Damper Posted January 5, 2022 Posted January 5, 2022 (edited) Wil mijn sportage binnenkort een beurt geven en alle filters en vloeistoffen vervangen/verversen. Vroeg mij af of iemand weet welk koelvloeistof KIA gebruikt ? En is het gewoon te doen als ik de huidige koelvloeistof verwijder en het systeem vul met een ander kleurige ? Ik kom bijvoorbeeld uit op een lila gekleurde vloeistof van Kroon Oil, de COOLANT SP 12 (op keneteken gezocht). Betreft een Kia sportage 2012 1.6gdi Ik hoor het graag. Edited January 5, 2022 by Damper Quote
Ledie416 Posted January 6, 2022 Posted January 6, 2022 ieder merk beveelt z'n eigen koelvloeistof aan . De vloeistof zelf is als stroop en word met heel zuiver water verdunt om echt vloeibaar te worden . Mengen is niet aan te raden , ook ik gebruik de lila achtige kleur , terwijl de blauwe voorgeschreven is. indien nodig kan er tijdelijk , voor nood, met water bijgevuld worden , Wel zo kort mogelijk ermee rijden Quote
Damper Posted January 6, 2022 Author Posted January 6, 2022 6 uur geleden, zei Ledie416: ieder merk beveelt z'n eigen koelvloeistof aan . De vloeistof zelf is als stroop en word met heel zuiver water verdunt om echt vloeibaar te worden . Mengen is niet aan te raden , ook ik gebruik de lila achtige kleur , terwijl de blauwe voorgeschreven is. indien nodig kan er tijdelijk , voor nood, met water bijgevuld worden , Wel zo kort mogelijk ermee rijden Ben vandaag langs de dealer geweest en zij zeiden er een roze kleur in te doen. Er zit groen in en roze kan je daar aan toevoegen zeiden ze maar niet bij blauw. Ik vroeg of ze geen originele kia koelvloeistof hadden maar gaven aan dat ze dit altijd gebruiken. Heb ook meteen dat flesje gezien, gaat om een Coolant premium long life G12+ van het merk MPM. Heb het niet gekocht want ik ga denk ik dan gewoon voor de koelvloeistof van Kroon Oil. Quote
Recommended Posts