Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

onderhouds interval & garantie EU verschillen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Die 15000 zijn het punt ook niet voor een GEMIDDELDE Kiarijder

Doorgaans priv

• Reacties 192
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Tjah, wij doen onderhoudt aan voertuigen die het veel zwaarder te verduren krijgen..

Deze komen 1x per jaar of elke 40.000km.

Nog grotere voertuigen hebben vaak een nog hogere service interval.

Dus mij lijkt dat een kia motor, die weinig te doen heeft in verhouding toch ook wel een 25/30dkm moet kunnen draaien voor je een beurt moet doen.

Ik ben inmiddels al bezig met mijn kia dealer of ik het onderhoud zelf mag doen, volgens de door hun geleverde controle punten.

Ben benieuwd wat hun definitieve antwoord wordt want ze deden best moeilijk.

Geplaatst
Nee sorry, met dat laatste kan ik echt niet mee gaan. Wij hoeven de dealer niet te plezieren met een garagebezoek, die onderhoudstechnisch niet noodzakelijk is.

JaJa, en wat is onderhoudstechnisch noodzakelijk ??

De pensionado die naar het winkelcentrum rijdt voor de pakken appelsap ?

of de asfalttijger die met zijn Benga Biesel 60K/jr maakt.

Dat maakt nogal verschil denk je niet ?

Waar kom je zelf op uit ?

Na 3 jr moet je sowieso naar de dealer/garage voor APK elk jaar dus waar gaat het over ?......

Geplaatst

Na 3 jr moet je sowieso naar de dealer/garage voor APK elk jaar dus waar gaat het over ?......

fout :mrgreen:

Auto's die nu afgeleverd worden, inclusief de mijne, hoeven nu pas na 4! jaar voor het eerst gekeurd te worden. Daarna volgens mij weer 1x een jaar overslaan en daarna pas elk jaar (dat laatste deel kan fout zijn). maar die van mij is van september 2009 en hoeft pas september 2013 gekeurd te worden.

Geplaatst

dat klopt. Als zo'n motor/auto in engeland 20.000km kan draaien zonder onderhoud moet dat hier ook kunnen lijkt mij.

Ik ben zelf ook meer voor het 1x per jaar is genoeg. Rij je te weinig kilometers dan gaat de conditie van je olie ook hard achteruit he.. denk aan teveel vocht in de olie etc.

Geplaatst

Dat klopt, er zit verschil in het berijden van een auto. Het gaat mij om het principe, wat niet noodzakelijk is hoeft ook niet uitgevoerd te worden. Het zal toch even mooi zijn, dat om de dealer te plezieren, wij ons onderhoud eerder moeten laten uitvoeren. Laten we eerlijk wezen, ben jij ook bereidt om meer te betalen voor de aanschaf van de auto als de onderhoudsinterval omhoog wordt gebracht naar 25/30 duizend kilometer? De dealers moeten het toch ergens verantwoorden......

Rare wereld!:shock:

Geplaatst
ben jij ook bereidt om meer te betalen voor de aanschaf van de auto als de onderhoudsinterval omhoog wordt gebracht naar 25/30 duizend kilometer? De dealers moeten het toch ergens verantwoorden......

Rare wereld!:shock:

Heb het 3x gelezen....

De gemiddelde VAG koper gaat mee met jouw stelling.. inderdaad.

(VAG= Volkswagen, Audi, Seat, Skoda etc voor de niet kenners)

De gemiddelde Kia koper niet

Geplaatst

Laten we on op de KIA spec & prijs facts concentreren, ofwel de vergelijking op rijtje zetten: Aanname kosten structuur van dealers is identiek.

De kosten van Kwikfit zullen anders (lager) liggen, prijs kwikfit on-line getest met ceed uit 2008, prijs olie is standard (niet synthetisch)

Benzine Benzine Benzine Diesel Diesel Diesel CEED VAG kwikfit CEED VAG KwikfitKleine Beurt 15k 165,- 125,- 81,50 249,- 145,- 81,50Grote Beurt 30k 372,- 275,- 169,- 461,- 290,- 169,- Long Life Beurt 50k -- 300,- -- 380,-Mischien goed om aantal voorstellen aan KIA organisatie te doen:

-intervallen in lijn met KIA specs (2010) te brengen te weten 20k benzine, 30k Diesel.

-Service Prijs verschillen tussen benzine / diesel lijken erg hoog

Geen aanwijsbaar technisch verschillen dan iets meer ~1ltr meer olie?

-Prijs nivo's van de service beurten voor 2010 onward modellen mogelijk structureel te herzien.

