GerZ Geplaatst 20 Februari, 2023 Geplaatst 20 Februari, 2023 Mijn Niro EV DL geeft een optisch signaal als een ingestelde snelheid wordt overschreden (icoontje op scherm licht op). Vlgs de handleiding kan daarbij ook een akoestisch signaal worden gegeven waarbij het geluidsvolume kan worden ingesteld. Het lukt mij niet om dit akoestisch signaal hoorbaar in te stellen. Ook de dealer lukt het niet en heeft geen verklaring) . Heeft ienand hier ervaring mee? (handleiding pag 6-90) Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Maart, 2023 Geplaatst 20 Maart, 2023 Op 20-2-2023 om 10:22, zei GerZ: Mijn Niro EV DL geeft een optisch signaal als een ingestelde snelheid wordt overschreden (icoontje op scherm licht op). Vlgs de handleiding kan daarbij ook een akoestisch signaal worden gegeven waarbij het geluidsvolume kan worden ingesteld. Het lukt mij niet om dit akoestisch signaal hoorbaar in te stellen. Ook de dealer lukt het niet en heeft geen verklaring) . Heeft ienand hier ervaring mee? (handleiding pag 6-90) Mijn ervaring is dat de auto verschillende volume-niveau’s heeft; voor elke functie apart. Zo is het volume van de navigatie apart in te stellen ten opzichte van die van de radio. Het lastige is dat je het volume van zo’n functie alleen in kunt stellen als die functie ‘actief’ is. Bij de radio is dat niet zo moeilijk, maar bij de navi moet je dan wachten tot de navi zijn mond open doet. En op DAT moment kun je het volume van de navi dan bijstellen. Als jij nix hoort bij overschrijding van die maximum snelheid, dan zou dat volume wel eens erg laag (op nul?) ingesteld kunnen zijn. Het lastige is dan om uit te vinden op welk moment je aan je volumeknop moet draaien om ‘m harder te zetten. Is het optische signaal iets dat aan gaat en dan aan blijft? Dan wordt het lastig en zul je acuut in moeten grijpen op het moment dat dit signaal aan gaat. Dat is een tijdspanne van 2-3 seconde, dacht ik. Als het een signaal dat regelmatig oplicht en weer uitgaat, dan lijk je vaker een optie te hebben om het volume bij te stellen. Geen idee of het hier aan ligt, maar het lijkt me het proberen waard. Quote
GerZ Geplaatst 28 Maart, 2023 Topic Starter Geplaatst 28 Maart, 2023 Dag Dank voor je reaktie! Mijn conclusie na een aantal pogingen: er is geen akoestisch signaal. Bij overschrijding van de snelheidslimiet wordt alleen een visueel signaal gegeven door middel van het oplichten van het snelheids icoon op het dashbord. Groet Gerben Quote
chippie777 Geplaatst 17 April, 2023 Geplaatst 17 April, 2023 Ik rij de hev en heb wel degelijk een akoestisch signaal wanneer ik harder rij dan toegestaan bij een flitspaal en trajectcontroles. Ik krijg dan ook de (te hoge) snelheid te zien op het navigatie displays. Quote
BnkyToby Geplaatst 3 Oktober, 2024 Geplaatst 3 Oktober, 2024 Wij hebben net een nieuwe Niro en wel degelijk een akoestisch signaal bij snelheidsoverschrijding en we willen dit irritante geluid er uit hebben, maar geen idee hoe dit moet. Iemand een idee? Quote
MarcelE Geplaatst 3 Oktober, 2024 Geplaatst 3 Oktober, 2024 Mijn Niro is van 7-2023, dus nieuwste model de HEV. Ik heb de akoestische waarschuwing dus weer niet. Maar ergens heb ik een flauwe herinnering dat ik het wel gehad heb. Ik heb toen wat zitten klooien in de instellingen. Wat ik gewijzigd heb, geen flauw idee. Nu heb ik het dus niet meer. Quote
Kia clublid 1 Geplaatst 7 Oktober, 2024 Geplaatst 7 Oktober, 2024 Op 3-10-2024 om 13:13, zei BnkyToby: Wij hebben net een nieuwe Niro en wel degelijk een akoestisch signaal bij snelheidsoverschrijding en we willen dit irritante geluid er uit hebben, maar geen idee hoe dit moet. Iemand een idee? Uw model zal na 1 juli 2024 geleverd zijn, waardoor dit waarschuwingssysteem verplicht is. Uitzetten is meestal mogelijk, maar zal elke rit opnieuw gedaan moeten worden. Ik hoop voor u dat de snelheidsherkenning beter werkt dan bij mijn Niro (maart 2024, modeljaar 2023) Quote
Rick O Geplaatst 7 Oktober, 2024 Geplaatst 7 Oktober, 2024 32 minuten geleden, zei Kia clublid 1: Uw model zal na 1 juli 2024 geleverd zijn, waardoor dit waarschuwingssysteem verplicht is. Uitzetten is meestal mogelijk, maar zal elke rit opnieuw gedaan moeten worden. Ik hoop voor u dat de snelheidsherkenning beter werkt dan bij mijn Niro (maart 2024, modeljaar 2023) Volgens mij zag ik bij de laatste update dat dit kan door de Mute-knop een paar seconden vast te houden. Dit moet idd wel steeds opnieuw na het starten van de auto Quote
Cees Graauwmans Geplaatst 24 September, 2025 Geplaatst 24 September, 2025 Bij mijn Kia picanto bouwjaar juli 2024 zit een knopje op het stuurwiel met een spraaklogo; activeer dit en spreek in: akoestische snelheidslimiet uitschakelen! Scheelt een heleboel handelingen; ben nu aan het uitzoeken hoe je één knopje kunt programmeren zodat je alléén daar maar één keer op hoeft te drukken! Quote
Cees Graauwmans Geplaatst 22 Januari Geplaatst 22 Januari Sinds kort ontdekt dast het spraakcommando overgeslagen kan worden. Voordeel is dat medereizigers niet meer even stil moeten zijn tijdens het inspreken van het commando. Hoe te handelen? Welnu, op het stuur zitten twee knopjes om het radiogeluid harder/zachter te zetten maar tussen die twee zit een "mute"-knopje. Houd dat "mute"-knopje 2-3 seconden ingedrukt en de auditieve waarschuwing(en) staan op stil!!! Quote
exc Geplaatst 25 Januari Geplaatst 25 Januari Als de mute knop ingedrukt is gehouden, zijn dan ook de aanwijzingen bij de navigatie stil geworden? Als ik een navigatieadres heb ingesteld, vind ik de aanwijzingen ("hier rechtsaf", etc) wel handig. Ik zet de akoestische snelheidsbeperking uit, door op het knopje met de ster te drukken, dan verschijnt de auto-comfort modus, en daar staat de snelheidsbeperking in, Aantippen en dan krijg je het menu om dat uit te zetten. Het is inderdaad de checklist die de piloot van een vliegtuig altijd moet uitvoeren voordat je vlucht begint. maar dat is nu de regel geworden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.