Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik rijd sinds januari in een nieuwe Niro EV. Het gebeurt me regelmatig dat ik de auto open met sleutel maar dat in de diplay het signaal “oranje auto met sleutel” aanblijft met tot gevolg  ik niet R of D kan selecteren. Oplossing volgens de dealer is: auto uitschakelen, uitstappen, deur op slot, enkele minuten wachten, daarna opnieuw porberen. Een zogenaamde reset van het systeem. Ik heb enkele vragen:

heeft iemand een idee van de oorzaak? Is het te verhelpen? Is er een slimmere manier om te resetten?

groet Hans

Geplaatst

Klinkt een beetje als de bekende (half jaar oud) zombie modus. De oplossing van de dealer is meer een workaround en geen oplossing. Heb je de App gebruikt om voor te verwarmen te starten voor je instapt?

Geplaatst
Klinkt een beetje als de bekende (half jaar oud) zombie modus. De oplossing van de dealer is meer een workaround en geen oplossing. Heb je de App gebruikt om voor te verwarmen te starten voor je instapt?
Is precies wat ik ook dacht. Wel zorgelijk dat er nog geen fix voor is btw
  • Like 1
Geplaatst

Ik heb (inmiddels ruim een maand  geleden) gehoord dat ze er 'alles' aan doen en er 'hard' aan werken (en heel veel sorry's natuurlijk). Schiet inderdaad lekker op voor iets wat al vanaf september 2022 bekend is (en een soortgelijk probleem voor de de EV6 al ruim een jaar). Wel een beetje vreemd dat je dealer nu net doet of hij het Zombie probleem niet kent. Is zoveel makkelijker als je gewoon eerlijk bent tegen elkaar.

Geplaatst

Bij mij het zelfde probleem. De Niro sinds januari in bezit en al drie keer zombie modus gehad. En dat terwijl ik geen app gebruikt heb om voor te verwarmen. Volgens de dealer moet ik niet zo moeilijk doen. Hij zei; als er een nieuwe IPhone uit komt, zijn er ook altijd problemen. En dat heb je met een nieuwe auto ook. Maar oplossen ho maar. Dit hoeven we toch met z’n allen niet te accepteren? Ik ben het vertrouwen in de auto kwijt. Moet vaak naar het ziekenhuis en kan geen zombie modus gebruiken.  Dat het met 10 minuten vanzelf over gaat, is bij mij niet het geval. Het duurt gemiddeld twee uur. Ben er ziek van!

Geplaatst

Ik heb gelezen dat als je te snel (voor her ready lampje aangaat) een versnelling kiest hij ook in Zombie kan schieten. Misschien kan je daar wat mee? Ik heb ook gelezen dat het kiezen van een andere gebruiker het probleeem meteen oplost. Omdat ik de App niet meer gebruik is het bij nog maar een keer voortgekomen. Ben het met je eens dat het belachelijk is dat de dealer vindt dat je er maar mee moet leren leven. 

• Like 1
Geplaatst

Er is een mega-thread over dit topic op de SpeakEV forums: https://www.speakev.com/threads/niro-ev-4-not-starting.172276/

TL;DR - er is nog steeds geen oplossing en er zijn geen trucjes die de zombie-mode verhelpen behalve het loskoppelen van de 12v accu of te wachten tot het het systeem zich herstelt (kan tot 15 min. duren).

Veel mensen melden dat het iets te maken heeft met voorverwarmen van de auto waarbij het starten van de auto gebeurt vootdat het voorverwarmen is beëindigd..

Geplaatst

Is sinds september ook op het NL Tweakers forum ( https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1904968/last ) onderwerp (gewoon zoeken op zombie). Daar lopen alle topics een beetje door elkaar en is het wat lastiger te vinden. Ik snap niet goed dat je (KIA) beweert er 'alles' aan te doen (al een half jaar?) en er nog steeds geen fix is. Ik beleef zo ook een stuk minder plezier aan mijn nieuwe Kia; die is (vooralsnog) ook eens zo'n 10% minder efficient dan mijn ouwe trouwe eNiro.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ik had afgelopen zaterdag hetzelfde probleem, na ongeveer 30 minuten had het probleem zich zelf hersteld.

Gelukkig had ik al een afspraak staan om maandag alle systemen te laten updaten bij de garage, toen ik hun het probleem voorlegde zijden ze dat het probleem bekend was en na de update van alles dat het verholpen moest zijn. 

