E-Niro
2018->heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de E-Niro vind of plaatst u hier
415 topics in this forum
-
- 13 replies
- 195 views
Ik wil de favirieten voor de radio herschikken. Dat zou moeten kunnen via Start, Alle menu's. Op mijn startscherm zie ik geen optie Alle menu's, ook niet na swipen. Ik heb een e-niro, model 2019. Wat doe ik fout of begrijp ik verkeerd?
Last reply by Jan Hemel, -
- 2 replies
- 66 views
Sinds half November 2022 ben ik in het bezit van een nieuwe Niro EV. Daarvoor had ik een Niro PHEV en dus de overstap gemaakt naar volledig electrisch. Prima rijdende auto. Bij aflevering stond het rijbereik op 440km. Na 2 weken kreeg ik een foutmelding (zie foto). Door garage gereset en alles leek weer oke. Maar vanaf dat moment haalde ik niet meer dan ca 340km met 100% lading. Ook de laadsnelheid was maar ca 3,4 kW. Heb 3-fase laadpunt dus zou 11kW moeten zijn. Weer naar garage en met zag weer een fout, weer gereset en dat verbeterde wel de laadsnelheid maar niet het rijbereik. Dat schommelt tussen 340 en 370 km. Dat lijkt mij nog steeds te laag. Ik weet dat de acc…
Last reply by marcel112, -
- 1 reply
- 107 views
Zo, de eerste 250 km er 'al' opzitten in de nieuwe Niro EV. Bij deze mijn eerste indrukken: - punten 5 maanden levertijd werden er 10 (nooit proactief gemeld); niet geleverd in de kleur die ik zelf uitgekozen heb (Steel Grey is niet lelijk) Op dag 2 schoot de nieuwe auto in Zombie Mode en werd een soort veredelde baksteen. Kwam voor mij als verrassing maar bleek een al 4 maanden oud probleem (waar KIa 'alles' aan doet) waar ik niet voor gewaarschuwd was (te voorkomen door niet vooraf voor te verwarmen) De een of ander gogeme Kia medewerker heeft de zoekfunctie in de PDF uitgezet........ (klantvriendelijkheid??) Knopjes op stuur zijn van links naar rechts…
Last reply by Sigmasailor, -
- 1.5k replies
- 165.9k views
Dit is een centrale plek voor vragen, ervaringen, wensen en natuurlijk ook antwoorden voor de levertijden en bestellingen
Last reply by Bart A, -
Toegegeven, in deze Corona-tijd rijd ik een stuk minder dan normaal, maar mijn e-Niro staat toch nooit meer dan een paar dagen stil. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik bij mijn auto kwam en merkte dat die nergens op reageerde. KIA service gebeld en de monteur die langskwam wist me te vertellen dat ik te veel korte stukjes zou rijden en dat je toch echt minstens iedere week wel een stuk van een uur zou moeten rijden om te voorkomen dat de 12 Volt accu leegraakt. Ben ik erg "afwijkend" als mijn mond openviel van verbazing over deze opmerking?
Last reply by pe0lak, -
- 15 replies
- 325 views
Ja hoor, vanmorgen (uiteraard toen ik haast had) mijn twee dagen oude Niro EV stond voor het eerst op voorverwarmen en gedroeg zich daarna als een baksteen. Even googelen levert het fenomeen Zombie Modus op. De auto was al lekker warm toen ik, een minuut of 5 nadat ik via de App het verwarmen had aangezet, instapte; het dashboard gaat nog aan (soort van ACC stand?), ready niet en je kunt dus ook niet wegrijden. Daarna schiet het systeem volledig in de stress, het wil niet meer uit en je kunt de auto ook niet meer afsluiten. Gelukkig had ik mijn oude trouwe e-Niro nog bij de hand dus die maar gebruikt. De auto onafgesloten achter gelaten (thuis, dus nog te overzien). …
Last reply by marcel112, -
- 3 replies
- 101 views
Als ik de spraakherkenningsknop op het stuur indruk en vervolgens Help zeg, verschijnen er een paar voorbeelden. Als ik het voorbeeld "Hoe ziet het weer er uit" uitspreek wordt het scherm zwart en functioneren de meeste knoppen (bijv. Radio, Media) niet meer. Herstarten van de auto helpt niet. Herstarten na een uur wel, tenminste soms. Herkent iemand dit?
