BarneyRubble Geplaatst 30 Augustus, 2023 Topic Starter Geplaatst 30 Augustus, 2023 (aangepast) Zojuist Whatsapp via Android Auto weer is geprobeerd, 2 punten daarover. Als ik whatsapp vol in beeld heb krijg je rechtsonder een icoontje " tekstbericht " die moet je ( helaas ) aantikken om dan via spraak een kontakt te noemen die je een WA bericht wil sturen, ik krijg dan bij heel veel kontakten de melding dat die niet gevonden kunnen worden en maar een paar wel! Hoe kan dit ? Als iemand mij een bericht stuurt krijg ik een 1 teken te zien en moet ik die onder het rijden helaas weer " aantikken " , daarna weer " aantikken om naar het bericht te luisteren, pas daarna kan ik via spraak een antwoord laten sturen, alleen als dit een redelijk lang bericht is dan moet je echt in 1 adem door praten want bij iedere ademhaling wordt ie direct onderbroken en vraagt madam na het voorlezen of ik het wil verzenden, je zegt dan nee en begin je weer overnieuw ( vast getest met Emiel Ratelband ) Blijft dus jammer dat je ook onder het rijden veel op het scherm moet tikken met Whatsapp en vindt dat best gevaarlijk . Ik kan me herinneren dat je in het begin van Android Auto alles wel met het spraak icoontje op het stuur kon doen. En " HEY GOOGLE 🗣 " werkt hier ook niet mee helaas. Dit heb ik zojuist opgelost, na een update stond in AndroidAuto de " HeyGoogle " functie uitgeschakeld, morgen dus weer eens testen. Nu de kontakten er weer zien in te krijgen. 30 Augustus, 2023 aangepast door BarneyRubble Quote
S R Geplaatst 31 Augustus, 2023 Geplaatst 31 Augustus, 2023 (aangepast) Je kunt het spraakicoontje op het stuur wat langer inhouden (2-3 seconden), dan kun je een spraakcommando invoeren in AA. Wellicht helpt dat? 31 Augustus, 2023 aangepast door S R 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 31 Augustus, 2023 Topic Starter Geplaatst 31 Augustus, 2023 1 uur terug, zei S R: Je kunt het spraakicoontje op het stuur wat langer inhouden (2-3 seconden), dan kun je een spraakcommando invoeren in AA. Wellicht helpt dat? Thanks, ik ga het vandaag eens uitproberen. Quote
Robert de Niro Geplaatst 6 September, 2023 Geplaatst 6 September, 2023 Hier een link naar de review van de Carlinkit 5.0 Wireless Carplay adapter. De review (in het nederlands) staat er net op en is gedaan door iemand met…. Een Kia Sportage. Het gaat hier om een Carplay review, niet om Android Auto! Link naar review 1 Quote
S R Geplaatst 6 September, 2023 Geplaatst 6 September, 2023 2 uur geleden, zei Robert de Niro: Hier een link naar de review van de Carlinkit 5.0 Wireless Carplay adapter. De review (in het nederlands) staat er net op en is gedaan door iemand met…. Een Kia Sportage. Het gaat hier om een Carplay review, niet om Android Auto! Link naar review Ik heb een Carsifi (wireless verbinding van eigen telefoon, werkt top) en een Carlinkit Tbox Plus (standalone apparaat, eventueel met eigen simkaart of wifi hotspot vanaf telefoon, geen telefoon nodig als je simkaart in het apparaat stopt, je kunt hier alle apps (Ziggo, F1TV, Google Maps e.d.) zoals op Android mee draaien. Werken beide prima inderdaad. Ik gebruik enkel de CarLinkIt als ik iets op mijn scherm wil kijken. Quote
Kenniani Geplaatst 6 September, 2023 Geplaatst 6 September, 2023 Zou je een foto kunnen maken hoe dat eruit ziet op een Sportage in volledig scherm, Netflix bijvoorbeeld. En hoe zit het met bellen, kan je wel nog een bluetooth verbinding hebben met je normale telefoon? 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 6 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 6 September, 2023 15 uur geleden, zei Robert de Niro: Hier een link naar de review van de Carlinkit 5.0 Wireless Carplay adapter. De review (in het nederlands) staat er net op en is gedaan door iemand met…. Een Kia Sportage. Het gaat hier om een Carplay review, niet om Android Auto! Link naar review Waar ik benieuwd naar ben is : kan je deze dongle ook op de usb aansluiting in je armsteun aansluiten, dit zou dan meteen een mooie opbergplek zijn zou ik denken Quote
Kenniani Geplaatst 7 September, 2023 Geplaatst 7 September, 2023 Heb jij een usb in je armsteun? Het werkt sowieso alleen maar op de usb a aansluiting in het vakje vooraan. Quote
