E-Niro
2018->heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de E-Niro vind of plaatst u hier
338 topics in this forum
-
- 1 reply
- 28 views
Mijn kia E-nero (van 2021) is voor de 8e keer in een EV- spanning storing geschoten. Het gebeurt iedere keer tijdens het laden. Bij het uitlezen van het electronisch systeem krijgt de sleepdienst de volgende code P1AA600. Na het resetten van het electrisch systeem (door de sleepdienst) ben ik tot nu toe iedere keer weer op weggeholpen maar het begint wel enorm vervelend te worden. De garage heeft er al meerdere keren er naar gekeken maar kan het probleem niet vinden. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en hoe kan het verholpen/voorkomen worden?
Last reply by Evert Mulder, -
- 3 followers
- 9 replies
- 215 views
Hier ben ik het nog niet tegengekomen, maar op tweakers zag ik dat iemand (@richy3908) al een firmware met OTA heeft. Iemand hier ook al?
Last reply by pinguins, -
- 2 followers
- 3 replies
- 81 views
As donderdag vlieg ik vanaf vliegveld Düsseldorf. Is voor mij 120km. Parkeer de auto daar en kom dan zondag weer terug om weer 120km te rijden naar huis. Red ik dit allemaal op een volle accu en 120km/h op de snelweg? De auto staat ergens waar niet geladen kan worden. Laad het liefste thuis bij terugkomst. Heb de auto net 3 dagen dus nog echt bekend met rijbereik/verbruik
Last reply by pinguins, -
- 11 followers
- 826 replies
- 86.1k views
Dit is een centrale plek voor vragen, ervaringen, wensen en natuurlijk ook antwoorden voor de levertijden en bestellingen
Last reply by binky11, -
- 1 follower
- 2 replies
- 103 views
Misschien dat ik iets niet goed begrijp of er werkt iets niet goed. Ik denk het eerste. Ik gebruik de draaiknop voor het geluidsvolume om de radio aan te zetten door hem aan het begin van een rit in te drukken en om de radio uit te zetten aan het einde van de rit door hem weer in te drukken. Echter, als ik tijdens een rit de radio op die manier uitzet en hem even later weer wil aanzetten, dan komt er geen reactie meer van de radio. Pas de volgende dag of later start de radio weer bij het indrukken van de betreffende knop. Dat is lastig, want ik luister graag radio tijdens het rijden. Ik weet ook wel dat ik met het knopje op het stuur de radio even op stil kan zetten als …
Last reply by Adrie Koorn, -
- 3 followers
- 11 replies
- 460 views
Omdat ik in de toekomst over-the-air updates wil gaan gebruiken probeer ik de nieuwste update (software apr22, kaart nov21) te installeren op mijn my21 e-Niro m.b.v. een geschikte USB stick, de versie die wordt aangegeven op de update site van Kia is my22. Ondanks dat ik heb gelezen dat er geen verschil is tussen de software versies van my20 en my22 (er is geen software specifiek voor my21) kan ik deze versie niet installeren, zie foutmelding. Ik vermoed dat dit toch te maken heeft met verschillende modeltypes: - mijn my21 modelnr. DEAE.S5BLC.AEU - het my22 modelnr. van de update: DEBE.S5BLC.AEU Wie weet hier meer van?
Last reply by Bart Burger, -
- 4 followers
- 531 replies
- 47.1k views
Indien het in de forumregels past wil ik hier mijn toekomstige auto gaan plaatsen en bijhouden wat ik er mee beleef zoals verbruik, (on)gemakken en reparatiezaken. Mijn auto is besteld en zal in de nabije toekomst geleverd worden, het wordt een in Gravity Blue uitgevoerde Exec Line. Volgens mij zijn er verder geen opties te bestellen op de auto zelf af fabriek en zit hij al lekker vol in de opties tot en met een verwarmd stuur; heerlijk! Laden zal ik met een Zappi gaan doen op 1x 32 A, deze is aangekocht zodat er gebruik kan worden gemaakt van de 20 zonnepanelen op het dak. Het zal dus vooral in de zomermaanden in de weekenden thuisladen worden want overdag zit ik op…
Last reply by gjcvro, -
- 6 followers
- 11 replies
- 356 views
Sinds drie jaar hebben wij deze Kia Niro (tweedehands, uit 2017). Over het algemeen zeer tevreden over. Rijden er in voorjaar/zomer ook regelmatig met een kleine caravan (Homecar 390) achter. Twee keer nu pech gehad onder zelfde omstandigheden. Iemand idee wat oorzaak kan zijn? - vorig jaar mei met caravan op een camping in Twente gestaan. Net zo warm als dit weekend. Auto drie dagen niet gebruikt. Toen we weg gingen, auto van parkeerplaats opgehaald en tassen etc in auto gezet. Achterklep staat 25 minuten open. Eenmaal alles in auto en caravan: Niro start ineens niet meer. Pechhulp erbij, accu blijkt leeg. Pechhulp heeft auto ‘simpel’ via accu opladen weer aa…
Last reply by SMITHEN69, -
- 2 followers
- 20 replies
- 886 views
Zag op de site van Kia dat het nieuwe model al te bestellen is. Iemand al een bestelling geplaatst?
