RudiH Geplaatst 6 Juli, 2021 Geplaatst 6 Juli, 2021 (aangepast) Hallo luitjes, Ik ben opzoek naar een Kia Ceed automaat. Nu is mijn vraag: hebben alle Ceed's een DCT-automaat of zijn er ook vol-automaten? [DCT= Double clutch-transmissie] Ik heb nu nog een Hyundai i30 met een vol-automaat. Met vriendelijke groet, Ruud 6 Juli, 2021 aangepast door RudiH typo Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 Juli, 2021 Geplaatst 6 Juli, 2021 Wat versta jij onder een "vol-automaat"? Eentje die zelf schakelt? Want dat kan een DCT ook volgens mij, maar dan zuiniger, door het ontbreken van een koppelomvormer. Quote
RudiH Geplaatst 6 Juli, 2021 Topic Starter Geplaatst 6 Juli, 2021 Met de "vol-automaat" bedoel ik eigenlijk de 'ouderwetse" automaat met de koppelomvormer. Ik krijg namelijk de indruk dat er 2 soorten automaten zijn voor de Kia Ceed's. Als bouwjaar zoek ik vanaf 2013 en nieuwer. Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 Juli, 2021 Geplaatst 6 Juli, 2021 Maar waarom zou je een automaat met koppelomvormer willen? Een DCT is zuiniger, omdat deze geen verliezen (tot 20%) in de omvormer heeft... Ik zou JUIST voor de DCT gaan als die keuze er is...Helaas van Cee'ds geen verstand verder... Quote
RudiH Geplaatst 7 Juli, 2021 Topic Starter Geplaatst 7 Juli, 2021 7 uur geleden, Murcielaygo zei: Maar waarom zou je een automaat met koppelomvormer willen? Een DCT is zuiniger, omdat deze geen verliezen (tot 20%) in de omvormer heeft... Ik zou JUIST voor de DCT gaan als die keuze er is. Dat is de mop nu juist, ik ben opzoek naar een DCT automaat. Alleen wil ik niet naar een auto gaan kijken die dan een vol-automaat blijkt te zijn. Ik wil gewoon weten of alle Ceed's een DCT automaat hebben. Quote
SMITHEN69 Geplaatst 7 Juli, 2021 Geplaatst 7 Juli, 2021 je kan ook een seed hybride plug in Standard automaat kopen Quote
RudiH Geplaatst 7 Juli, 2021 Topic Starter Geplaatst 7 Juli, 2021 7 uur geleden, SMITHEN69 zei: je kan ook een seed hybride plug in Standard automaat kopen Dat zou kunnen alleen ben ik niet opzoek naar een hybride. Ik ben gewoon opzoek naar een antwoord op mijn vraag of alle Ceed's een DCT-automaat hebben. Waarom? Dan kan ik gewoon weer verder zoeken. Quote
Murcielaygo Geplaatst 7 Juli, 2021 Geplaatst 7 Juli, 2021 Ik weet het niet zeker, maar omdat jouw vraag me intrigeerde ben ik ook eens gaan Googlen.Het lijkt erop dat er inderdaad conventionele automaten geweest zijn. Een omslag ofzo kon ik zo gauw niet vinden.Maar ik dacht wel te hebben gezien dat er auto's met stuurflippers waren en dat lijken mij zeker DCT's.Ook zou je misschien op kenteken kunnen zoeken naar aantal versnellingen, of op een onderdelen site op specifieke onderdelen? Quote
RudiH Geplaatst 7 Juli, 2021 Topic Starter Geplaatst 7 Juli, 2021 (aangepast) Wij/ik rij momenteel een Hyundai i30 automaat en dit is een conventionele automaat. De nieuwe Hyundai's hebben nog een conventionele automaat terwijl de Kia's een conventionele automaat of een DCT automaat hebben. Ik heb inderdaad die stuurflippers gezien en dat zouden dan de DCT bakken zijn maar dat weet ik niet zeker. Als ik op kenteken zoek, als de aanbieder het kenteken niet geblurd heeft, zie ik soms een 6 traps automaat maar soms ook niet. Op een onderdelensite kijken is wel een goeie, daar was ik nog niet opgekomen. 7 Juli, 2021 aangepast door RudiH 1 Quote
Erasmus Geplaatst 12 Maart, 2025 Geplaatst 12 Maart, 2025 Bij de auto hoort een instructie boek en daarin staat vast welke automaat hij heeft. En inderdaad bij een DCT bak heb je flippers aan het stuur, zitten die er niet, dan is het 100% geen dct bak want de gewone automaten hebben geen flipper bediening. Je hoort veel problemen over DCT maar ik rij nu 60.000 km met een Ceed met 7 traps DCT en nooit problemen. De lekkerst rijdende auto die ik ooit heb gehad. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.