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik rijd een KIA Niro HEV Dynamic Plus, nieuwste model en beleefde vandaag zelfde probleem als door andere gebruikers in dit forum is gesignaleerd. Auto start niet, accu wel, tot die leeg loopt. Kon de auto niet 'uitzetten'. KIA Pechhulp ingeroepen. Er kwam iemand van Bergnet. Die is ongeveer 45 minuten bezig geweest. Kreeg de auto niet aan de praat. Weggesleept naar de garage. Ben benieuwd of dit hetzelfde probleem is.

Geplaatst
Op 5-3-2023 om 00:09, zei Donna-Saya:

Bij mij het zelfde probleem. De Niro sinds januari in bezit en al drie keer zombie modus gehad. En dat terwijl ik geen app gebruikt heb om voor te verwarmen. Volgens de dealer moet ik niet zo moeilijk doen. Hij zei; als er een nieuwe IPhone uit komt, zijn er ook altijd problemen. En dat heb je met een nieuwe auto ook. Maar oplossen ho maar. Dit hoeven we toch met z’n allen niet te accepteren? Ik ben het vertrouwen in de auto kwijt. Moet vaak naar het ziekenhuis en kan geen zombie modus gebruiken.  Dat het met 10 minuten vanzelf over gaat, is bij mij niet het geval. Het duurt gemiddeld twee uur. Ben er ziek van!

Wat een bullshit opmerking van die dealer. Om te beginnen kun je een auto van > 45K niet met een telefoon van een paar honderd euro vergelijken. Daarnaast heb ik nog nooit een nieuwe telefoon gehad waar dit soort problemen in zaten. Kom wel eens een dingetje tegen, maar nooit iets wat zo hinderlijk is als zombie shit met een auto. Dit soort problemen zijn voer voor een Massaclaim. Autofabrikanten hebben software ontwikkeling altijd als een bijzaak gezien. Nu zelfs basis functies in auto's afhankelijk zijn geworden van software komen autofabrikanten erachter dat je hier een heel ander soort mensen voor nodig hebt. De boel moet ook nog veilig en dat maakt het vinden en behouden van goed personeel heel lastig.

Dat mag echter geen reden zijn om producten half af de weg op te sturen en klanten met de ellende daarvan op te zadelen. Een beetje juridische druk kan soms wel de aansporing geven om software issues sneller en beter op te lossen.

• 2 maanden later...
Geplaatst
Op 5-3-2023 om 08:18, zei Sigmasailor:

Ik heb gelezen dat als je te snel (voor her ready lampje aangaat) een versnelling kiest hij ook in Zombie kan schieten. Misschien kan je daar wat mee? Ik heb ook gelezen dat het kiezen van een andere gebruiker het probleeem meteen oplost. Omdat ik de App niet meer gebruik is het bij nog maar een keer voortgekomen. Ben het met je eens dat het belachelijk is dat de dealer vindt dat je er maar mee moet leren leven. 

Ik heb deze ervaring ook met een Niro HEV uit 2022 (nieuw model). Uiteindelijk erachter gekomen dat je uit de zombie modus kunt komen door de auto uit te zetten door de start/stop knop in te drukken ZONDER het rempedaal in te drukken.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Zelfde verhaal. Na voorverwarmen in zonbiemode. Uiteindelijk kon ik m uitzetten door uit te schakelen met voet van de rem af. Ik kan hem dan ook weer uitzetten en ik kan hem zo ook weer aanzetten maar op geen enkele manier gaat hij in de d of r. Ik ben nu twee uur verder. Heeft iemand nog een advies?

Geplaatst

Is dit probleem inmiddels niet verholpen door een software update?
Onze Niro EV moet nog geleverd worden (februari 2023) maar ben benieuwd of ik hier ook nog tegenaan ga lopen.

Geplaatst

Deze week al een aantal keer hetzelfde probleem gehad. Eerst de auto voorverwarmd met dit weer.

Daarna met geen enkele mogelijkheid in D of R te krijgen.

Afgelopen maandag na een paar uur nog een keer geprobeerd, toen lukt het wel gewoon. Maar dat is niet te doen als je 's morgens naar je werk moet.

Iemand nog tips of weet iemand of KIA hier inmiddels een oplossing voor heeft?

Geplaatst
23 hours ago, MarkFaes said:

Deze week al een aantal keer hetzelfde probleem gehad. Eerst de auto voorverwarmd met dit weer.

Daarna met geen enkele mogelijkheid in D of R te krijgen.

Afgelopen maandag na een paar uur nog een keer geprobeerd, toen lukt het wel gewoon. Maar dat is niet te doen als je 's morgens naar je werk moet.

Iemand nog tips of weet iemand of KIA hier inmiddels een oplossing voor heeft?

Heeft u het draadje gelezen?

Er is inderdaad een oplossing voor: de dealer moet een software update uitvoeren

• 2 maanden later...
Geplaatst

Heeft niks te maken met een update vanuit de dealer. Kia kan nog niet eens haar eigen Kia Connect App ontwikkelen.