Last reply by Tazdevl, -
- 1 follower
- 17 replies
- 661 views
Zojuist even een grove berekening gemaakt met een verschil tussen verbruik bij de "oude" HEV en de nu gereden EV. Aan de hand van deze berekening moet ik constateren dat de overstap van een half jaartje geleden op tijd is geweest. Uit de berekening komt met de huidige benzineprijs (€ 2,17 bij de plaatselijk pomp) op het volgende uit : Benzine: € 12,10 / 100km (gerekend met een gemiddeld verbruik 1:18) Elektrisch: € 5,20 / 100km (gerekend over het totaal aantal gereden km's en totale afname € van de E-paal) - hierbij is geen rekening gehouden met het verschil tussen afname E-paal en werkelijk verbruik. Al met al, toch leuk om te zien dat dit best (al zit er mi…
Last reply by chippie777, -
- 2 replies
- 184 views
Vandaag een nieuwe KIA NIRO EV besteld. Ben blanco in het elektrisch rijden en nu dus opzoek naar een goede betaalbare laadoplossing. Dus bij deze graag advies van de ervaren elektro rijders. Alvast bedankt, Johan
- 3 followers
- 67 replies
- 8.6k views
Goedemiddag allemaal, ik las dat er modellen bestaan met elektrische verwarming, en met warmtepomp. Kan ik ergens vinden wat er in de NL MY20 zit? Ik denk warmtepomp, maar weet t dus niet zeker.
- 5 replies
- 1.1k views
Ik zit de handleiding (alvast ) door te kijken en ben aan het rondkijken voor een laadpaal. Nou zag ik in de instellingen dat ik locatiegebonden instellingen kan doen voor het opladen van de auto. Als ik dit goed begrijp kun je dus instellen dat als je bijvoorbeeld thuis aan de laadpaal hangt dat je daar toch maar met een maximale snelheid standaard oplaad. Ik schat in dat ik maar zelden met b.v. 11kW zal laden en zal in veel gevallen met veel minder toe kunnen. Als ik die nou standaard lager in kan stellen hoef ik ook niet echt over een loadbalancer na te denken, en zou ik zelfs voor een zo simpel mogelijke laadpaal kunnen gaan. Nadeel van de simpele laadpale…
Last reply by gjcvro, -
- 1 follower
- 6 replies
- 257 views
Ik heb een vraag. Ik heb nu ruim een maand mijn e-niro met 64KW. Maar ik merk een afwijking op in de hoeveelheid KW die ik er in kan laden. gisteren gaf het EV scherm aan dat er nog 28% in de auto aanwezig was, goed voor 120 km. ( mijn verbruik ligt nu op 16KW/100km)Aangezien ik vandaag een lange rit ga maken heb ik hem bij mij thuis met de zappi 2 tot 100% gevuld. En deze gaf aan dat er 53KW is geladen. Nu ben ik geen rekenwonder maar 28% van 64 KW is volgens mij 17,92 KW + die 53 KW kom ik toch uit op 70,92KW. nu heb ik ook een homewizzard P1 meter aan mijn slimme meter hangen en die gaf aan dat ik gisteren totaal 50 KW heb verbruikt, als ik daar mijn normal…
- 11 replies
- 248 views
In aanloop naar de nieuwe e-Niro ben ik aan het oriënteren naar laadpassen. Een eigen laadpaal komt nog wel, die heeft geen haast. momenteel heb ik 1 laadpas besteld voor lange afstanden: Shell Recharge En lijkt mij het meest rendabele de e-flux met abonnement voor 2,95 per maand. ik heb de auto privé
Last reply by Rokil, -
- 2 followers
- 15 replies
- 1.5k views
Ik heb de Carlinkit module voor wireless Apple CarPlay aangesloten op de standaard USB Port van de e-Niro. Installatie ging redelijk makkelijk en het lijkt goed te werken (heb er nog niet zolang ervaring mee). Maar er ik heb wel vragen over: 1. De groene LED op de module blijft constant knipperen; volgens de docu blijft dit na juiste verbinding…. 2. Aangezien de USB port een constante voeding heeft blijft de module dus permanent ‘AAN’ , ook na uitzetten en afsluiten van de auto; zou dat de 12V accu niet ‘leegtrekken’? heeft iemand hier ervaring mee?