-Customer Loyalty:

15k intervallen blijven hanteren met dit prijs nivo lijkt een fors risico te hebben mbt garage trouw zeker met de wat oudere auto's, die geen premium wensen te betalen

-Transparantie:

Door nieuwe media als forums lijkt dat transparantie onder gebruikers sterk toeneemt, discussies als deze lijken me onwenselijk vanuit een marketing punt gezien.

Ter illustratie: Een van mijn kennissen bleek op zoek te zijn naar een nwe auto zijn en kwam op dit forum waar hij deze thread direct zijn aandacht trok. Grappig genoeg kwam il deze discussie via een omweg weer tegen...

Vraag aan de Moderatoren: Wie gaat kontakt met KIA nederland + Kia Europa opnemen het lijkt me dat er op het forum een grote consensus over de issues is.

Mvg

Tuur

Geplaatst

Lijkt me een goed voorstel om bij de importeur te vragen namens de leden van deze club:

- Waarom advies om 15.000 Km beurten i.p.v. 20.000

- Wat is het probleem om niet 30.000 KM of 1 x per jaar in te voeren.

Mag met de huidige techniek toch geen probleem zijn.

Wat betreft het minder verdienen.

Ik heb er geen probleem mee als de koek wat minder verdeeld wordt.

T

Geplaatst

Het zou fantastisch zijn als KIA-gebruikers gezamelijk voor hun belangen opkomen. Als ik het initiatief financieel nog kan steunen doe ik dat graag. Een tientje voor dit goede doel heb ik nog wel ergens in de knip.

Ons laten scheren door een importeur die het service-interval met 25 procent terugschroeft is al te gek.

Geplaatst
Laten we on op de KIA spec & prijs facts concentreren, ofwel de vergelijking op rijtje zetten: Aanname kosten structuur van dealers is identiek.

De kosten van Kwikfit zullen anders (lager) liggen, prijs kwikfit on-line getest met ceed uit 2008, prijs olie is standard (niet synthetisch)

Benzine Benzine Benzine Diesel Diesel Diesel CEED VAG kwikfit CEED VAG KwikfitKleine Beurt 15k 165,- 125,- 81,50 249,- 145,- 81,50Grote Beurt 30k 372,- 275,- 169,- 461,- 290,- 169,- Long Life Beurt 50k -- 300,- -- 380,-Mischien goed om aantal voorstellen aan KIA organisatie te doen:

-intervallen in lijn met KIA specs (2010) te brengen te weten 20k benzine, 30k Diesel.

-Service Prijs verschillen tussen benzine / diesel lijken erg hoog

Geen aanwijsbaar technisch verschillen dan iets meer ~1ltr meer olie?

-Prijs nivo's van de service beurten voor 2010 onward modellen mogelijk structureel te herzien.

-Customer Loyalty:

15k intervallen blijven hanteren met dit prijs nivo lijkt een fors risico te hebben mbt garage trouw zeker met de wat oudere auto's, die geen premium wensen te betalen

-Transparantie:

Door nieuwe media als forums lijkt dat transparantie onder gebruikers sterk toeneemt, discussies als deze lijken me onwenselijk vanuit een marketing punt gezien.

Ter illustratie: Een van mijn kennissen bleek op zoek te zijn naar een nwe auto zijn en kwam op dit forum waar hij deze thread direct zijn aandacht trok. Grappig genoeg kwam il deze discussie via een omweg weer tegen...

Vraag aan de Moderatoren: Wie gaat kontakt met KIA nederland + Kia Europa opnemen het lijkt me dat er op het forum een grote consensus over de issues is.

Mvg

Tuur

Tuur, geen idee wat je vak is maar dit is totaal onleesbaar.

Kun je de Kwikfit vergelijkingen in jip en janneke taal doen ?

Daar kunnen we wat mee..

Geplaatst
Lijkt me een goed voorstel om bij de importeur te vragen namens de leden van deze club:

- Waarom advies om 15.000 Km beurten i.p.v. 20.000

- Wat is het probleem om niet 30.000 KM of 1 x per jaar in te voeren.

Mag met de huidige techniek toch geen probleem zijn.

Wat betreft het minder verdienen.

Ik heb er geen probleem mee als de koek wat minder verdeeld wordt.

T

Geplaatst

Beste Big Wade

Ik zou je willen vragen om een mening / opmerking bij het topic onderhoud te plaatsen. Iets wat met onderhoud te maken heeft. Als jij iets wat andere leden aanhalen, Bv het verkorten van de interval, dan mag jij dit rustig onbelangrijk vinden. Als je hier behoefte aan hebt dan graag jouw persoonlijke uitlatingen (consuman enz.) via de persoonlijke mail, die kan ik tenminste verwijderen.