Wat een slechte APP is dat al vanaf het begin afgaan zeg.

Wat betreft de Schakelmodus ik had er zelf ook nog gisteren last van. OvertheAIR UPGRADE GEHAD MAAR NIKS VAN DAT AL MEE GENOMEN.

Ga mijn Kia Niro EV maar weer te koop zetten 6300 km gereden slechts Voor mij de laatste Kia die ik ooit heb gereden!

Geplaatst
14 minuten geleden, zei chippie777:

Volgens mij zijn de over the air updates alleen voor het entertainment/navigatie systeem. De andere updates moeten gewoon bij de dealer.

klopt !

Je moet zelf nadrukkelijk bij de dealer vragen om de specifieke update uit te voeren om de 'zombiebug' te verhelpen. 

Geplaatst
On 4/16/2024 at 9:40 AM, Niro EV said:

Heeft niks te maken met een update vanuit de dealer. Kia kan nog niet eens haar eigen Kia Connect App ontwikkelen.

Wat betreft de Schakelmodus ik had er zelf ook nog gisteren last van. OvertheAIR UPGRADE GEHAD MAAR NIKS VAN DAT AL MEE GENOMEN.

Ga mijn Kia Niro EV maar weer te koop zetten 6300 km gereden slechts Voor mij de laatste Kia die ik ooit heb gereden!

Zucht.....

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 16-4-2024 om 09:40, zei Niro EV:

In de begintijd van de computer (of nog steeds?) werd wel eens gezegd dat de grootste fout niet IN maar AAN de computer zit, of ook wel: tussen stoel en toetsenbord.

Nu wil ik niet beledigend of persoonlijk zijn met deze opmerking, maar heb je er ook wel eens aan gedacht dat het op zijn minst voor een deel aan jezelf kan liggen? Aan de manier hoe je er tegenaan kijkt of hoe je ermee omgaat? Gewoon een open vraag, hè.

En zijn namelijk zó veel gebruikers hier waarvan er velen wel iets aan te merken hebben, maar niet zo extreem als jij.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb een Niro PHEV uit de eerste scheepslading (okt 2022) en ook met enige regelmaat deze storing:

Auto ontgrendeld en start aanvankelijk altijd zonder problemen met de keyless entry.

Wat erna gebeurt is verontrustend; ik parkeer de auto, zet de motor af (STOP) en stap even uit zonder de deuren te vergrendelen. Kort erna stap ik weer in, (START) indrukken en rode autolampje met sleutel blijft branden, waarna ik met geen mogelijkheid met uit zijn N neutraal kom. Daarna blijft het proberen om weer weg te komen, uitzetten via STOP lukt niet meer, de auto herstart vanzelf maar wil niet meer uit Neutraal.

Deze week op vakantie op parkeerterrein, ik parkeer foutief, wil dit corrigeren maar weer dit probleem; auto via de app vergrendeld, spiegels klappen niet in alle functies in auto blijven aan en bij terugkomst accu (12V) leeggezogen: Dode auto en pechhulp gebeld, na drie uur starthulp op accu en rijdt weer.....

Mijn vrouw durft niet meer te rijden zonder dat ik in de buurt ben!!!!

Nu bij garage, ze weten het denk ik zelf niet, Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een datalogger van de dealer, zodat ze kunnen uitlezen, wanneer ik dit issue heb?
Resetten zonder rempedaal zou wel eens geholpen kunnen hebben, dat ik dit onbedoeld een keer heb gehad, voorverwarmen heb ik nog nooit gedaan, maar was wel de eerste vraag van de dealer vanmorgen......

Geplaatst

Update:
Vandaag de achtste dag, dat de auto bij de dealer staat. De mening van de dealer is, dat het mogelijk in de E-shifter module zit (de draaiknop voor R N D).

Deze is vervangen en de monteur heeft de wagen 5 dagen mee gehad om te testen, tot nu heeft het zich niet voorgedaan, ik ga de wagen ophalen, dan zullen we verder zien.

Op korte termijn moet hij nog terug voor een complete diagnose check. Wordt vervolgd.

Geplaatst
Op 5-3-2023 om 00:09, zei Donna-Saya:

Laatst was ik in Italië en iedere dag was het raak met de Niro EV niet in zijn versnelling te krijgen. Ja pas na 3 a 4 uur pas. Schijt ziek word ik van de Kia Niro EV en dan ook nog het laad probleem op AC komt hij niet hoger dan 300 reikwijdte en op DC niet verder dan hooguit 220.

en dat met een km stand van nog geen 10000 km.

Arjan 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...