Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

onderhouds interval & garantie EU verschillen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Prima info, dank

Hoe gaan we om met het meermalen genoemde verschijnsel vliegroest ?

Buitenkant dus ?

btw ik was eerder aan de beurt dan dat 1e jaar en carr.inspectie volgt dus bij beurt 2

(zal me worst zijn overigens)

• Reacties 192
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst
Volgens mij houdt de 7 jaar Kia garantie het volgende in; de eerste 5 jaar volledige garantie op de auto en de laatste 2 jaar alleen op de aandrijflijn.

Mijn VENGA is afgeleverd op 18 december 2009, enkele dagen voordat KIA NEDERLAND ineens begon te verkondigen dat er '7 jaar garantie' op alle KIA's zit.

Gezien de polemiek over de vraag 'Is 7 hetzelfde als 5+2..?' heb ik andermaal met de dealer gesproken. Welnu, in de lezing van de dealer is '7' nog steeds '5 plus 2'. M.a.w., de Nederlandse garantie van v

Geplaatst
Bedankt,

Had ik nooit gedacht. dat betekend dus dat ik weer eventueel bij Rudie kan gaan.

Kom jij daar ook nog Alex VB?

Vr.groet

Coen

Hoi Coen,

Ik zag vandaag pas je posting.. Een beetje laat.. Je kan inderdaad nog terecht bij Rudie..

De laatste beurt zijn we niet geweest omdat voor mij die dag de afstand een rol speelde.. Maar ik ga de volgende beurt wel weer en ik ga binnenkort sowieso weer eens buurten. Hij verkoopt dan geen auto's meer, maar ze hebben ons toen super geholpen.

Geplaatst
De 7 jaar Kia garantie is een uitgebreide fabrieksgarantie: van dag 1 tot het einde van het 7e jaar. Kia Motors Corporation neemt deze garantie geheel voor haar eigen rekening en besteed deze niet uit aan een derde partij (bijv. een verzekeraar) waardoor er voor de gehele 7 jaar duidelijkheid geldt. Een beperkte garantiedekking is er voor het audio-, navigatie- en entertainmentsysteem (3 jaar/max.100.000km) en voor de autolak (5 jaar/max. 150.000 km).

Te vinden op de link geplaatst door Smart

Geplaatst (aangepast)

Nu heb ik afgelopen week mijn KIA ceed sw 1.6 diesel afgehaald en dacht dat ik met 15K beurten ging draaien. Lees nu eindelijk de handleiding en zie daar de interval voor een 1.6 L diesel staan: 12 maanden of 30.000 km.

onderhoudsschema.jpg

aangepast door wimkia
Geplaatst

Na het lezen van WIMKIA zijn bericht dat in zijn instructieboekje 30.000 Km als interval staat, ben ik meteen gaan kijken op MIJNKIA en daar het instructieboekje gedownload. Hier staat 20.000 km aangegeven. Nu begrijp ik er helemaal niks meer van. Dealer geeft aan 15.000, Instructieboekje Kia site geeft 20.000 en in het bijgeleverde staat 30.000 Km. Zouden ze het zelf nog weten?

Groeten Coen

Geplaatst

Ach, het zal meer dan 7 topicspagina's (2x woordwaarde) kosten om daar achter te komen........;)

Geplaatst
Hier staat 20.000 km aangegeven. Nu begrijp ik er helemaal niks meer van.

Mijn auto betreft een Diesel, benzine staat op 20.000 km. Voor zware omstandigheden worden kortere afstanden gehanteerd.

Mijn Fiat die ik hiervoor had was om de 20.000 km. Na de onderhoudsbeurt hing er een kaartje van het oliemerk inmet de volgende verversing over 10.000 km. Een vorm van zakelijke belangen ??

Volgens de KIA garantie ben ik gehouden aan het onderhoud zoals vermeld in het boekje, dus om de 30.000 km.

Geplaatst

Klopt, daar doe je het immers voor .

Altijd leuk weer eens een andere mening te horen. Zeker zo goed onderbouwd.

Grapje Hahahaha

Coen.

Geplaatst (aangepast)

Verdeel en heers is het devies by KIA, dit wordt wel erg bizar:

Ceed SW 1.6 CRDi

Instructie boek: 30.000 km /12 maanden kleine beurt (Olie)

60.000 km / 24 maanden grote beurt (lucht filter etc)

Dit zijn dus de KIA fabrieks eisen voor garantie. Staat keurig gespecificeerd

Kia Site : 20.000 km /12 maanden

Klanten kaart: 15.000 km / 12 maanden

Kia nwe onderhouds Folder 2010

Kleine beurt 15.000 km 249,- euro

Grote beurt 30.000 km 461,- euro

KIA huis-huis folder 30.000km

Het lijkt dat de dealers andere onderhouds eisen hebben als de KIA car designers die de garantie notabene verzorgen

aangepast door tester
format gewijzigd
Geplaatst

Ik heb zojuist contact gehad met de Kia dealer.

