Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal, ik heb een vraag m.b.t. de Picanto 1.0 '2008

Sinds kort zit er een zingend geluid in de aandrijving, ik twijfel aan de bak of een voorwiellager.

Als ik de koppeling in trap dan veranderd het geluid niet, het is snelheid afhankelijk.

Waar kan ik het niveau van de bakolie controleren en hoe kom ik daar bij, moet er nog iets uitgebouwd worden of kan ik daar zo bij.

Ik heb al even onder de auto gekeken, maar zag zo geen stop zitten. Ik hoop dat ik hier een antwoord krijg op mijn vraag.

Geplaatst

Weet je zeker dat het de aandrijflijn is?

Ik heb ook eens een snelheidsafhankelijk zingend geluid gehad, dat bleek te liggen aan cupping/zaagtandslijtage van de banden...

Geplaatst
8 uur geleden, ArnoldB zei:

Hallo allemaal, ik heb een vraag m.b.t. de Picanto 1.0 '2008

Sinds kort zit er een zingend geluid in de aandrijving, ik twijfel aan de bak of een voorwiellager.

Als ik de koppeling in trap dan veranderd het geluid niet, het is snelheid afhankelijk.

Waar kan ik het niveau van de bakolie controleren en hoe kom ik daar bij, moet er nog iets uitgebouwd worden of kan ik daar zo bij.

Ik heb al even onder de auto gekeken, maar zag zo geen stop zitten. Ik hoop dat ik hier een antwoord krijg op mijn vraag.

die plug zit vaak naast een aandrijf as 

Geplaatst

Vandaag even verder gezocht en ik verdenk het rechter voorwiellager. Binnenkort maar even een afspraak maken met de garage, dan kunnen hun nog even beter checken en een nieuw lager links en rechts plaatsen. Want als rechts nu aan de beurt is zal links er binnenkort wel aankomen, de auto heeft 200.000 km gereden.

• 9 maanden later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst
Op 10-7-2021 om 21:12, GerritH zei:

Beste ArnoldB,

Ben je al wijzer geworden waar het geluid vandaan kwam?

21 uur geleden, Ledie416 zei:

heb je weer dat geluid rij dan 8ten met de auto rijen  , weet men gelijk welk lager, beste is idd beide vervangen. denk om de abs ringen 

Oke bedankt, ik zal de tip onthouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...