Ik wil graag een discussie voeren met iedereen maar wel op inhoud. Ik dacht dat de feiten die ik aandraag toch wel iets nieuws bieden. Zoals het feit dat het niet zo is dat de beurten nu om de 15 maar nog steeds om de 20.000 Km zijn. Graag hier reacties op. Misschien is het voor sommigen niet te begrijpen maar sta altijd open voor aanvullingen vragen enz. m.b.t. het onderhoudsverhaal zoals dit door mij is beschreven. En a.u.b. niet blijven hangen op een voor jou niet interresant kostenplaatje. Hiervoor kun je beter een nieuw forum starten,Bv. welk kostennivo is interessant genoeg om te bespreken.

Groetjes

Coen

Geplaatst

Coen,

Het is heel simpel mbt de onderhoudsintervallen. Over garantie gaan we het niet hebben want deze is per 01-01-2010 voor ieder EU lidstaat gelijk.. 7 JAAR punt.

De onderhoudsintervallen worden bepaald door de importeur van betreffend merk en gedeeltelijk door de wettelijke bepalingen in betreffend land. Dat er niet direct gecomuniseerd wordt naar de klanten toe is mijns inziens niet belangrijk. Dit kan door de dealer gebeuren als je op onderhoud gaat. Door de ontwikkeling van techniek zijn de intervallen steeds verder uit elkaar en ik kan me voorstellen dat een merk zijn produkt wel vertrouwd maar zijn klant niet mbt omgang met zijn auto en daardoor ervoor kiest om zijn intervallen in te korten.

Daarbij wil ik je meegeven dat je niet verplicht bent om bij een KIA garage je onderhoud te laten doen, maar wel bij een BOVAG erkend en geverifiee

Geplaatst

Alex,

Interresante stelling.

-Maar in dit geval was het verhogen interval op aandringen van de dealers.

Geloof er namelijk niet in dat het gebruik in bv. B anders is als in NL. ik zie geen verschil of bedoel je dat betonbanen beter zijn voor auto

Geplaatst

Coen,

In principe hoort je verhaal en wat je vindt daarover thuis op dit forum.. Ik zag alleen dat het ontaarde in een strijd tussen forumleden en daar heb ik en vele andere met mij geen zin (meer) in..

Middels mijn verhaal probeer ik dit weer in goede banen te leiden zodat er weer normaal met elkaar omgegaan kan worden.

Daarbij vind ik het van de dealers in NL een goede zet dat ook zij niet tevreden zijn/waren met de onderhoudintervallen en er op aan gedrongen hebben deze te verhogen... Of bedoel je te verlagen naar 15k?

Als je het over de prijzen in NL wilt hebben mbt de onderhoudsbeurten kan ik begrijpen dat de 1 het duur vindt en de ander niet voor een "standaard" grote of keine beurt.. Bij veel merkgarages buiten KIA zijn de prijsverschillen onderling erg klein tot helemaal niet aanwezig.. Daarnaast heb je in NL met KIA niet te klagen mbt de prijzen als je deze vergelijkt met de VAG groep, Mercedes-Benz, BMW, Hyundai etc.

Nogmaals! Je bent niet verplicht om bij Kerres, Ten Oever of welke KIA dealer te gaan. ALs het bij een Fiat garage goedkoper kan mag dat volgens de wet..

Geplaatst

Alex

bedankt voor je berichtje, Ik onderstreep je mening.

De dealers waren natuurlijk voor het verlagen interval.

Ga zelf altijd voor meeste waar voor mijn geld.

Maar ben nog steeds niet ervan overtuigd dat je met je KIA bij de Bv. Fiat dealer terecht kunt. Met behoud van garantie. Zeg dus niet dat ik het niet geloof, maar........ Zal dit gaan navragen. Of kun jij me je bron geven. Geen namen natuurlijk maar graag of het ergens gelezen is of i.d.

Als dit zo is dan is dit een geweldige stimulans zijn om concurerend te zijn. Geld dit trouwens ook voor niet-merkgebonden garages?

Groet,

Coen

Geplaatst

Bedankt,

Had ik nooit gedacht. dat betekend dus dat ik weer eventueel bij Rudie kan gaan.

Kom jij daar ook nog Alex VB?

Vr.groet

Coen

Geplaatst (aangepast)

Zie inmiddels weer goede zinnige discussies, ook een grote terughoudendheid over hoe/wie KIA te benaderen. KIA marketing Nederland & Europe formeel op deze discussie wijzen lijkt me erg zinvol.

