Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo iedereen,

Sinds november vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van een Kia Rio 1.2 CVVT Superpack.
Echter viel me op, dat in de 'automatische verlichtingstand', de verlichting altijd aanstaat, ook als het erg licht is buiten.

Ik heb de sensor uit het dashboard gehaald, en tot mijn verbazing is dit een leeg omhulsel, zonder aangesloten stekker.
De stekker zelf is ook nergens te bekennen. Deze optie hoort wel standaard op een Superpack te zitten (alle andere opties heb ik wel).

Heeft iemand anders dit probleem eerder gehad? Is hier alsnog een stekker op aan te sluiten?

Met vriendelijke groet,

Stan

Geplaatst

Daar zat ik eerst ook aan te twijfelen, maar ik heb alle andere opties dus wel.
Keyless entry, Start/Stop knop, Bluetooth inclusief microfoon, cruisecontrol & speedlimit, regensensor.. ga zo maar door.

Stan

Geplaatst

Nu heb jij wel 1 van de eerste uit 2011 en toen zaten ze ook nog wat te klooien met opties wel en niet standaard zo als ook privacy glas 

Geplaatst
17 uur geleden, xtra40 zei:

Nu heb jij wel 1 van de eerste uit 2011 en toen zaten ze ook nog wat te klooien met opties wel en niet standaard zo als ook privacy glas 

Nu je het zegt, heb ik ook geen privacy glas. Auto is toegelaten in oktober 2011. Dus inderdaad één van de eerste. Bedankt voor de info!

14 uur geleden, Murcielaygo zei:

Maar er is wel een "AUTO"-stand op de licht hendel?

Jazeker. Lichten gaan ook automatisch aan en uit bij het starten. Blijft ook nog 10 seconden branden nadat ik de auto op slot doe.

Geplaatst
23 minuten geleden, Rio2011S zei:de info!

Jazeker. Lichten gaan ook automatisch aan en uit bij het starten. Blijft ook nog 10 seconden branden nadat ik de auto op slot doe.

Dat is niet wat hij bedoelde op je richtingaanwijzer handel waar je ook je lichten aan en uit mee kunt doen zit daar ook een stand auto op ?? 

Geplaatst
4 uur geleden, xtra40 zei:

Dat is niet wat hij bedoelde op je richtingaanwijzer handel waar je ook je lichten aan en uit mee kunt doen zit daar ook een stand auto op ?? 

Dat begreep ik. En daar staat inderdaad duidelijk de autostand op! :)

Geplaatst

Toch apart dat er een "AUTO"-stand is, maar geen sensor.
Bij mijn Picanto is de sensor gecombineerd met de knipper-LED van het alarm, knippert er bij jou dan ook niets?

Geplaatst

Zit de sensor niet bij de binnenspiegel naast de regensensor? Tzt even opzoeken met werkplaatshandleidingen...

bij mij werkt het...

had mijn kia nieuw uit de doos gekocht, ook superpack...idd was een optie issue toen, waaronder privacy glass (heb ik ook niet). Met name bij een iets latere aanvoer van kias na intoductie ging het mis met andere opties, hill assist ofzo. Doet er ook niet toe verder.

Geplaatst

Bedankt allen.

Maar ik heb dus geen echte sensor, want het is slechts een leeg hulsel wat lijkt op een sensor..
Daarbij is er dus nergens een stekker te bekenen onder dat lege hulsel.

Er zal dus bedrading moeten worden aangelegd, maar ik denk niet dat het de moeite waard is, aangezien ik verwacht dat de hele kabelboom daarmee vervangen moet worden..

Toch bedankt!

Geplaatst

Nou...
Misschien IS de stekker er wel, maar zit deze aan de kant weg getapet. Ik zou iig nog even kijken of je in het gat wat kunt zien, of bijv. vanuit het dashboardkastje omhoog kijken richting de sensorlocatie?

Geplaatst

dan zit ik verkeerd met de locatie. mijn excuus.

misschien niet goed terug gemonteerd bij evt reparatie van ventielatie kleppen defect. hierbij moet dashboard eruit. (ventilatie naar voeten werkt dan niet). dan zul je evt nog kunnen kijken naar de module of de pins zijn bezet op de connector. de module zal wel toegankelijk zijn..om te inspecteren. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...