Toen ik gister naar huis reed met mijn Cee'd 1.6 crdi, merkte ik ineens dat mijn koppeling bigint te slippen.

deze is nu nog net geen 2 jaar oud en heeft 68.000 km op teller.

Volgens de dealer kreeg ik te horen dat dit een slijtage deel is en niet onder de garantie valt. Tenzij men een koppelingscilinder vindt die wat zou mankeren....

Nu lijkt het mij meer logisch dat als er 7 jaar en 150.000 km garantie wordt gegeven dat ook een koppeling in de garantie zit.

Deze moet dan toch zeker minimaal 150.000 km meegaan.

Dit is trouwens mijn eerste koppeling die er tussenuit vliegt. ( vorige auto 356000 km, zelfs met 3a4 keer per week een zware aanhanger erachter )

De kia wordt niet als werkpaard gebuikt.

Heeft iemand al dit meegemaakt, gezien het feit dat dit toch echt garantie moet zijn.

Ik heb inmiddels al weer contact gemaakt met de importeur, dit al voor de zoveelste keer. de importeur is ook al eens geweest bij de auto voor diverse andere mankementen.

gr

Geplaatst
Ik heb zojuist contact gehad met de Kia dealer.

Toen ik gister naar huis reed met mijn Cee'd 1.6 crdi, merkte ik ineens dat mijn koppeling bigint te slippen.

deze is nu nog net geen 2 jaar oud en heeft 68.000 km op teller.

Volgens de dealer kreeg ik te horen dat dit een slijtage deel is en niet onder de garantie valt. Tenzij men een koppelingscilinder vindt die wat zou mankeren....

Nu lijkt het mij meer logisch dat als er 7 jaar en 150.000 km garantie wordt gegeven dat ook een koppeling in de garantie zit.

Deze moet dan toch zeker minimaal 150.000 km meegaan.

Dit is trouwens mijn eerste koppeling die er tussenuit vliegt. ( vorige auto 356000 km, zelfs met 3a4 keer per week een zware aanhanger erachter )

De kia wordt niet als werkpaard gebuikt.

Heeft iemand al dit meegemaakt, gezien het feit dat dit toch echt garantie moet zijn.

Ik heb inmiddels al weer contact gemaakt met de importeur, dit al voor de zoveelste keer. de importeur is ook al eens geweest bij de auto voor diverse andere mankementen.

gr

Dit sluit volgens mij niet helemaal aan bij het onderwerp.

Ik kan me herinneren dat er enkele mensen zijn geweest met een RIO die zeer snel een koppeling moesten laten vervangen.

Probeer eens de zoekfunctie van het forum, misschien kun je hier meer over vinden.

Ook is het misschien een idee hiervoor een eigen draadje op te zetten ;)

Geplaatst

Als KIA nederland de sponsor voor deze site is, neem ik aan dat sales/aftersales de info gebruikt om zakne te verbeteren.

De garantie/onderhouds intervallen is een bizarre discussie KIA Nederland gooit de onderhouds kosten met 25 to 30% OMHOOG. Dauertest KIA CEED autobild site laat zien wat in Duitsland de werkelijke onderhouds intervallen/kosten kosten per 100.000 km zijn. DIT SCHEELT ONGEVEER EEN FACTOR 2!!!! Duitsland heeft een vergelijkbare kosten structuur als in Nederland. Heren KIA after sales doe hier wat aan dit heeft ALLE kenmerken om potentieel uit te groeien een bijzonder negative "press"

Geplaatst in ALGEMEEN

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb KIA een mail toegezonden omtrent de diversiteit van onderhoudsschema 's.

Hun reactie:

De onderhoudsinterval zoals vermeldt in het boekje Kia Reparatie & Onderhoudsprijzen is leidend. Deze zijn per 1-1-2010 gewijzigd en mijnkia is daarop aangepast.

Dit boekje vind je bij mijnkia.

Kortom:

Benzinemotoren: 15.000 km kleine beurt en 30.000 km grote beurt.

Dieselmotoren: 20.000 km kleine beurt en 40.000 km grote beurt.

Dus eindelijk einde discussie. Iedereen weet nu per 1-1-2010 wat er speelt.

Geplaatst

Beste WimKia,

Einde discussie? Volgens mij is dit juist de essentie van de discussie die speelt.

KIA motors geeft aan dat intervals om de 20.000 km (benzine) en 30.000 km Diesel voldoende is. (net als bij vele andere fabrikanten)

Mischien vind KIA nederland dat volgende jaar onderhouds interval wel na elke 10.000 km beter is en dit in het KIA reparatie boekje zet.

