tester Geplaatst 7 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 7 Mei, 2010 Gewoon op de Duitse KIA site te vinden de werkelijke onderhouds intervallen Hier valt geen geen spelt tussen te krijgen, Nederlandse dealers proberen meer $$ uit onze zak te kloppen. Leuk topic voor RADAR of Consumenten bond lijkt me. http://kia.de/~/media/Files/Upload/DE_V2/services/Wartungsintervalle%20KIA%20%20Fahrzeuge%20mit%20Inspektionszeiten.ashx Quote
tester Geplaatst 7 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 7 Mei, 2010 KIA duitsland: Zie de link Interval Diesel 30.000km + 1.1 hr onderhoud + 0.3 hr = 461 euro in Nederland? Ik rijd zo'n ~29.000km/jaar Interval Benzine: 20.000km + 0.9 hr onderhoud + 0.3hr = 372 euro Kia garage tarief 200 euro/uur?? We worden gefxcked! Quote
Smart Geplaatst 7 Mei, 2010 Geplaatst 7 Mei, 2010 KIA duitsland: Zie de linkInterval Diesel 30.000km + 1.1 hr onderhoud + 0.3 hr = 461 euro in Nederland? Ik rijd zo'n ~29.000km/jaar Interval Benzine: 20.000km + 0.9 hr onderhoud + 0.3hr = 372 euro Kia garage tarief 200 euro/uur?? Inclusief materiaal! Quote
bigwade Geplaatst 7 Mei, 2010 Geplaatst 7 Mei, 2010 Ik ben binnenkort aan de beurt voor mijn 2e= 30.000 beurt en zal de factuur met specificaties hier plaatsen (lezen we mee Kia Houten ? HAHA) Quote
vince! Geplaatst 10 Mei, 2010 Geplaatst 10 Mei, 2010 Mijn dealer vertelde dat voor de garantie om de 20.000km de olie ververst diende te worden. Maar raadde me aan om steeds na 10.000km de olie te wisselen. Toch wat vroeg lijkt me. Ben van plan om te verversen na 15.000km. Quote
ger.w. Geplaatst 10 Mei, 2010 Geplaatst 10 Mei, 2010 Mijn dealer vertelde dat voor de garantie om de 20.000km de olie ververst diende te worden. Maar raadde me aan om steeds na 10.000km de olie te wisselen. Toch wat vroeg lijkt me. Ben van plan om te verversen na 15.000km. Als ik dealer zou zijn zou ik je aanraden iedere 100 km terug te komen voor olie. Dat is lekker verdienen. Gewoon wat de onderhoudsvoorschriften zijn (i.v.m. garantie) Quote
ger.w. Geplaatst 9 Juni, 2010 Geplaatst 9 Juni, 2010 Was vandaag even bij de dealer voor de bumper kwestie en sprak over de Kia club en het ongenoegen over de onderhoudsintervallen. Gisteren is er dealerdag geweest, er is over gesproken en het schijnt...dat er op korte termijn het een en ander gaat veranderen. Uiteraard in positieve zin voor de rijder. We wachten af..... Quote
tester Geplaatst 15 Juli, 2010 Topic Starter Geplaatst 15 Juli, 2010 Hi allemaal, wordt heel erg rustig rond dit topic, heeft iedereen de belangstelling verloren? Ik blijf van mening dat KIA hier de in het boekje aangegeven intervallen moet volgen. De bullshit van de helpdesk onlangs nog Quote
Smart Geplaatst 15 Juli, 2010 Geplaatst 15 Juli, 2010 Zoals Ger schrijft hebben de dealers een dag gehad waarbij gesproken is over een verandering in de onderhoudsintervallen. Nog even geduld, er wordt dus aan gewerkt. Quote
Smart Geplaatst 15 Juli, 2010 Geplaatst 15 Juli, 2010 Ik ben binnenkort aan de beurt voor mijn 2e= 30.000 beurt en zal de factuur met specificaties hier plaatsen (lezen we mee Kia Houten ? HAHA) Waar is de factuur met specificaties? Quote
bigwade Geplaatst 15 Juli, 2010 Geplaatst 15 Juli, 2010 PDF komt 30.000 beurt was ca 375 incl btw zit nu op iphone te tokken tester: er wordt aan gewerkt... Quote
vince! Geplaatst 16 Juli, 2010 Geplaatst 16 Juli, 2010 Mijn dealer wil mijn elke 10.000 km een beurt aansmeren ... Maar vertelde wel bij dat het voor de garantie niet hoeft. Quote
tester Geplaatst 25 Augustus, 2010 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2010 Is akelig stil mbt de gereduceerde nederlandse onderhouds intervallen Hoorde onlangs dat dat KIA's duitse concurrent bezig is met 60.000km onderhouds intervallen.... Quote
