Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Allseason banden sp4 245x45x19

Ga naar de oplossing Opgelost door Gast Rinus30,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie kan me iets vertellen over de all season banden 245x45x19. Deze wil ik  gaan aanschaffen voor mijn Sportage GT awd, maar weet nog niet welk merk, misschien kan iemand me op weg helpen door te vertellen hoeveel km ze mee gaan en dergelijke

Geplaatst

Heb je ook een merk op het oog?
Dat kan namelijk veel schelen door compound van het rubber en/of configuratie van het profiel.
En niet alle banden zullen het gewicht van een Sportage aan kunnen, dus daar moet je ook rekening mee houden.

Ik zou je aanraden om eens te kijken naar de beoordelingen op de diverse bandensites, daar zullen meer reacties staan dan er hier komen verwacht ik...

• Like 1
Geplaatst

Hoe lang een band meegaat is lastig te zeggen hangt van verschillende factoren af, rijstijl (sportief of rustig), gebruik (snelweg of stad) en gewicht van voertuig en eventuele belading en/of aanhangwagen hebben invloed hoelang een band meegaat. Voor een allseason band heb je daarbij nog de extra factor dat je voor het winterseizoen minimaal 4mm profiel wil hebben, daaronder lopen de winterse (lees: in de sneeuw) kwaliteiten van winter- en allseasonbanden hard achteruit en zou je mogelijk voor de winter je allseasons vroegtijdig moeten vervangen voor de wintereigenschappen. Ik heb een Niro met allseasons, Continental Allseasoncontact in de maat 185/65/R16 en ze zitten er bijna 30k op en ik verwacht er nog wel 20k erbij te rijden voordat ze aan vervanging toe zijn, maar het is geen vergelijkbare auto met een Sportage en totaal andere maat dus geen idee of je dezelfde resultaten weet te halen.

In de Autoweek van ik meen begin november stond een bandentest met allseasons (geen idee meer welke maat), de Goodyear Vector3 was de allround winnaar, het nederlandse Vredenstein Quatrac stond geloof ik ook in de top 5 en de nieuwe Michelin Crossclimate 2 werd omschreven als een zomerband met winterse kwaliteiten staat mij bij. Je zou wellicht op internet kunnen zoeken of er wellicht tests te vinden zijn in jouw maat.

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst

Ik heb voor een keer gewoon de goedkoopste all-season erop laten leggen. Eentje met een sneeuwvlokje, alleen om het rijden in duitsland straffeloos te kunnen doen.
Persoonlijk denk ik dat je ten alle tijden je snelheid moet aanpassen aan de omstandigheden. Want hoe is de verhouding tussen een nieuwe scherpe all-season en bijvoorbeeld een winterband die op z'n einde loopt.
Voor mij dus de keuze voor de goedkoopste all-season en dan kan die makkelijk wat eerder gewisseld worden.
Imperial  All Season Driver XL 3PMSF 245/45 R19 voor nog geen 100 incl. montage per band. En ik heb er nog geen slechte ervaring mee.

• Confused 1
  • 2 weken later...
  • Oplossing
Geplaatst
Op 30-11-2021 om 17:53, zei Rinus30:

Wie kan me iets vertellen over de all season banden 245x45x19. Deze wil ik  gaan aanschaffen voor mijn Sportage GT awd, maar weet nog niet welk merk, misschien kan iemand me op weg helpen door te vertellen hoeveel km ze mee gaan en dergelijke

Bedankt voor jullie meedenken, ik heb gekozen voor de Bridgestone ,deze band scoort goed  wat betreft grip en brandstof verbruik daarbij is hij vrij stil 71 db.

• 1 jaar later...
Geplaatst
Op 15-12-2021 om 19:02, zei Gast Rinus30:

Bedankt voor jullie meedenken, ik heb gekozen voor de Bridgestone ,deze band scoort goed  wat betreft grip en brandstof verbruik daarbij is hij vrij stil 71 db.

We zijn nu 17 maanden verder en 12500km en ik moet zeggen dat dit een prima band is goede grip op nat wegdek alsook bij sneeuw ook is hij bijzonder stil wat ik nidt echt verwacht had.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...