Last reply by Jan Hemel, -
Beste Kiaclub Leden, Ik heb sinds kort een issue met mijn Kia en ik ben toch wel benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben. Enige tijd geleden is mijn " start " accu leeg geraakt, waardoor de ANWB mij heeft geholpen even de auto weer op gang te krijgen. Sindsdien kan ik mijn Kia niet meer laden en krijg ik de melding: Opladen niet gestart laadstand van de accu is al hoger dan oplaadlimiet. Onlangs heb ik hem naar de Kia Dealer gebracht en hebben ze er o.a. een nieuwe accu ingezet. Ze hebben daar de Kia aan de KIA snellader gezet en hij laadt op. Tevens gaf hij bij het aanzetten van de auto wel dezelfde melding. Thuis heb ik het aan meerdere normale palen …
Last reply by mitch199911, -
- 5 replies
- 165 views
En nog een vraag. Na onze auto te hebben opgehaald waar bij aflevering werd gezegd dat deze mét Harmon Kardon speakers was maar geen HUD display hebben we dit even nagekeken in de brochure die ik gedownload heb in mei toen we de Niro EV hebben besteld. Daar staan beide in vermeld, dus zowel de HUD als Harmon Kardon in de optie lijst. Ook als ik er nu eentje ga configureren staan beide opties daar. Nu heb ik de dealer hier nog niet naar gevraagd, maar ik ben wel nieuwsgierig. Hebben meer mensen dit? En natuurlijk de vraag: kan dat zomaar? Na bestellen is de auto €3000 duurder geworden waarvan we overigens maar €1000 zelf hebben hoeven betalen, maar duurder m…
- 7 replies
- 119 views
Hallo allemaal, na lang wachten hebben we nu onze DynamicPlusLine kunnen ophalen. Naar onze mening (160km) rijst de Niro EV heerlijk. natuurlijk gelijk wat zaken uitgeprobeerd, eentje lukt nog niet. Ik heb in de software de ‘slimme automatische achterklep’ wel aan gezet, maar hoe ik de auto ook van achter benader, de klep gaat niet open, al blijf ik 10 seconden daar staan. heeft iemand een idee?
Last reply by GJJ, -
- 10 replies
- 202 views
E-Niro, geleverd eind januari 2022, en verder prima tevreden met de E-Nero behalve dit probleem waar ik nu al bijna een jaar mee zit : Na langere ritten of direct na het opladen auto gaat het 12V laden lampje branden terwijl de auto niet gebruikt wordt. Dit lampje gaat dan bijna om het uur aan terwijl de auto ongebruikt op de oprit staat. Ik verkeer in de veronderstelling dat de 12V helemaal vol zou moeten zitten, en niet vanuit de hoofdaccu moet bijladen na lange rit of na opladen auto (en zeker niet om het uur). Diverse keren na de garage geweest. Nieuwe 12V accu en nieuw kofferslot gemonteerd. Ook is alles diverse keren nagemeten, trekhaak is losgekoppel…
Last reply by Peter-036, -
- 4 replies
- 65 views
Vandaag werkte het display niet meer van mijn KIA NIRO 2020 PHEV alles is zwart. Morgen maar even de garage bellen, ik hoop een zekering die stuk is.
Last reply by Theo van der Fluit, -
Zorg dat je met deze "lus" de negatieve pool van je startaccu even ontkoppelt, dan start je auto weer. En hoef je niet telkens de motorkap te openen om de - pool van je startaccu los te maken. Dan kun je de auto dus wel voorverwarmen. Het ziet er natuurlijk wel sneu uit dat je een kabel vanuit je motorkap naar je cabine hebt. Al 4 x stil gestaan omdat de opwarmmodus van de Kia Niro EV een bug heeft. Dit geeft de dealer toe, KIa Nederland ontkent het en verwijst voor problemen naar de lokale dealer, die weer verwijst naar Kia NL
- 20 replies
- 1.2k views
Ik ben op zoek naar passende dakdragers, zonder fixed point bevestiging. Dat lijkt een lastig probleem. Thule zegt nog geen match te hebben en Prorack heb ik nu thuis, maar past net niet op/om de dakrails. Heeft iemand anders wel een positieve ervaring die je wil delen? Welke merk/type etc. 😀
Last reply by Sjaak23, -
- 13 replies
- 558 views
Wonderlijke storing: Sinds drie weken ben ik in het bezit van de Niro EV DL. Dealer Kai Naarden. Zeer tevreden, maar: afgelopen vrijdagavond had ik voor het eerst Climate Control gebruikt. Toen ik na 10 minuten de Niro instapte, was de temp. in orde. Maar tot mijn verbazing kon ik de auto niet meer starten. Hij was geblokkeerd. Pas nadat ik op de Kia connect app alles had uitgeschakeld, kon ik de Niro weer starten. Heeft iemand dit misschien ook al meegemaakt? Ik ben in afwachting van een reactie van de dealer.
Last reply by Rinse, -
- 1 reply
- 103 views
Hoe kan ik het laden afbreken als ik plotseling weg moet? Via een app lukt het me, maar het zou voor mijn vrouw handiger zijn als het ook vanuit de auto kan. Is dat mogelijk?
Last reply by Steeck03, -
- 5 replies
- 227 views
Sinds deze week heb ik mijn Kia Niro EV in ontvangst mogen nemen. Daarbij zat uiteraard een mooie laadkabel echter wil ik er eigenlijk een bij voor thuis (elke keer de motorkap openen heb ik geen zin in 🤭). Ik heb een Easee laadpaal (tot 22kW echter gebruik ik 3 fasen tot 11kW) waar ik deze kabel in wil laten vergrendelen, daarnaast wil ik of een haspel of een ophang systeem plaatsen. Welke kabel/systeem zouden jullie adviseren?