bigwade Geplaatst 25 Augustus, 2010 Geplaatst 25 Augustus, 2010 Ja ik had hier ergens gelezen (peterrrrr ??) dat er dealer bijeenkomsten zijn geweest waar dat is besproken, niks nul nada result, richting klant. Communicatie is nog niet het sterkste punt van Kia....... Quote
Gast Jantje Geplaatst 25 Augustus, 2010 Geplaatst 25 Augustus, 2010 Dus de oude onderhouds intervallen gelden nog steeds? Quote
ger.w. Geplaatst 26 Augustus, 2010 Geplaatst 26 Augustus, 2010 Die gelden nog steeds (wat mij erg verbaast overigens) Geruchten doen de ronde maar nog geen witte rook. Zoals bekend hebben enkelen (BW, Smart en ik)binnenkort nu definitief een gesprek met Kia (ja het is er echt van gekomen) en zal dit zeker een agandapunt zijn. We komen er op terug. We gaan jullie dan ook informeren over onze verdere stappen/mogelijkheden m.b.t. de Kiaclub Quote
Kia Fan Geplaatst 26 Augustus, 2010 Geplaatst 26 Augustus, 2010 Kunnen jullie al melden wanneer jullie de afspraak hebben en met wie? (of als je geen namen wilt noemen een functie van de persoon....) En wellicht is het handig om een poll oid op te zetten om punten aan te dragen voor agenda..... Je gaf zelf al aan de onderhoudsintervallen maar bijvoorbeeld punt als communicatie...... En ook hoe dat zit met de 'gratis' updates waarover gesproken is in de new sportage draad (van de navigatie in de executive) Quote
Smart Geplaatst 26 Augustus, 2010 Geplaatst 26 Augustus, 2010 De afspraak is medio september gepland. We zullen in gesprek gaan met twee directieleden. Insteek is vooral om de communicatie met Kia NL te verbeteren. Verder is het gesprek vooral ori Quote
kiakeproceedke Geplaatst 13 September, 2010 Geplaatst 13 September, 2010 Ik weet niet welke jullie dealers zijn in Belgi Quote
bigwade Geplaatst 13 September, 2010 Geplaatst 13 September, 2010 Sommige mensen hebben wat pech w.b. communicatie met hun dealer maar als ik me jouw historie zo kan herinneren ben jij niet de makkelijkste in de omgang als ik dat zo vriendelijk kan typen. En dan druk ik me voorzichtig uit. Quote
kiakeproceedke Geplaatst 14 September, 2010 Geplaatst 14 September, 2010 Sommige mensen hebben wat pech w.b. communicatie met hun dealer maar als ik me jouw historie zo kan herinneren ben jij niet de makkelijkste in de omgang als ik dat zo vriendelijk kan typen.En dan druk ik me voorzichtig uit. Als jij naar een dealer gaat en bij beloofd jou daags erna terug te bellen,en hij doet dit niet,en dan wacht je nog 3 weken en hoor je nog niets van hen.Daarna stuur je een e-mail en hoor je nog steeds niks van hun,al wacht je er nog een week op!Dan geef je ze nogmaals een kans en stuur je ze nog een e-mail waarop ze nog niet reageren maar hem wel lezen en zelfs een leebevestiging sturen. Dan is dat alles nog steeds mijn schuld zeker?En is het ook mijn schuld zeker dat ze aan de importeur leugens gaan vertellen?Ja tuurlijk!Speel er maar me samen onder 1 hoedje.Met Kia heb ik het dus wel gehad en zal het NIEMAND aanraden. Cya. Quote
Smart Geplaatst 14 September, 2010 Geplaatst 14 September, 2010 Het blijft lastig......communiceren! Quote
ger.w. Geplaatst 14 September, 2010 Geplaatst 14 September, 2010 Zozo, dat is van dik hout.......... BW daar moet je toch wel wat nerveus van worden Ik dacht overigens dat Vlamingen zo goed waren in de Nederlandse taal. Ik zie wel een paar spel- en grammaticafoutjes in dat stukje huisvlijt van onze zuiderbuur. Blijkt niet alleen lastig te communiceren met de dealer maar met iedereen....hahaha Logisch, ik zou ook als dealer niet reageren op dit soort verbaal geweld Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.