Ga naar inhoud

Verbruik nieuwe Xceed 1.0


Jeroen Hermes

Aanbevolen Berichten

Ik heb sinds 5 weken een nieuwe Xceed 1.0 Dynamico line daarvoor een 1.6 Cee’d sw van 2013.

Ik heb nu 1100 km op de teller staan.

Het brandstof verbruik is erg hoog zo 1 op 11 ongeveer ik ben een rustige rijder.

Wat is het brandstof gebruik bij jullie?

Met mijn ceed reed ik makkelijk 1 op 16.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn vrouw rijd er het meeste in met ritjes vlaardingen-maassluis en komt niet veel zuiniger dan 1 op 14 dus om hem echt zuinig te noemen Nee ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou het verbeteren als je hem laat tunen?
Dan heb je net zoveel vermogen als een 1.4.

Dat zeggen ze van wel maar ik heb daar geen ervaring mee , kwestie van uitproberen dan ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...

Ik ben de afgelopen weken met het mooie weer veel op de elektrische fiets naar mij werk geweest en heb niet getankt in maart wat helemaal niet verkeerd was met de prijzen van de afgelopen weken maar de Xceed was er vandaag echt aan toe.  Met een verdeling van 20% snelweg, 40% provincialeweg en 40% binnen de bebouwde kom is het gemiddelde verbruik van mijn 1.0 bijna 1:16 

 

aangepast door Eric64
Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, zei Peter-036:

Dat vind ik voor een 1 liter vrij hoog, maar het is altijd sterk afhankelijk van je rijstijl, en wanneer je dan ook veel korte stukjes rijdt zal het nog hoger zijn.

Ik ben een redelijk rustige rijder maar de meeste km's zijn provinciale wegen waar het wat drukker is en in de bebouwde kom met veel verkeerslichten, 21 st vanaf mijn woonplaats Castricum tot aan mijn werk in Zaandam , wat ook niet meehelpt om het verbruik laag te houden. Ik denk dat de wat hogere opbouw van de auto en de 235/18 banden ook het verbruik niet ten goede komen maar ik ben tevreden met het verbruik.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...