Per slot van rekening waarom niet de klant betaalt?

mvg

Tuur

Geplaatst

Dit is het antwoord van KIA-

16-02

Beste,

Onderhoudsinterval De kilometer standen verschil ga ik even uitzoeken bij de importeur, snap er nu zelf ook niks meer van.

Mocht u nog vragen hebben hoor ik het graag van u.

26-02

Beste,

Ik heb zonnet met de impoteur gebeld, deze geven aan

Dat de onderhoudsbeurt elk jaar of om de 15000 km.

01-03

Het is inderdaad zo dat de communicatie van de onderhoudsinterval niet helemaal duidelijk is.

De onderhoudsintervallen staan beschreven in de onderstaande link.

http://www.kia.nl/content/services/kia-service/onderhoud-en-reparatiewerkzaamheden.aspx

Ik ga er vanuit dat deze communicatie helder is. Als hier nog vragen over zijn kunt altijd contact met mij opnemen.

01-03

Beste Yolanda,

Om heel even kort te zijn zal u dan geen recht hebben op de fabrieksgarantie omdat u zich dan niet houdt aan de voorschriften.

Kortom, de gegevens in het instructie boekje zijn onjuist en moet u de 15.000 km of elk jaar aanhouden.

Het is onduidelijk maar dit zijn de richtlijnen.

Ik hoop dat u hier begrip voor heeft.

****************************************************************************************************

Nu begrijpen jullie dat ik nog niet klaar ben en het laat uitzoeken.

Tot dus ver groetjes Yobaco

Geplaatst

Nou lees ik op Mijn Kia tot mijn verbazing het volgende:

Als Kia-rijder profiteert u van de onderhouds- en reparatietarieven die er zijn voor alle Kia-modellen.

Deze adviesprijzen zijn dit jaar voor vrijwel alle modellen gelijk gebleven, zodat u ondanks de economische crisis t

• 4 weken later...
Geplaatst

Iemand nog wat gehoord van de KIA importeur, inmiddels lijkt dit wel iets te worden voor een van de bekende consumenten programma's.

7 jaar garantie maar tegelijkertijd Kia importeurs/dealers die prijzen opdrijven door hogere intervallen

Geplaatst
Iemand nog wat gehoord van de KIA importeur, inmiddels lijkt dit wel iets te worden voor een van de bekende consumenten programma's.

7 jaar garantie maar tegelijkertijd Kia importeurs/dealers die prijzen opdrijven door hogere intervallen

Ik ben het hier toch niet helemaal mee eens. Ten eerste zijn die beurtjes helemaal niet duur vergeleken met andere merken.

De toyota avensis van mijn vader moet ook gewoon elke 15.000 kilometer voor een beurt overigens

Geplaatst

Volgens mij staat in het Kia Reparatie- en Onderhoudsprijzenboekje (PDF) heel duidelijk omschreven dat auto's om de 15.000 km (jaarlijkse beurt) voor een onderhoudsbeurt (kleine beurt) terecht kunnen of 30.000 km (grote beurt) het jaar erop. Tenzij men eerder dan de aangegeven periode aan de desbetreffende km's komt (bijv. zakelijke rijders).

Kleine beurt benzine: 15.000/45.000/75.000/105.000/135.000 km's

Kleine beurt diesel: 20.000/60.000/100.000/140.000/180.000 km's

(bij 12/36/60/84/108 maanden)

Grote beurt benzine: 30.000/60.000/90.000/120.000/150.000 km's

Grote beurt diesel: 40.000/80.000/120.000/160.000/200.000 km's

(bij 24/48/72/96/120 maanden)

Voorbeeld:

Feitelijk hoef je voor een 30.000 km beurt (benzine) pas n

Geplaatst

Beste Jantje & Smart,

In de MANUAL van KIA staan bij de DIESEL intervallen die 10.000km hoger zijn

dus GEEN 20.00km zoals de Nedelandse dealers graag hebben maar 30.000km.

Bij veel van onze buurlanden (duitsland) gelden deze hogere intervallen.

Dus voor de duidelijkheid: KIA = 30.000km Nederlandse dealers zeggen 20.000km

zonder een goede reden. De dealers hebben belang bij een korte interval = meer winst. Hoop dat eea nl duidelijk is Smart & Jantje

ps

En wat andere auto merken doen is hun zaak puur ter info kijk naar VAG diesel is daar bij long life beurt 30000km

Geplaatst

ja nou ja, bij mij werd er bij de aankoop bij vermeld dat hij om de 15dkm een beurt moest hebben, dus ik heb er zelf voor gekozen. Je hoort mij verder ook niet klagen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...