Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meer mensen waarbij het klepje, waar de tankdop achter zit, af en toe niet lekker open gaat? 

Je hoort het slotje ontgrendelen, maar het klepje schiet niet open. Net of de veer net te slap is die het klepje naar buiten moet drukken.

Verschillende keren proberen en dan gaat hij meestal wel. Of iemand anders drukt op knopje en ik sla mijn nagels even achter het klepje.
Lukt dan uiteindelijk wel, maar is niet helemaal de juiste manier natuurlijk.

Helpt het als ik het scharnierpunt effe vol blaas met siliconen spray oid?

Geplaatst

Ken dit probleem. Heb al een paar keer bij een onbemand tankstation bijna een spagaat moeten doen om het klepje open te krijgen. Met een hand het knopje indrukken en met m’n voet het klepje aantikken....

vorige week is de auto voor een kleine beurt bij de dealer geweest, en zouden ze hier naar kijken. Van m’n vrouw begreep ik dat het klepje nog steeds niet open wilde toen ze ging tanken.

Geplaatst

Hier ook gehad, Het plakken is m.i. niet het scharnier maar het klepje "plakt" in de opening.

Ik heb het klepje en de opening rondom de tankdop goed schoongemaakt en ingespoten met wat siliconen olie om het plakken te voorkomen.

Sindsdien geen problemen meer gehad.

Geplaatst
17 minuten geleden, HenkM zei:

Hier ook gehad, Het plakken is m.i. niet het scharnier maar het klepje "plakt" in de opening.

Ik heb het klepje en de opening rondom de tankdop goed schoongemaakt en ingespoten met wat siliconen olie om het plakken te voorkomen.

Sindsdien geen problemen meer gehad.

Het is het proberen waard, zal binnenkort eens wat rommelen.

Naar de garage kan altijd nog...

Geplaatst

Ik meen dat ik bij de aflevering al werd gewaarschuwd voor dit fenomeen. Dat je soms de knop een paar seconden ingedrukt moet houden om hem te laten ontgrendelen. Heb het zelf pas 1x meegemaakt in 15.000 km, dus valt nog mee. En de tip van de dealer hielp inderdaad.

Geplaatst

Ik heb het ook gehad. De tankklep even aandrukken (gewoon normaal zonder echt kracht). Dan op de knop in de auto drukken, dan schiet hij gewoon los. Het is natuurlijk wel irritant en hoort beter te werken. Bij mijn beurt in februari heb ik het aangegeven bij de dealer en die heeft er iets aangepast. Geen idee wat, ben het ook vergeten te vragen, maar het klonk ze niet onbekend in de oren. Schoonmaken en spray er in kan nooit geen kwaad natuurlijk, misschien kun je het daarmee uitstellen tot je volgende garage bezoek.

Geplaatst

Toevallig gisteren nog getankt. Ik werd er een beetje moedeloos van. Meestal als de klep niet opengaat druk ik een aantal keer en dan gaat hij open. Gisteren was het even anders ik heb wel 5 minuten staan kl###en voordat ik het klepje open had. Binnenkort moet hij voor een beurt, dus even melden. Maar fijn te weten dat ik niet de enige ben:?

Geplaatst
7 uur geleden, Brat Pit zei:

Toevallig gisteren nog getankt. Ik werd er een beetje moedeloos van. Meestal als de klep niet opengaat druk ik een aantal keer en dan gaat hij open. Gisteren was het even anders ik heb wel 5 minuten staan kl###en voordat ik het klepje open had. Binnenkort moet hij voor een beurt, dus even melden. Maar fijn te weten dat ik niet de enige ben:?

Wow,heb ook een Niro besteld zal me ook maar informeren bij de dealer als hij er is.

Kan me niet voorstellen met een nieuwe wagen te gaan tanken en daar dan 5 minuten staan prullen om uw tankklep open te krijgen.

Of is dit alleen bij de eerste generatie Niro's.

Geplaatst (aangepast)

Heel herkenbaar!! al twee keer naar laten kijken, de laatste keer hebben ze iets vervangen, maar een paar maanden later had ik toch weer dat het klepje niet vanzelf open ging. Ik heb zelfs al een paar keer de noodoplossing moeten toepassen door aan het kabeltje te trekken in de achterbak. Links achter in de kofferbak zit een luikje, wanneer je dat weghaalt zie je een metalen kabel met handvat, wanneer je daar aan trekt ontgrendel je het luikje voor de tankdop.

aangepast door chippie777
Geplaatst
Op 18-3-2020 om 07:11, Toby zei:

Wow,heb ook een Niro besteld zal me ook maar informeren bij de dealer als hij er is.

Kan me niet voorstellen met een nieuwe wagen te gaan tanken en daar dan 5 minuten staan prullen om uw tankklep open te krijgen.

Of is dit alleen bij de eerste generatie Niro's.

Waarschijnlijk als de wagen nieuw is zal hij nog wel gewoon normaal functioneren.

Geplaatst

Gewoon schoon houden. Sindsdien geen problemen meer gehad.

• 2 weken later...
Geplaatst

Bij  mij  ook dit problem, Niro Hybrid uit Juni 2018. Twee maal terug geweest naar de dealer, de laatste keer is alles bij de tankklep extra gesmeerd. Het probleem was nog niet opgelost, volgende week wordt de ‘actuator’ vervangen, die regelmatig bleef hangen als de ontgrendel knop op het dashboard werd ingedrukt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...