Gast Lars Geplaatst 29 Mei, 2020 Geplaatst 29 Mei, 2020 Hallo allen! Ik ben sinds een kleine 3 weken eigenaar van een Kia Rio DynamicLine uit 2017. Nu valt mij iets op waarbij ik me afvraag of dat wel hoort! Als ik de knop in de bestuurdersdeur indruk om mijn spiegels in en uit te laten klappen, merk ik dat de spiegels dit ongelijk doen. De spiegel aan de kant van de bijrijder is 'sneller' dan de spiegel aan de bestuurderskant. Is dit normaal? Groetjes! Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Mei, 2020 Geplaatst 29 Mei, 2020 Dat is normaal. Het zijn losse motortjes, dus die kunnen NET een andere snelheid hebben. En dat kan bijvoorbeeld komen door verschil in draadlengte naar de motortjes, maar ook door verschil in temperatuur; in de zon of in de schaduw.Iedere spiegel heeft zijn eigen eindstop, dus zolang ze correct stoppen en het verschil niet enorm is zou ik me er niet druk om maken. Quote
Gast Lars Geplaatst 29 Mei, 2020 Geplaatst 29 Mei, 2020 @Murcielaygo Ze werken inderdaad verder naar behoren. Dus ik zal me er zeker niet druk om maken. Bedankt voor de (zeer snelle) info! Quote
Erasmus Geplaatst 15 Oktober, 2022 Geplaatst 15 Oktober, 2022 Late reactie, ruim 2 jaar later maar toch..... Bij mijn Kia Rio gaan ze gelijk op, geen verschil tussen linker- en rechter spiegel bij inklappen. Ook temperatuur en zon/schaduw hebben geen invloed, ze gaan altijd gelijk in- en uit. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.