Graag meningen.

Een van de leden had opmerking over niet leesbaarheid van m'n laatste post inderdaad had een copy/paste formattering probleempje.

Punten die ik wilde aansnijden maar niet juist geformat waren:

- Vreemde prijs verschil in onderhoud tussen Diesel en Benzine

Dit is niet te verklaren op grond van uitgevoerde werkzaamheden, lijkt een volledige kunstmatige prijs setting 90,- euro verschil ra ra? , Als ik naar de prijzen kijk denk ik dat VAG & kwikfit alleen het werkelijke prijsverschil van een litertje olie rekend.

Ook de data van Alex VB support dit volledig.

Benzine ------------------CEED -CEED belgie -VAG -Kwikfit

- Prijs Kleine Beurt 15000km -165,- ---?? --------125,----81,50

- Grote Beurt 30000km ------372,- ---?? --------275,----169,50

- Long Life (50000Km) --------------------------300,---------

- Fit to go "check" ---------------------------------------35,-

Diesel--------------------- CEED -Ceed Belgie -VAG -Kwikfit

- Prijs Kleine Beurt 15000km --249,- -100,--------145,---- 81,50

- Grote Beurt 30000km -------461,---280,--------290,--- 169,50

- Long Life (50000Km) ---------------------------380,---------

- Fit to go "check" ----------------------------------------35,-

Nogmaals ben best bereid een premium voor onderhoud te betalen bij een dealer garage maar niet tegen elke prijs.

mvg

Tuur

aangepast door tester
formattering nok
Geplaatst

Beste Coen,

"Ik zou je willen vragen om een mening / opmerking bij het topic onderhoud te plaatsen. Iets wat met onderhoud te maken heeft. Als jij iets wat andere leden aanhalen, Bv het verkorten van de interval, dan mag jij dit rustig onbelangrijk vinden. Als je hier behoefte aan hebt dan graag jouw persoonlijke uitlatingen (consuman enz.) via de persoonlijke mail, die kan ik tenminste verwijderen."

Ik begrijp even niet waar dit over gaat.

Ik geef aan in bovenstaande posting http://www.kiaclub.nl/ceed/3071-onderhouds-interval-garantie-eu-verschillen-6.html#post24490 aan dat de reacties NUL zijn en vraag me dan tevens af of dat ok

Geplaatst

Benzine ------------------CEED -CEED belgie -VAG -Kwikfit

- Prijs Kleine Beurt 15000km -165,- ---?? --------125,----81,50

- Grote Beurt 30000km ------372,- ---?? --------275,----169,50

- Long Life (50000Km) --------------------------300,---------

- Fit to go "check" ---------------------------------------35,-

Diesel--------------------- CEED -Ceed Belgie -VAG -Kwikfit

- Prijs Kleine Beurt 15000km --249,- -100,--------145,---- 81,50

- Grote Beurt 30000km -------461,---280,--------290,--- 169,50

- Long Life (50000Km) ---------------------------380,---------

- Fit to go "check" ----------------------------------------35,-

Nogmaals ben best bereid een premium voor onderhoud te betalen bij een dealer garage maar niet tegen elke prijs.

mvg

Tuur

Dit zijn nogal verschillen zeg........

Maar lees hierboven ook even mee over de carrosseriegarantievoorwaarden van Kia.

Geplaatst

Bigwade......

Mag je wel even in je onderhoudsboekje kijken of de carrosserieinspectie wel afgestempeld is door de dealer.......... Meeste dealers vergeten deze namelijk af te stempelen!

En echt ook hier kunnen ze alleen maar wat mee als je komt claimen over roestgarantie! En dan moet de importeur het aantonen dat het komt doordat de schade voorkomen had kunnen worden bij een jaarlijkse carrosserie inspectie. En dat is bij roest van binnenuit (want dat is het enigste wat onder garantie dekking valt) een beetje lastig. Als de roest van binnenuit eenmaal zichtbaar is dan is het erdoor.....

Stuk op bovag site is duidelijk genoeg...... je hoeft niet bij een dealer in onderhoud e.d. te komen als alles maar conform fabrieksvoorschriften onderhouden word. Dus ook als fabriek om de 20 duizend of 30 duizend voorschrijft is dat prima.

Dus bijv. je laat om de 20.000 (als dat fabrieksvoorschrift is) je auto bij een kwik fit een beurt conform fabrieksvoorschrift geven en na 82 maanden draait de motor in elkaar (in nieuwe garantietermijn) dan heb je gewoon recht op garantie.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...