Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor de achtercamera van mijn dashcam moet ik een kabel leggen. Ik zou deze graag over het binnendak willen laten lopen, ver weg van de botsgordijnen (airbags aan de zijkant). Nu wil ik dit dak lekker laten zitten en er "met iets" overheen gaan waarna ik de usb-kabel kan trekken.

Is mijn aanname correct dat je geen kabel direct achter de deurrubbers mag leggen? Ik heb er één losgetrokken en dan zie je de airbag al zitten. Die wil je niet blokkeren met een kabel.....

Is er iemand die een slimme methode weet om de USB-kabel van voor naar achteren te trekken? Zou heel fijn zijn om dat met mij te delen.
Dank je wel alvast.

Geplaatst

Ik heb bij mijn Picanto de kabel voor de achter camera "boven" de airbags gelegd, juist om te voorkomen dat deze ze zou hinderen bij het uitklappen.
Over het dak zelf zal lastig worden denk ik; vaak zit de hemel gelijmd aan het dakpannen EN zit er in het midden van de auto tussen de B-stijlen nog een dwarsverbinding.

Geplaatst (aangepast)

Het is gelukt! Dwars over het midden van het dak. Deze info bleek onmisbaar!

Ik heb een plastic strip gebruikt die je voor de hoeken toepast bij het tegelen. Deze is lekker stevig, tordeert niet. Aan de voorkant heb ik 20 cm 2,5 mm2 electradraad getaped (ducktape) en deze draad in een rond oog gebogen. Deze electradraad gaat vanzelf onder de dakstijlen door. Ik eindigde tegen de koudschuime kraag bij de verlichtingsunit bij de binnenspiegel. Deze verlichtingsunit had ik er eerst uitgehaald. Met wat duwwerk krijg je het schuim wel aan de kant en hun je de strip verder naar je toetrekken. De USB-kabel voor de achterste dashcam vastgemaakt aan de electradraad en toen de strip voorzichtig laten teruggetrokken terwijl ik het koudschuim opzij duwde (anders wil de USB-kabel echt niet glijden). De USB-kabel verscheen even later bij de achterklep.

De rubberen afdichting kun je gemakkelijk losmaken, de pin in het midden die het binnendak vastzet aan het buitendak gaf wat meer tegenstand ...... . De USB-kabel heb ik door de rechter tule naar de klep geleid. De camera zit nu direct op de achterruit, de kabel gaat direct onder de sierkap bovenaan het raam. Alles mooi weggewerkt! Je ziet niet dat ik aan een 3 dagen oude auto gerommeld heb.

En nu maar hopen dat de kabel niet rammelt ..... :).

aangepast door Flying_Dutchman
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...