Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Hoi,

Ik heb een kia sorento 3.3 v6 uit 2007.

Als ik gas geef, hoor ik een hoge fluitende toon dat ergens onder het midden van de auto lijkt te komen.

Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groeten

Peter Krijgsman

aangepast door Peter kia
verkeerde type aanduiding
Geplaatst

Hoi Peter,

Wellicht een idee om met 2 man te herlijden waar het geluid vandaan komt? 1 gasgeven, de ander rondom en vooral onder de auto kijken en luisteren? Wel even in de P stand evt. met handrem, voor de veiligheid.

Misschien een droge/defecte kruiskoppeling van je vooras, of een droog differentieel voor...

Gr. Sander

Geplaatst

Ik vergeet iets essentieels. Bedoel je gasgeven in 'Drive' of in 'neutraal/P'.

Want als er geen aandrijving is dan gaan mijn eerdere suggesties natuurlijk niet op ...

Geplaatst
Op 21-6-2020 om 11:20, spostma85 zei:

Ik vergeet iets essentieels. Bedoel je gasgeven in 'Drive' of in 'neutraal/P'.

Want als er geen aandrijving is dan gaan mijn eerdere suggesties natuurlijk niet op ...

Als de auto in neutraal staat hoor ik de fluittoon en tijdens het rijden ook

Geplaatst

@Peter kia

Heb je inmiddels kunnen localiseren (isoleren) waar het geluid weg komt? Dan kunnen wij ook wat beter meedenken.

Gr. Sander

Geplaatst
14 uur geleden, spostma85 zei:

@Peter kia

Heb je inmiddels kunnen localiseren (isoleren) waar het geluid weg komt? Dan kunnen wij ook wat beter meedenken.

Gr. Sander

Ben bij de Kia Dealer geweest, daar zeiden ze dat het een kapotte stuurbekrachtigingspomp zou kunnen zijn.
Eventueel zouden ze de leidingen eerst kunnen spoelen.
Nieuwe pomp plus leiding 1200 Euro, spoelen kost 200 Euro.

Geplaatst
8 uur geleden, Peter kia zei:

Ben bij de Kia Dealer geweest, daar zeiden ze dat het een kapotte stuurbekrachtigingspomp zou kunnen zijn.
Eventueel zouden ze de leidingen eerst kunnen spoelen.
Nieuwe pomp plus leiding 1200 Euro, spoelen kost 200 Euro.

Zou kunnen zijn? Dat klinkt nog twijfelachtig voor zoveel geld.

Ik lees niet dat je zelf verder onderzoek hebt gedaan, wellicht weet je niet waar je moet zoeken? Ik raad altijd aan zoveel mogelijk zelf of met behulp van handige buurman, vriend o.i.d. vast te stellen en dan pas naar een garage te gaan. 

Ik adviseer sowieso niet naar de dealer maar naar een lokale garage te gaan. Dealers zijn in mijn optiek afzetters, die doen niet meer aan maatwerk tegenwoordig   Dus wellicht een second opinion bij lokal garage? Soms sta je versteld.

Geplaatst

"Zou kunnen zijn" is geen fatsoenlijke diagnose.

Want dan zou het ook het gepiep van het Nijntje knuffeldier kunnen zijn dat bij mijn zoontje op de kamer ligt. Toch?! :-\

Als het de stuurbekrachtiging zou zijn, zou het geluid bij sturen niet veranderen dan? Ik zou echt eerst zelf nog even zoeken/kijken/luisteren, idd bijv. met een handige kennis of buurtgenoot...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...