Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

sterk geluid banden Kia e Niro 2020

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De banden van mij e niro uit dec 2020 maken veel geluid. Dit was bij mijn vorige banden al zo en sinds ze in april 2023 zijn vervangen nu weer. De dealer zegt dat het  cuppende banden zijn. Met winterbanden is het geluid veel minder. Heeft iemand hier ervaring mee en welke banden zijn geschikt hiervoor?

Mijn nissan leaf uit 2016 waar ik nog mee rij is veel stiller.

Maarten Maas

Geplaatst

hier hetzelfde, met nog de originele michelin banden. Cuppen is een bekend probleem. Iets met vorm van het profiel en richting van de veerweg van de auto. Ondanks dat meerdere modellen Kia hier last van hebben bij de gekozen banden hoeven wij niets te verwachten van Kia.

Binnenkort ook aan nieuwe banden toe, ook ik ben erg benieuwd naar welk merk/model banden ik moet kiezen dat geen last van cupping heeft met de Niro.

Geplaatst

De Niro een keertje laten uitlijnen helpt op de langere termijn waarschijnlijk meer dan andere banden kopen. Af fabriek is het bij Kia vaak al niet super en na 3,5 jaar rijden zal dat vast niet beter geworden zijn.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik rijd nu 5 jaar en 100.000+ km met mijn e-Niro en had in het begin ook last van bandengeluid. Het bleek dat de banden gingen cuppen.

De bandenboer heeft de voor- en achterwielen verwisseld (voor naar achter en vv) en daarna alles uitgelijnd. 

De gecupte voorwielen heb ik gladgeschuurd door op een groot leeg terrein plankgas op te trekken terwijl tractiecontrole uitgeschakeld was. Na een paar keer waren de banden weer nagenoeg glad.

Na dat uitlijnen heb ik er geen last meer van gehad. Ik zit nu ruwweg halverwege de tweede set banden. Vergeleken met de eerste set had ik allang cuppende banden moeten hebben, maar ik hoor nog geen extra geluid.

Kennelijk heeft dat uitlijnen zijn uitwerking niet gemist!

• Like 1
  • 3 maanden later...
Geplaatst

Bij ca 60.000 ook de wielen van voor naar achter laten wisselen. Maar dan om de slijtage meer gelijk op te laten gaan en tzt alle 4 tegelijk te vervangen. Cuppen leek wel wat minder te zijn. Als de zon op de wielen schijnt zie je gewoon de onregelmatige blokken op het profiel, en kan je ook voelen. Dat schuren wat Hippe lip beschrijft zal ik ook eens gaan proberen ;-)

Geplaatst

henk smit ik hat er ook last van dat de banden een arpart geluit maakte ik heb ze toen vervangen

zins twee luli rijd ik  een nieuwe niro dijnemijk ik vond mijn vorige lekke rijden wand bij de nieuwe zitten er zo veel  iritante veilige maat regelingen en je kan het niet uit zetten ik heb op mijn nieuwe niro 15 maanden moeten wachten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...