Last reply by Hippe lip, -
- 46 replies
- 10.3k views
Meerdere die last hebben van het slecht openen en sluiten van de laadklep? Is begonnen met koudere weer
- 1 reply
- 178 views
Goedenavond allemaal, ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een Kia Niro EV dinamic plusline. Vandaag ook de eerste 230 km gereden en moet zeggen hij bevalt mij heerlijk! Nou is dit voor mij de eerste keer een KIA en de eerste keer volledig elektrisch. ik ga er vast nog veel vragen over hebben. nou is een forum een mooie plek voor al die vragen. Maar ik wil ook eens een nieuw idee opperen. zijn er hier ook mensen met een zelfde KIA niro die het zien zitten een app groep te starten? snel je vragen kunnen stellen en snel een antwoord mocht iemand die paraat hebben? lijkt mij erg gemakkelijk! Mocht je er interesse in hebben stuur mij dan gerust …
Last reply by Rinse, -
- 3 replies
- 298 views
Hallo mede-forummers, Een beetje met spijt neem ik, na 1,5 jaar al, afscheid van mijn geweldige ‘Black-edition’ e-Niro. De Kia heb ik in een middag gekocht na een zeer overtuigende proefrit en erg goede inruil van mijn Qashqai. De auto heeft in deze tijd altijd perfect gefunctioneerd zonder een enkel probleem of rammel oid. En electrisch rijden is helemaal mijn ‘ding’ gebleken! Ik heb nl. mijn droomauto gekocht: een Hyundai Ionic 5, 73kWh, rwd, Lounge trim!! Kon een goede deal maken bij de Hyundai dealer op een demo auto en kreeg een erg goede inruil voor de e-Niro (uiteraard!). Ik blijf dus een beetje in de Hyundai/Kia familie maar niet meer in dit foru…
Ik kreeg een melding op mijn beeldscherm in de auto met "Koppeling met account is gedeactiveerd op de telefoon. Alle accountinstellingen worden gereset naar fabrieksinstellingen!!" Annuleren of stoppen kon niet en de auto uitzetten werkt ook niet. Je kunt je wel bedenken hoe vervelend het is om al je eigen aanpassingen weer terug te zetten inclusief je geschiedenis van je ritten en je navigatie routes, zenders enzv.. . Een back-up terugzetten lukte niet aangezien de auto die niet kon vinden maar op mijn mobiel was deze wel gemaakt. Ik heb de support van Kia gevraagd wat de reden was en wacht op antwoord. Op mijn telefoon was er niets aan de hand, dat was wel vreemde, mi…
Last reply by DerLothar, -
- 0 replies
- 195 views
Beste e-niro gebruikers, In het donker kan ik nogal slecht de knoppen van de verwarming, airco, media, map enzovoort zien omdat deze minimaal verlicht zijn. Is de helderheid van de knoppen te regelen? Ik kan het in de handleiding zogauw niet vinden. Heeft iemand een idee?
Last reply by EricJ, -
- 29 replies
- 1.8k views
Beste mede-forummers, Ik heb gezocht, maar ben niet een dergelijke specifieke vraag tegen gekomen, vandaar het nieuwe topic. Wellicht zijn er anderen met dezelfde vraag. Eerst de variabelen: Vandaag heb ik voor het eerst een lange rit gemaakt (149km retour) met de 1 week oude 64kWh e-Niro. De rit ging voornamelijk over de snelweg met 100km trajectcontroles. Hier heb ik maximaal 106 op de teller gereden en ook de stukken zonder controle niet boven 110 op de teller. Het was mooi droog en lichtbewolkt/zonnig weer, een graad of 8 à 9 met weinig wind. De banden vanuit de levering nog op 2,6bar en ik heb grotendeels gereden zonder de verwarming aan en natuurlijk o…
Last reply by JolandaM, -
Als ik het goed heb kunnen alle nieuwe Niro EVs via V2L stroom leveren. Weliswaar wordt de hiervoor benodigde adapter niet bij alle modellen standaard meegeleverd, het schijnt wel bij alle modellen mogelijk te zijn als je zo’n adapter hebt. Ik ben benieuwd of iemand die zo’n adpater niet meegeleverd kreeg, het wel geprobeerd heeft met de adapter van iemand anders. Wat dan ook zou moeten kunnen is zelf voor een adapter zorgen. Ten eerste kun je er zelf eentje bouwen als je handig genoeg bent. Er zit namelijk niet veel in. Je hebt behalve een type 2 stekker nog een contrastekker (‘gewone’ 230V huishoudexemplaar) nodig plus een schakelaar en een klein weerstandje. Meer …
Last reply by marcel112,