Last reply by cees, -
Laadbereik
by CeesdB- 2 followers
- 21 replies
- 910 views
Sinds afgelopen week laad mijn Kia E Niro 64Kw niet verder op dan 410 km. Ik heb nu 3 maal geladen de laatste week. Voorheen haalde ik regelmatig tusse 440 en 455 km. Iemand die dit herkent en oplossing weet
Last reply by Nick_2019, -
- 1 follower
- 8 replies
- 3.4k views
Wij hebben sinds een kort een Kia Niro E. Een trekhaak alleen voor de fietsendrager vinden we te duur. Daarom zijn we op zoek naar een eenvoudige maar stevige fietsendrager voor op de achterklep. We hebben al een drager geprobeerd namelijk de Polaris 2. Het was veel werk deze in elkaar te zetten, terwijl hij uiteindelijk niet paste. ik hoop dat jullie tips hebben.
Last reply by Beos, -
- 1 follower
- 0 replies
- 95 views
Ik heb een E-Niro Dynamicline van net een jaar oud met dakrails. Deze wil ik graag plastic-coaten. Dat gaat natuurlijk makkelijker als ze er af kunnen. Ik heb alleen niet veel kunnen vinden online over hoe die er af te halen. Behalve een youtube stukje met een redelijke mompelende persoon. https://www.youtube.com/watch?v=LuZ154EP9JI En dit stukje van Kia zelf; https://www.kniro.net/roof_rack_repair_procedures-1423.html Waar dus ook niet veel meer staat. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het echt zo simpel als voorkap en achterkap eraf en dan de bouten loshalen?
Last reply by MarkR, -
- 12 replies
- 1.9k views
Hey, De kia e-niro 2019 met 48000 km laad niet meer met 75 kw. Valt mij de laatste keren op dat hij alleen maar 50kw doet. Test gedaan met 20 graden omgevings temperatuur en 30% volle accu Iemand ervaring?
- 1 follower
- 5 replies
- 338 views
Hallo Allemaal, Sinds deze week zijn wij ook EV Rijders. We hebben een E-Niro 64kw. Echter hebben we wel al direct een probleem... Als we achteruit rijden werkt de achteruitrijcamera en de sensoren zoals het hoort. Als we dan vooruit rijden blijft de achteruitrijcamera aanstaan. Deze valt totaal niet uit. Ook niet als we lang of aan een hoge snelheid rijden. Als we de auto herstarten is het probleem ofwel weg, ofwel is ons infotainment scherm gewoon zwart. Het lijkt me dat als we geen USB stick hebben insteken met muziek, dat er dan geen problemen zijn. Ik heb al eens een andere USB stick geprobeerd maar dan ook hetzelfde probleem. Dus het probleem lijkt m…
Last reply by Robby G, -
- 2 followers
- 17 replies
- 1.6k views
Vanmorgen flink staan stuntelen om de stekker uit de auto te krijgen. Had voorverwarmen geprogrammeerd. Was al klaar. Auto had laadlimiet gisteravond al bereikt. Had eerst de zappi uitgezet (doe ik altijd in de meterkast, sluipverbruik is bijna 1kwh per dag) en toen pas de auto van slot. Stekker zat vast. Paal weer aan. Zappi op rood. Auto zat te wachten op volgende geplande actie. Uiteindelijk na auto uit en aan en gedruk op de knopjes stoppen gepland laden heb ik hem los gekregen na meerdere pogingen. Zappi had melding uitgesteld laden. 5-10’ staan hannesen. Ik was ook al voorverwarmd. Ik gebruik deze functie zelden. Wat zou de juiste volgorde moeten zijn? En, hoe k…
Last reply by Case, -
- 4 followers
- 113 replies
- 19.7k views
Ik gebruik sinds juni een Kia laadpas, kwam er door toeval achter dat ie bestond, na 5 maanden, dealer had hem er niet bij gedaan, terwijl dat wel hoort. Nu nog steeds geen factuur ontvangen. Bekend probleem?
Last reply by Hitmark, -
- 1 follower
- 33 replies
- 776 views
Na een week in onze E-niro uit 2019 gereden te hebben kom ik er achter dat er geen wintersstand in dit model aanwezig is. Weet iemand hoe dit kan en of dit wenselijk is in ons klimaat.
Last reply by Elhovo, -
- 1 follower
- 8 replies
- 310 views
Gisteren reed ik weg van de oprit met de kabel (de KIA standaard meegeleverde oranje met 220V gewone huistuinkeuken stekker) nog aangesloten. Vreemd dat dit mogelijk is, want dat hoort geblokkeerd te zijn met als melding "Haal stekker uit de wagen om te starten". Hij zat er ook goed in, want had sinds de vorige dag keurig bijgeladen.... Ik kreeg geen enkele waarschuwing tot ik 4 meter achteruit gereden was en de kabel losgetrokken werd uit de trafo. Trafo opengemaakt. Alles ziet er prima uit, dus oplossing is draadjes opnieuw aansluiten. Maar.... welk draadje op welke aansluitklem? In de trafo zitten 4 aansluitklemmen met de letters L, N, G, CP en de draden zi…
Last reply by gjcvro,