Peter kia Geplaatst 16 Juni, 2020 Geplaatst 16 Juni, 2020 (aangepast) Hoi, Ik heb een kia sorento 3.3 v6 uit 2007. Als ik gas geef, hoor ik een hoge fluitende toon dat ergens onder het midden van de auto lijkt te komen. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Met vriendelijke groeten Peter Krijgsman 16 Juni, 2020 aangepast door Peter kia verkeerde type aanduiding Quote
spostma85 Geplaatst 20 Juni, 2020 Geplaatst 20 Juni, 2020 Hoi Peter, Wellicht een idee om met 2 man te herlijden waar het geluid vandaan komt? 1 gasgeven, de ander rondom en vooral onder de auto kijken en luisteren? Wel even in de P stand evt. met handrem, voor de veiligheid. Misschien een droge/defecte kruiskoppeling van je vooras, of een droog differentieel voor... Gr. Sander Quote
spostma85 Geplaatst 21 Juni, 2020 Geplaatst 21 Juni, 2020 Ik vergeet iets essentieels. Bedoel je gasgeven in 'Drive' of in 'neutraal/P'. Want als er geen aandrijving is dan gaan mijn eerdere suggesties natuurlijk niet op ... Quote
Peter kia Geplaatst 23 Juni, 2020 Topic Starter Geplaatst 23 Juni, 2020 Op 21-6-2020 om 11:20, spostma85 zei: Ik vergeet iets essentieels. Bedoel je gasgeven in 'Drive' of in 'neutraal/P'. Want als er geen aandrijving is dan gaan mijn eerdere suggesties natuurlijk niet op ... Als de auto in neutraal staat hoor ik de fluittoon en tijdens het rijden ook Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 Juni, 2020 Geplaatst 23 Juni, 2020 Klinkt mij als een lek in de uitlaat.Dat is tenminste het eerste dat ik zou nalopen. Quote
spostma85 Geplaatst 28 Juni, 2020 Geplaatst 28 Juni, 2020 @Peter kia Heb je inmiddels kunnen localiseren (isoleren) waar het geluid weg komt? Dan kunnen wij ook wat beter meedenken. Gr. Sander Quote
Peter kia Geplaatst 29 Juni, 2020 Topic Starter Geplaatst 29 Juni, 2020 14 uur geleden, spostma85 zei: @Peter kia Heb je inmiddels kunnen localiseren (isoleren) waar het geluid weg komt? Dan kunnen wij ook wat beter meedenken. Gr. Sander Ben bij de Kia Dealer geweest, daar zeiden ze dat het een kapotte stuurbekrachtigingspomp zou kunnen zijn. Eventueel zouden ze de leidingen eerst kunnen spoelen. Nieuwe pomp plus leiding 1200 Euro, spoelen kost 200 Euro. Quote
spostma85 Geplaatst 29 Juni, 2020 Geplaatst 29 Juni, 2020 8 uur geleden, Peter kia zei: Ben bij de Kia Dealer geweest, daar zeiden ze dat het een kapotte stuurbekrachtigingspomp zou kunnen zijn. Eventueel zouden ze de leidingen eerst kunnen spoelen. Nieuwe pomp plus leiding 1200 Euro, spoelen kost 200 Euro. Zou kunnen zijn? Dat klinkt nog twijfelachtig voor zoveel geld. Ik lees niet dat je zelf verder onderzoek hebt gedaan, wellicht weet je niet waar je moet zoeken? Ik raad altijd aan zoveel mogelijk zelf of met behulp van handige buurman, vriend o.i.d. vast te stellen en dan pas naar een garage te gaan. Ik adviseer sowieso niet naar de dealer maar naar een lokale garage te gaan. Dealers zijn in mijn optiek afzetters, die doen niet meer aan maatwerk tegenwoordig Dus wellicht een second opinion bij lokal garage? Soms sta je versteld. Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Juni, 2020 Geplaatst 29 Juni, 2020 "Zou kunnen zijn" is geen fatsoenlijke diagnose.Want dan zou het ook het gepiep van het Nijntje knuffeldier kunnen zijn dat bij mijn zoontje op de kamer ligt. Toch?! :-\Als het de stuurbekrachtiging zou zijn, zou het geluid bij sturen niet veranderen dan? Ik zou echt eerst zelf nog even zoeken/kijken/luisteren, idd bijv. met een handige kennis of buurtgenoot... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.