Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goedemiddag allemaal.

Rij nu iets meer dan een maand in de Niro-ev.. wat een heerlijke auto om mee te rijden.

Alleen nu valt het me op. Na een een paar dagen stil en dan zakt de accu 2%.. was vorige keer toen hij een paar dagen stil stond ook.. normaal rij ik eigenlijk elke dag.

En dan zit ik op de snel wel 's avonds.. dat de hulp de cc maar op 100 km/u houden.. misschien dat ik iet niet goed doe..

Voor iedereen een fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2024.. dat alle kilometers veilige kilometers mogen zijn.. en onze auto probleemloos rijden.

Posted

Zelfontlading is heel normaal. En sowieso gaat de auto (geen enkele eigenlijk) nooit 100% uit, dus er is altijd wel iets dat een beetje stroom verbruikt.
Denk daarbij bijv. aan de ontvanger van de centrale vergrendeling en het alarmsysteem.

Een mobiele telefoon die je uit zet en laat liggen loopt ook leeg; de accutechnologie is gewoon (nog) niet in staat NIET zelf lading te verliezen.

Posted
14 uur geleden, zei Murcielaygo:

Zelfontlading is heel normaal. En sowieso gaat de auto (geen enkele eigenlijk) nooit 100% uit, dus er is altijd wel iets dat een beetje stroom verbruikt.
Denk daarbij bijv. aan de ontvanger van de centrale vergrendeling en het alarmsysteem.

Een mobiele telefoon die je uit zet en laat liggen loopt ook leeg; de accutechnologie is gewoon (nog) niet in staat NIET zelf lading te verliezen.

Goedemorgen.. zelf helemaal niet bij stil gestaan.. gebruik eigenlijk alles elke dag.. alleen nu bijv met de feestdagen de auto eens niet .. en laatst toen ik voor mijn werk weg was.. bedankt.

Nu zit ik dan alleen nog met deel van cc en snelwegassistent. Hoe kan hij automatisch na 19.. wel 120 of 130 rijden .. dat hij het zelf aanpast...

Posted

Zelfontlading is eigenlijk niet normaal, en ben het dus niet met de vorige poster eens.

Ik heb mijn auto 5 weken op het vliegveld laten staan en was maar 1% lading kwijt. 2% in een nacht is dus best veel. Lage temperaturen kunnen een oorzaak zijn. Een warme accu die bijv 70% aangeeft zal bij afkoelen tot bijv 10 graden wellicht 68% aangeven. Mijn advies is om bijv. in het weekend te kijken of de auto elke dag 2% verliest of slechts eenmalig. Als je in 2 of 3 dagen 4% verliest, dan is er zeker iets niet in de haak.

Posted
Op 1-1-2024 om 08:20, zei Richard Limburg:

Nu zit ik dan alleen nog met deel van cc en snelwegassistent. Hoe kan hij automatisch na 19.. wel 120 of 130 rijden .. dat hij het zelf aanpast...

Ik volg dit draadje ook even. Die snelheidsbordenherkenning irriteert mij ook mateloos. Moet toch niet zo moeilijk zijn, mijn vorige 2 autos hadden het ook. Maar ook het tonen van POI op het scherm gebeurd bij mij niet.

Heb nu maar een jaar TomTom op mijn iPhone gekocht.

Overigens. Iedereen ook de beste wensen en veel veilige kilometers in goede gezondheid.

• Like 1
Posted
15 hours ago, Murcielaygo said:

Maar dat staat er dus niet; hij is 2% gedaald na enkele dagen stilstand.

Ook dat is te veel. In principe moet je na een paar dagen 0% verschil zien. Zoals gezegd, een batterij die afkoelt kan wat verliezen, maar in algemene zin moet er geen spontaan verlies optreden.

• 2 weeks later...
Posted

Ik merkte met de feestdagen ook dat de accu % gedaald was. 

Bleek dat ik het voorverwarmen nog aan had staan. Dit gebruikt best veel stroom. Misschien dat dit nog aan stond?

Posted
Op 11-1-2024 om 09:27, zei Johack:

Ik merkte met de feestdagen ook dat de accu % gedaald was. 

