Jerom Geplaatst 18 Februari, 2020 Geplaatst 18 Februari, 2020 De front camera van mijn Kia Optima GTLine vertoont een barst, waarschijnlijk door steenslag. Een nieuwe camera kost rond de 600 euro of meer. Nu lijkt het alsof er voor de werkelijke lens een afschroefbaar (dus vervangbaar) doorzichtig plaatje zit. Mijn vraag is dit of dit klopt? Hoeft niet de hele camera vervangen te worden. maar kan volstaan worden met het vervangen van het doorzichtige kapje? En zoja, waar kan dit besteld worden? De camera werkt verder gewoon goed, maar met de barst zichtbaar in beeld. Quote
meeder Geplaatst 18 Februari, 2020 Geplaatst 18 Februari, 2020 Dat zal de dealer vast wel kunnen vertellen of het los te bestellen is. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk Quote
Jerom Geplaatst 21 Februari, 2020 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2020 Natuurlijk heb ik dat de Kia dealer gevraagd. Die wil meteen de hele camera vervangen en dat kost zo'n 800 á 1000 euro inclusief montage en programmeren volgens hem. Ik twijfel daarover en denk dat het wellicht veel eenvoudiger is op te lossen en vraag het daarom hier. Quote
meeder Geplaatst 21 Februari, 2020 Geplaatst 21 Februari, 2020 Als je dat lensje er af kan schroeven zou je verwachten dat je die ook los kan vervangen. Misschien bij een andere dealer vragen of er een los artikelnummer voor is?Die camera zal in de basis niet uniek voor Kia zijn, dus misschien uitzoeken of een ander merk dezelfde camera gebruikt. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk Quote
meeder Geplaatst 21 Februari, 2020 Geplaatst 21 Februari, 2020 Het lijkt er op dat Kia het niet los (wil) leveren.Deze discussie heb ik ook nog gevonden.https://www.optimaforums.com/threads/cracked-front-camera.155762/Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk 1 Quote
Frannk Geplaatst 24 Februari, 2020 Geplaatst 24 Februari, 2020 (aangepast) Ik doe aan modelbouw. Ik zit te denken aan 3D printen? Of Carglas vragen? Is maar een suggestie 24 Februari, 2020 aangepast door Frannk Quote
Jerom Geplaatst 27 Februari, 2020 Topic Starter Geplaatst 27 Februari, 2020 Op 21-2-2020 om 14:48, meeder zei: Het lijkt er op dat Kia het niet los (wil) leveren. Deze discussie heb ik ook nog gevonden.https://www.optimaforums.com/threads/cracked-front-camera.155762/ Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk Ja, deze had ik ook gelezen. Niet erg hoopgevend Quote
Jerom Geplaatst 15 Maart, 2020 Topic Starter Geplaatst 15 Maart, 2020 Een beetje zoeken op Ebay en je vindt splinternieuwe voor een alleszins redelijke prijs (ongeveer 90 euro). Wel eerst even goed kijken of er nu Kia onderdeelnr 95780D4000 of 95780D5000 gemonteerd is. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.