendelijke groet

B

Het aangeven van LTE heeft niets te maken met het feit dat je geen Kia connect services hebt.

• 11 maanden later...
Geplaatst

Ik heb op dit moment AndroidAuto versie: 6......zie de bijlage. Het was alweer een tijd geleden dat ik AA gebruikt heb en dacht na mijn laatste navigayie update hem maar weer eens met usb kabel te verbinden. Wat ik zag was dat je nu bij navigatie via googlemaps in AA nu ook de kaart met route met satellietbeeld kan laten weergeven en dat is gaafff, who.  Ook het inspreken van een opdracht via Google Assistend werkt erg goed! Maar!!! Waar ik nu met deze versie wel mee zit is dat ik continu na soms al 15 sec de melding krijg dat de verbinding is verbroken en dan moet ik steeds de usb kabel opnieuw in de Galaxy S10+ steken.  En na een update naar Android 11 op mijn S10+ zie ik bij instellingen nu ook AndroidAuto staan met veel leuke optie's die daar in te stellen zijn.

Maar hebben er hier nu meer het probleem met de melding hierboven dat de verbinding steeds verbroken is en dat steeds al na korte tijd verbonden te zijn geweest. ?

Screenshot_20210129-011446_Android Auto.jpg

Geplaatst
6 uur geleden, BarneyRubble zei:

Maar hebben er hier nu meer het probleem met de melding hierboven dat de verbinding steeds verbroken is en dat steeds al na korte tijd verbonden te zijn geweest. ?

Ik had dit ook, maar heb de kabel vervangen en sindsdien geen probleem meer. Zat denk ik toch een kabelbreukje in ofzo.

Geplaatst
1 uur geleden, JeroenV zei:

Ik had dit ook, maar heb de kabel vervangen en sindsdien geen probleem meer. Zat denk ik toch een kabelbreukje in ofzo.

Hoi Jeroen, bedankt voor je reactie

Wel aangedacht maar hij is nog zo nieuw en origineel van samsung.

En voor de laatste AA update nooit echt problemen ermee gehad.

Maar ga dit testen met een andere kabel, niet geschoten is altijd mis. Misschien is hij nu wel telang ( 1M ) maar werkte voor de update wel goed.

gr. Barney

Geplaatst

Sinds ik Android Auto als een nu standaard systeem app heb op mijn S10+ met Android 11 wordt hij door de Playstore automatisch geupdated, alleen is nu wel het standaard icoontje weg en zal ik morgen kijken of hij weer gewoon werkt in de Niro en of de verbinding niet steeds verbroken wordt, zal anders een ander kabeltje proberen. Wel prettig dat AA nu eindelijk ook in Nederland geaccepteerd is.  Bij de instellingen van mijn S10 staat ie nu gewoon in het rijtje vermeld bij geavanceerde functie's.

Screenshot_20210205-013040_Settings.jpg

• 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...