Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo, ik wou vandaag mijn navigatie voor de eerste keer gaan updaten.
Als ik in de Navigation Updater (win10) zoek naar het model wat er op de display in de auto staat (YBBS.S5ALC.AEU) dan geeft het programma aan dat dit een Kia Stonic betreft …. Maar ik heb een Rio ??

kan het kwaad als ik deze update gewoon uitvoer ? Iemand hier ervaring mee?

De Kia-klantenondersteuning kon me niet verder helpen … 🤨

Edited by Didier76
  • Didier76 changed the title to Navigation Updater geeft ander model aan … ?
Posted (edited)

En als je in die updater op jouw type en bouwjaar Rio zoekt? De navi zal toch eerst 'checken' of er een goede update aangeboden wordt.

Het komt veel voor (ook bij Kia?) bij andere merken dat een type navi in verschillende autotypes gebruikt wordt.

Edited by Peter-036
aanvulling
Posted
3 uur geleden, zei Peter-036:

En als je in die updater op jouw type en bouwjaar Rio zoekt? De navi zal toch eerst 'checken' of er een goede update aangeboden wordt.

als ik zoek op Rio krijg ik maar 3 smaken te zien (zie afb. ↓) ... de versie wat ik in mijn Rio heb (Gen5W) staat er niet tussen 🤔

2022-03-29-11-53-21 — ImgBB (ibb.co)

 

Posted

Dan kun je toch die 'Stonic' update 'aanbieden', als het niet de goede is, krijg je een waarschuwing en zal 'ie niet ge-installeerd worden.

4 uur geleden, zei Peter-036:

De navi zal toch eerst 'checken' of er een goede update aangeboden wordt.

Posted
1 uur terug, zei Gerd_NL:

Je kunt ook zoeken via het model (hier van mijn Niro):

 

dat is 't 'm juist ... als ik op dat model zoek krijg ik in de Update software Stonic te zien 
YBBS.S5ALC.AEU
... ik heb een Rio 😉, vandaar mijn twijfel om te updaten

Posted

Wat je bij de updater ziet zijn de modeljaren van de auto.
My17 staat voor model Rio uit 2017.
Niet het model van de navigatie.

Als je voor het juiste jaar kiest kan je daarna kiezen voor de versie van de navigatie.

Posted
4 uur geleden, zei Gerd_NL:

Wat zegt de KIA Hotline?

Die wisten het niet en hadden mijn vraag doorgezet …  “please chat with us again within 48 hours, i hope we can answer your question at that moment” 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...