Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn Kia E-niro zou in week 15 worden geleverd volgens de dealer. Gisteren geïnformeerd en mijn auto zou nog op de boot staan.

Nu blijkt een containerschip het Suez kanaal te blokkeren en dit kan enkele weken duren. Eerstvolgende boot van EUKOR naar Rotterdam is de Morning Celesta en ligt voor anker omdat het Suez kanaal is geblokkeerd.

Volgens dealer is mijn leverdatum nog niet aangepast in het order systeem. Maar ik vrees het ergste.

Of worden auto's ook in andere havens in Europa gelost voor de nederlandse markt?

Geplaatst

Onze auto zou ook week 15 worden geleverd. Ik heb inmiddels contact gehad met de garage maar voorals geen vertraging. Die vertraging gaat er natuurlijk zeker komen... 

Weet je zeker dat op de Morning Celesta jouw auto staat? Wellicht kunnen we anders deze informatie los peuteren bij de Kia? 

Geplaatst
7 uur geleden, IvdW zei:

Onze auto zou ook week 15 worden geleverd. Ik heb inmiddels contact gehad met de garage maar voorals geen vertraging. Die vertraging gaat er natuurlijk zeker komen... 

Weet je zeker dat op de Morning Celesta jouw auto staat? Wellicht kunnen we anders deze informatie los peuteren bij de Kia? 

Mijn dealer laat niets los wanneer mijn Kia aankomt in Nederland. Zegt dat hij dat niet kan zien. In ordersysteem staat alleen dat de Kia nog op de boot staat.  
mijn eigen conclusie is dat mijn Kia op de morning celesta staat omdat deze oorspronkelijk op 2 april in Rotterdam zou aankomen.

kia Nederland of Kia lease heeft ook geen informatie en zij verwijzen mij naar de dealer....

Geplaatst
1 hour ago, jakob said:

Mijn dealer laat niets los wanneer mijn Kia aankomt in Nederland. Zegt dat hij dat niet kan zien. In ordersysteem staat alleen dat de Kia nog op de boot staat.  
mijn eigen conclusie is dat mijn Kia op de morning celesta staat omdat deze oorspronkelijk op 2 april in Rotterdam zou aankomen.

kia Nederland of Kia lease heeft ook geen informatie en zij verwijzen mij naar de dealer....

Via welke marine tracking site vraag jij alle informatie op? Ik kan beperkt informatie opvragen maar in ieder geval wel zijn locatie en status via https://www.vesselfinder.com/?imo=9336062.

Wij krijgen toevallig vandaag een tijdelijke auto. In principe om de komende 2/3 weken op te vullen. :-|

Geplaatst
5 minuten geleden, IvdW zei:

Via welke marine tracking site vraag jij alle informatie op? Ik kan beperkt informatie opvragen maar in ieder geval wel zijn locatie en status via https://www.vesselfinder.com/?imo=9336062.

Wij krijgen toevallig vandaag een tijdelijke auto. In principe om de komende 2/3 weken op te vullen. :-|

deze site gebruik ik ook.

Vindt het vreemd dat mijn dealer en ook die van jou aangeeft dat de levering nog geen vertraging oploopt. Kan ook zijn dat de auto's op een andere boot staan die de Suez kanaal al is gepasseerd. Echter de Morning Celesta is de eerstvolgende boot met Rotterdam als bestemming.

Geplaatst (aangepast)

Gister is de LEO SPIRIT aangekomen in Rotterdam. Deze boot is op 13 maart door het Suez kanaal gevaren. Ik weet alleen niet waar hij vandaan komt...

leo.png

aangepast door IvdW
Foto toegevoegd
Geplaatst

EUKOR schepen klopt voor kia (alhoewel er ook eukor schepen passeren in antwerpen (AET Antwerp Euroterminal ) denk antwerpen mazda of totyota mss subaru.

onze carens is geleverd in 2016 in rotterdam met morning lisa (EUKOR)

vermoed kia voor nederland en japanse wagens voor antwerpen

Geplaatst

Onze auto wordt week 14 afgeleverd en is al in Nederland. Aangekomen in Rotterdam op de 19e . Bij levering in week 15 zou je auto dus wellicht al in Nederland kunnen zijn. De KIA dealer kan zien aan boord van welk schip je auto staat. Op zijn minst de aankomstdatum, wel zo handig voor de planning namelijk. ze wisten mij in ieder geval ruim voor tijd te vertellen wanner d auto aan zou komen.

Geplaatst

Mijn dealer zegt dat hij niet kan zien op welke boot mijn Kia staat....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Op 26-3-2021 om 07:35, jakob zei:

Als de Kia's inderdaad op de Morning Celesta staan arriveren ze volgens het voorlopige vaarschema op 5 april, maar op dit moment is dat uiteraard koffiedik kijken.

Via deze link Schedule - EUKOR kun je de aankomstdatum globaal volgen. 

image.png.6092c1a2ae20278d24b14b057b5e83bf.png

• Like 1
Geplaatst

Mijn aflevering stond gepland voor week 13 dus ik gok erop dat deze voor de blokkade al door het Suezkanaal was gezien de reistijd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...