Bleek dat ik het voorverwarmen nog aan had staan. Dit gebruikt best veel stroom. Misschien dat dit nog aan stond?

Ik had niks aan staan.. wagen stond binnen en we hadden die week heel ander weer thuis dan de week er voor.. ik kijk de volgende keer weer.

Maar dan blijft nog altijd het automatisch aanpassen van de cc een ding.. iemand hier een tip over.. auto blijft automatisch de snelheid op honderd zetten al hij een bord ziet..

Posted
10 uur geleden, zei Richard Limburg:

Maar dan blijft nog altijd het automatisch aanpassen van de cc een ding.. iemand hier een tip over.. auto blijft automatisch de snelheid op honderd zetten al hij een bord ziet..

De snelheid bij CC niet op precies 100 zetten, maar op 99 of 101. Worden de borden niet herkend!

Posted
1 uur geleden, zei Rob18:

De snelheid bij CC niet op precies 100 zetten, maar op 99 of 101. Worden de borden niet herkend!

Ja dat is zeker een optie.. maar zo zou het niet moeten toch.. want als ik ergens rij en mag dan maar 90 moet hij het aanpassen en dat doet hij niet meer als je er net boven of ondergaat zitten.. ofwel dan werkt deze functie niet....

Posted

Mijn ervaring met verkeersborden herkennen door de Niro is niet zo geweldig. Ik stel daarom altijd de snelheid 2 km boven de toegestaande snelheid in. Dan heb je geen last van abrupte aanpassingen. Daarnaast kun je het ook uitzetten onder "bestuurders-hulp". Daar vind je ook een instelling dat hij automatisch de snelheid verlaagd op gevaarlijke punten. Dat werkte bij mij totaal niet. Ook dat heb ik uitgezet. Je ziet nog wel steeds het verkeersbord wat de Niro heeft herkend op je navigatie alleen hij acteert daar dan niet meer naar.

Posted

Ik ben afgelopen week met wintersportvakantie geweest. Ik moet zeggen dat de snelheidsbordenherkenning (je zal het in chocoladeletters krijgen) in Duitsland en Oostenrijk echt perfect werkt. Ook de snelheidsaanpassing conform navi. In Nederland is het echt drama. Als je hier na 19u 130 mag rijden, blijft het hier standaard op 100 staan.

Ook heb ik afgelopen week de GPS-snelheid gemeten en daar zit gewoon 6 km verschil tussen. Op je teller rij je 100 km p/u, volgens navi/gps op telefoon dus maar 94/95. Oftewel als je op je teller 108 rijd, is er niets aan de hand.

Posted
Als je hier na 19u 130 mag rijden, blijft het hier standaard op 100 staan.

Zit het probleem dan niet in het herkennen van onderborden?
Mijn losse TomTom herkent natuurlijk geen verkeersborden, maar "weet" wel waar er na bepaalde tijden harder gereden mag worden.

Als jouw camera de beperking herkent, maar niet het onderbord (wat een stuk kleiner is en meer tekst bevat) lijkt me dat het systeem uitgaat van wat het ziet en dat is dus de lagere snelheid.
Posted
3 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Zit het probleem dan niet in het herkennen van onderborden?
Mijn losse TomTom herkent natuurlijk geen verkeersborden, maar "weet" wel waar er na bepaalde tijden harder gereden mag worden.

Als jouw camera de beperking herkent, maar niet het onderbord (wat een stuk kleiner is en meer tekst bevat) lijkt me dat het systeem uitgaat van wat het ziet en dat is dus de lagere snelheid.

Ik denk ook dat het daarin zit. Aan de andere kant zie ik soms wel eens onderborden verschijnen, dus hij kan ze wel lezen. Mijn gevoel zegt dat er data ontbreekt in de software wat aangeeft dat je na 19u wel 130 mag. Er zijn ook van die palen met een bord 100 en een bord 120. Onder 100 een onderbord met 6 - 19 en onder het 120 bord een onderbord met 19 - 6. Dan springt dus inderdaad op 120 maar al vrij snel springt hij terug naar 100. Echt belachelijk voor een auto van bijna 40k euro.

• Like 1