Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Hoi allemaal,

Ik heb sinds gister een nieuwe Kia Niro, voor het eerst een automaat dus misschien een domme vraag.
Moet ik nadat ik geparkeerd heb de P knop indrukken?
Standaard heb ik autohold aanstaan en wanneer ik parkeer, de auto in neutraal zet en de rem in trap zet hij hem automatisch op de parkeerrem bij het uitzetten van de auto.
De parkeerstand wordt dan dus automatisch ingeschakeld?
Is het gebruik van de P knop dan nog wel nodig? of moet ik hem altijd in de P stand zetten als ik parkeer?

aangepast door Stefan22
  • Like 1
Geplaatst

De 'P' stand blokkeert de versnellingsbak/automaat, en is dus 's winters de betere keus in verband met (de kans op) vastvriezen van de parkeerrem.

Mijn E-Soul zet zichzelf in 'P' wanneer ik de deur open, maar of jouw Niro dat ook doet/kan doen?

Geplaatst (aangepast)

Niet in de P als je parkeert?
Dan begint mijn Kia vreselijk te piepen op het moment dat ik de deur open.

Verder knap onverstandig om de P-stand niet te gebruiken. Het is de enige juiste en veilige manier om je auto terug te vinden op de plek waar je die geparkeerd hebt.

aangepast door Flying_Dutchman
  • Like 2
  • 3 weken later...
Geplaatst

De P is niet voor niets parkeerstand modus.

Als dat niet nodig was dan zou deze stand er ook niet opzitten.

In stand P zal de auto niet verschuiven.

Gewoon gebruiken die stand.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...