HansK Geplaatst 6 Mei, 2021 Geplaatst 6 Mei, 2021 Ik wil laden via het stopcontact ( bv op vakantie). Mijn laadkabel kan ik dan instellen op verschillende amperes. Wat moet ik instellen zodat ik veilig laad en toch zo snel mogelijk? Quote
ronnydewit Geplaatst 6 Mei, 2021 Geplaatst 6 Mei, 2021 Volgens mij kiest ‘hij’ altijd zelf. Die van mij gaat altijd op 10A zitten. Quote
Case Geplaatst 6 Mei, 2021 Geplaatst 6 Mei, 2021 Ik laat het afhangen van wat bijv. op de camping aan maximale stroom beschikbaar is. Soms is dat maar 6A. Quote
Bram E-Niro Geplaatst 6 Mei, 2021 Geplaatst 6 Mei, 2021 Ik wil laden via het stopcontact ( bv op vakantie). Mijn laadkabel kan ik dan instellen op verschillende amperes. Wat moet ik instellen zodat ik veilig laad en toch zo snel mogelijk?Is inderdaad niet vooraf te zeggen is afhankelijk wat er beschikbaar is . Op sommige campings maar 6amp ( moet je naast je auto niet iets anders aan hebben ) Ik heb een granny charger die zelfs tot 16 amp kan maar dat kan alleen als dat beschikbaar is . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Bram E-Niro Geplaatst 6 Mei, 2021 Geplaatst 6 Mei, 2021 nog even een toevoeging ga je over het afgezekerde aantal amp heen spring natuurlijk je zekering . Kan erg lastig zijn als je die niet zelf weer kun inschakelen . Quote
Mabion Geplaatst 23 Mei, 2021 Geplaatst 23 Mei, 2021 (aangepast) Op 6-5-2021 om 08:33, ronnydewit zei: Volgens mij kiest ‘hij’ altijd zelf. Die van mij gaat altijd op 10A zitten. Het aantal amperes dien je zelf in te stellen op de granny charger. Hij kiest niet 'zelf' voor zover ik weet. Standaard staat hij op 10. Het is een tijd geleden dat ik het heb gebruikt, maar volgens mijn kan je dit instellen wanneer je enkel de charger in het stopcontact steekt (en dus nog niet in de auto plugged). 23 Mei, 2021 aangepast door Mabion Typos 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 23 Mei, 2021 Geplaatst 23 Mei, 2021 Ja klopt. Je steekt de granny in het stopcontact, nog niet in de auto. Dan houd je het knopje op de achterkant ingedrukt om het amperage te wijzigen (voorop kijken). Als die op de gewenste waarde ingesteld staat dan plug je 'm in de auto. 2 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.