Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds 19 januari  2020 rijd ik in een Kia Niro ev.

Tijdens het laden via een normaal stopcontact stopt het laden regelmatig spontaan (kabel met adapter).  

Laad  ik op bij een publieke laadpaal dan heb ik dat probleem niet (kabel zonder adapter). 

Zijn er meer mensen met dit probleem.   

Ik heb al een andere kabel gekregen van de dealer. 

Geplaatst

Wat versta jij onder "adapter"? Een verloop voor een passende stekker, of de "Granny Charger", ofwel het blokje regelelectronica?

In het laatste geval schijnt het verschil te kunnen maken als je de stekker andersom in het stopcontact steekt, maar dat heb ik ook maar alleen van lezen, dus geen persoonlijke ervaring.

Geplaatst

Bij de auto heb je 2 kabels om te laden. 

1 om thuis via een normaal stopcontact te laden, dat is een kabel met een adapter tussen begin en eind. Dus geen losse adapter.  

1 om bij de publieke palen te laden, dat is degeen zonder adapter.   

De kabels kun je niet verkeerd aansluiten.   

Geplaatst

Is deze storing altijd op hetzelfde stopcontact? 

Wat gebeurt er als u het bij iemand anders zijn woning probeert (vrienden, familie)

Geplaatst
4 uur geleden, Pieter 1957 zei:

De stekker van jouw thuislaadunit kan op 2 manieren in het stopcontact. Dat wordt bedoeld door @Murcielaygo.

• Like 1
Geplaatst
Bij de auto heb je 2 kabels om te laden. 
1 om thuis via een normaal stopcontact te laden, dat is een kabel met een adapter tussen begin en eind. Dus geen losse adapter.  
 1 om bij de publieke palen te laden, dat is degeen zonder adapter.   

Oké, wat jij dus een Adapter noemt is de Granny Charger. Feitelijk een schakelkastje, geen adapter.

En die Granny Charger heeft een Schuko-stekker, welke op 2 manieren in het stopcontact kan. Voor veel dingen maakt het niet uit hoe de stekker het stopcontact in gaat, maar voor het laden kan dit wel degelijk verschil maken!
Probeer het eens uit zou ik zeggen...

En inderdaad; is het altijd op hetzelfde stopcontact? Of via een verlengkabel? Of een bepaalde tijd, of apparaat dat je gebruikt als dit lijkt te gebeuren?
Geplaatst

Ik heb het probleem op 2 verschillende locaties. Per locatie verschillende aansluitingen geprobeerd. Diverse collega's met een Tesla en een met een Hyunday Kona laden op dezelfde aansluitingen en ervaren geen probleem. Ik begrijp dat er geen anderen zijn met dit probleem dus lijkt het mij verstandig om het verder te laten rusten.    

Geplaatst

Probeer serieus de stekker (in het stopcontact) eens om te keren!

En bijkomstig; zijn er daar geen "echte" laadpalen? Met meerdere EV's is alleen laden via een "gewoon" stopcontact maar een rare voorziening...

Geplaatst
Op 15-11-2020 om 15:56, Pieter 1957 zei:

Ik heb het probleem op 2 verschillende locaties. Per locatie verschillende aansluitingen geprobeerd. Diverse collega's met een Tesla en een met een Hyunday Kona laden op dezelfde aansluitingen en ervaren geen probleem. Ik begrijp dat er geen anderen zijn met dit probleem dus lijkt het mij verstandig om het verder te laten rusten.    

@Pieter 1957

Misschien toch handig om ook eens te proberen wat @Murcielaygo voorstelde: de stekker andersom in het stopcontact steken. Dat wil zeggen dat het pinnetje van de stekker dat gewoonlijk in het linker gat van het stopcontact gaat, dan in het rechtergat gaat en andersom.

Laat eens weten wat of het probleem zich ook voordoet als je op deze manier de stekker andersom in het stopcontact steekt.

• Like 1
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...