JvdW Geplaatst 10 September, 2023 Geplaatst 10 September, 2023 Op 7-9-2023 om 07:12, zei Kenniani: Heb jij een usb in je armsteun? Het werkt sowieso alleen maar op de usb a aansluiting in het vakje vooraan. Ik heb de USB A aansluiting verplaatst naar het vakje onder de armsteun. Zo kan de telefoon ook fatsoenlijk draadloos opgeladen worden in het kleine vakje. Quote
Wilmar Geplaatst 10 September, 2023 Geplaatst 10 September, 2023 (aangepast) 13 minuten geleden, zei JvdW: Ik heb de USB A aansluiting verplaatst naar het vakje onder de armsteun. Zo kan de telefoon ook fatsoenlijk draadloos opgeladen worden in het kleine vakje. Heb je wat foto's? Moest de hele tunnel open? Was de draad lang genoeg om te kunnen verplaatsen? 10 September, 2023 aangepast door Wilmar Quote
BarneyRubble Geplaatst 10 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 10 September, 2023 35 minuten geleden, zei JvdW: Ik heb de USB A aansluiting verplaatst naar het vakje onder de armsteun. Zo kan de telefoon ook fatsoenlijk draadloos opgeladen worden in het kleine vakje. Ik heb de galaxy S23 Ultra en die past makkelijk in het " kleine vakje " om op te laden? Quote
Wim-A Geplaatst 11 September, 2023 Geplaatst 11 September, 2023 9 uur geleden, zei Wilmar: Heb je wat foto's? Moest de hele tunnel open? Was de draad lang genoeg om te kunnen verplaatsen? Ik kijk graag even mee. Quote
Blackbird63 Geplaatst 2 Februari, 2025 Geplaatst 2 Februari, 2025 (aangepast) Op 6-9-2023 om 07:57, zei Robert de Niro: Hier een link naar de review van de Carlinkit 5.0 Wireless Carplay adapter. De review (in het Nederlands) staat er net op en is gedaan door iemand met…. Een Kia Sportage. Het gaat hier om een Carplay review, niet om Android Auto! Link naar review Ik heb zelf in mijn 2023 Sportage Hybrid de Carlinkit 5.0 adapter en deze werkt top voor iPhone en AndroidAuto. Je moet wel even wat aanpassen in je configuratiesacherm van de adapter want als je het WiFi kanaal in de 5 Mhz modus op de standaard laat staan wil AA nog wel eens wegvallen. Ik heb hem op kanaal 159 gezet. Waar ik nog niet uit ben is dat als ik Sportify luister en dan een telefoontje krijg, het geluid van Spotify na het beindigen van het gesprek hapert en dat blijft ook zo tot dat ik met de mode knop een keer naar radio ga en meteen weer terug, dan is dat haperen weer over. Ik ben daarvoor met Carlinkit bezig maar de oplossing daarvoor heb ik nog niet binnen. Ik het een iPhone, mijn vrouw een Android toestel (Samsung A35) en mijn iPhone neemt altijd voorrang. Verder is het wel vervelend dat de auto zelf, ook al stel je dat niet in, bij de Samsung deze ook automatisch met de auto bluetooth verbind en dat wil wel eens botsen. 2 Februari, 2025 aangepast door Blackbird63 1 Quote
Johan Schaap Geplaatst 4 Maart, 2025 Geplaatst 4 Maart, 2025 De optie om Waze (5.4.x) op het instrumentenpaneel achter het stuur te presenteren lijkt bij mij helaas niet te werken. https://www.vroom.be/nl/informatie/bmw-waze-kaart-digitale-tellersHopelijk komt er ooit nog een update van Kia waardoor dit alsnog gaat werken.Verstuurd vanaf mijn 23090RA98G met Tapatalk Quote
Wim-A Geplaatst 5 Maart, 2025 Geplaatst 5 Maart, 2025 11 uur geleden, zei Johan Schaap: De optie om Waze (5.4.x) op het instrumentenpaneel achter het stuur te presenteren lijkt bij mij helaas niet te werken. https://www.vroom.be/nl/informatie/bmw-waze-kaart-digitale-tellers Hopelijk komt er ooit nog een update van Kia waardoor dit alsnog gaat werken. Verstuurd vanaf mijn 23090RA98G met Tapatalk Ik had hier nog nooit van gehoord. Waarom zou je dat willen? Quote
BarneyRubble Geplaatst 5 Maart, 2025 Topic Starter Geplaatst 5 Maart, 2025 5 minuten geleden, zei Wim-A: Ik had hier nog nooit van gehoord. Waarom zou je dat willen? Ik denk dat je dan hetzelfde resultaat krijgt zodra je de Kia Navigatie aan zet, dan zie je het ook vereenvoudigd in je stuur display, erg prettig om de nog te rijden afstand te zien voor je daadwerkelijk de juiste afslag krijgt. Quote
Johan Schaap Geplaatst 5 Maart, 2025 Geplaatst 5 Maart, 2025 Ik denk dat je dan hetzelfde resultaat krijgt zodra je de Kia Navigatie aan zet, dan zie je het ook vereenvoudigd in je stuur display, erg prettig om de nog te rijden afstand te zien voor je daadwerkelijk de juiste afslag krijgt. Dat dus! Gewoon omdat het kan. Ehhhh zou moeten kunnen. Verstuurd vanaf mijn 23090RA98G met Tapatalk 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.