Brainiac Geplaatst 12 Juni, 2020 Geplaatst 12 Juni, 2020 Beste allen, Als hier al iets staat in het woud der topics, dan zie ik graag de link. Ik kon er niks over vinden. Ik merk bij mijn Ceed Sportswagon 1.6 CRDi DCT7 ExecutiveLine 5D 85kW (3 maart ontvangen), dat de cruise control icm DCT erg gevoelig is. Als ik op de snelweg rijd en ik ga een brug op/in een tunnel omhoog, schakelt de automaat onwijs snel terug naar zn 6 en soms zelfs naar 5 of zelfs zn 4. Terwijl als ik "zelf gas geef" de automaat gewoon in zn 7 blijft. Ik ben benieuwd naar ieder zn ervaring. Gr Quote
Huuv Geplaatst 12 Juni, 2020 Geplaatst 12 Juni, 2020 Dit is bij mij ook herkenbaar (met een 1.4 benzine). Je kan de snelheidreactie en respons nog apart regelen, wellicht is de stand langzaam daarin in beter maar mogelijk trekt je auto dan heel traag op Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik heb het wel eens veranderd naar snel maar dat vindt ik het gasrespons te onrustig worden met het NL verkeer. Quote
Brainiac Geplaatst 12 Juni, 2020 Topic Starter Geplaatst 12 Juni, 2020 Zojuist, Huuv zei: Dit is bij mij ook herkenbaar (met een 1.4 benzine). Je kan de snelheidreactie en respons nog apart regelen, wellicht is de stand langzaam daarin in beter maar mogelijk trekt je auto dan heel traag op Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik heb het wel eens veranderd naar snel maar dat vindt ik het gasrespons te onrustig worden met het NL verkeer. dat is volgens mij als er een voertuig voor je rijd en er weer ruimte komt om te versnellen. Mijn geval is als er helemaal niks voor mij rijd of heeft gereden.. Quote
Huuv Geplaatst 12 Juni, 2020 Geplaatst 12 Juni, 2020 1 minuut geleden, Brainiac zei: dat is volgens mij als er een voertuig voor je rijd en er weer ruimte komt om te versnellen. Mijn geval is als er helemaal niks voor mij rijd of heeft gereden.. Dat is waar.... dat is daarvoor. Het is mij dus ook opgevallen. Quote
Gast Geplaatst 13 Juni, 2020 Geplaatst 13 Juni, 2020 Dit is mij ook al opgevallen bij mijn Sportage. 1.6T GDI DCT7 my20. Geen idee waarom de auto terug schakelt. Ook is mij opgevallen dat de auto geen constante snelheid aan kan houden, schommelt steeds een km boven of onder de ingesteld snelheid. Quote
Huuv Geplaatst 13 Juni, 2020 Geplaatst 13 Juni, 2020 Dit is mij ook al opgevallen bij mijn Sportage. 1.6T GDI DCT7 my20. Geen idee waarom de auto terug schakelt. Ook is mij opgevallen dat de auto geen constante snelheid aan kan houden, schommelt steeds een km boven of onder de ingesteld snelheid.Dat heb ik ook idd bij de Proceed betreft de constante snelheid.Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote
Roak Geplaatst 16 Juni, 2020 Geplaatst 16 Juni, 2020 (aangepast) Mijn Proceed heeft dat ook, alleen heb ik nog niet meegemaakt dat hij lager gaat dan 6 bij heuveltje op. Heeft misschien idd te maken met de stand van versnellen van de ACC. Snelheidsvariatie heb ik ook, maar is minder bij gewone CC. En op vlakke weg sowieso wel keurig constant. 16 Juni, 2020 aangepast door Roak Quote
Brainiac Geplaatst 17 Juni, 2020 Topic Starter Geplaatst 17 Juni, 2020 Ik heb af en toe wel dat de automatische schakelbak even de weg kwijt is, helemaal bij het inhalen van een vrachtwagen die van rijbaan wisselt. Dan zit ik opeens in zn 4!? Zojuist ook de acc gezet op langzaam........ ben benieuwd of dat iets uitmaakt. Quote
Starry Geplaatst 18 Juni, 2020 Geplaatst 18 Juni, 2020 Ik heb soms ook dat bij het vlot wegtrekken bij het stoplicht de bak lang in een te lage versnelling blijft staan, terwijl ik het gas allang heb terug genomen om op constante snelheid te blijven. De motor wordt dan een langere tijd op zo’n 4000 rpm of meer gehouden door de automaat. Net of ie blijft plakken. Quote
Brainiac Geplaatst 18 Juni, 2020 Topic Starter Geplaatst 18 Juni, 2020 Op 17-6-2020 om 12:03, Brainiac zei: Zojuist ook de acc gezet op langzaam........ ben benieuwd of dat iets uitmaakt. nou dat heeft dus niks geholpen, alleen maar irritatie dat ie zo langzaam reageert met inhalen hahaha Quote
Rickvi1 Geplaatst 21 Juni, 2020 Geplaatst 21 Juni, 2020 Ik heb er bij mijn my19 Ceed gister ook eens op gelet tijdens een lange rit. Hij schakelt hoogstens terug naar z'n 6 als ik een aquaduct, gevolgd door een brug, oprijdt. Hierbij reed ik 90kmh. In dit geval volkomen logisch, de motor draait in z'n 6 dan zo rond de 2000 toeren. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.