Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Werking ISG systeem

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Die hele CO2 certificering is terreur.

Stomtoevallig kwam ik een berichtje tegen dat de ceed en de sportage (2011)

een ISO 14040 certificaat heeft en dat is veel eerlijker w.b. ecologische footprint, vind ik.

zie ook http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=46884&postcount=1

en

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levenscyclusanalyse

Door een BMW/Mercedes bumper 5 cm langer te maken kan zo'n auto in een andere "milieuklasse" vallen, ja doei…….

aangepast door bigwade
typo
Geplaatst

Vanochtend 1 gr boven nul.

Binnen 500 meter gaat het lampje van het systeem uit.

Ik zet het ISG uit en na ca 15 minuten rijden probeer ik het weer aan te zetten. De motor is warm, maar het ISG is niet meer aan te zetten met de schakelaar, het lampje blijft branden.

Geplaatst

Dat kan kloppen. Volgens mij al vanaf +3 graden wordt het ISG uitgeschakeld. De accu moet bij deze koude temperaturen nou eenmaal harder werken. Denk hierbij aan airco, achterruitverwarming, verlichting, enz. Daarnaast is het mogelijk op die temperatuur softwarematig afgeregeld. Je kunt met al deze voorzieningen met die koude nou eenmaal niet zuiniger rijden.

Ik had laatst geconstateerd dat mijn ISG het niet meer deed bij +12 graden. Blijkbaar lag dit aan de accu, deze was niet goed bijgeladen door korte afstanden. Ik stond van de week bij een stoplicht met +3 graden en het ISG deed zijn werk naar behoren. Toch wel de speciale ISG accu in de gaten blijven houden, want deze kost zomaar

Geplaatst

Hoi Smart,

Dat is het gekke juist +1 graad en de ISG werkt bij koude motor (500 m gereden) Na een stukje toen de motor warm was weer geprobeerd de ISG in te schakelen, dus niet. Dat is het vreemde juist.

Geplaatst

Waarschijnlijk hebben airco, achterruit- en spiegelverwarming en de rest tijdens de rit net voldoende uit je accu getrokken..

Geplaatst
Vanochtend 1 gr boven nul.

Binnen 500 meter gaat het lampje van het systeem uit.

Ik zet het ISG uit en na ca 15 minuten rijden probeer ik het weer aan te zetten. De motor is warm, maar het ISG is niet meer aan te zetten met de schakelaar, het lampje blijft branden.

Het ISG OFF lampje blijft branden en is niet uit te zetten door er op te drukken bij een niet functionerend ISG systeem.

Dit kan komen door een storing in het systeem of een te lage acculading.

Waarschijnlijk is het een te lage acculading.

Ik weet niet of het ISG OFF lampje gaat branden bij een te lage buitentemperatuur, hier heb ik nog geen ervaring mee.

Vorige winter had mijn cee'd de oude ISG software, daarbij ging het lampje niet branden bij een storing o.d..

Sinds dit voorjaar heeft mijn cee'd de nieuwe ISG software, hierbij gaat het ISG OFF lampje branden bij een storing waaronder een te lage acculading.

Als je een keer gaat vriezen kan ik zien of het lampje gaat branden bij lage buitentemperaturen. Ik zal het eens in de gaten houden.

Mijn ISG-systeem werkt tot nu toe nog steeds, na de accuwisseling (nu 1 maand geleden).

Geplaatst
Dat is het gekke juist +1 graad en de ISG werkt bij koude motor (500 m gereden) Na een stukje toen de motor warm was weer geprobeerd de ISG in te schakelen, dus niet. Dat is het vreemde juist.

Bij bovenstaande was het lampje uit, bij uitschakelen ging het lampje aan.

Daarna ISG niet meer aan te krijgen. Ik had wel m'n achterruit verwarming aan maar verder geen verbruikers.

Geplaatst

Bij mij was het ook het geval toen ik 's-morgens rond 6 uur wegreed bij ongeveer 1 graad.

Later na 11.00 (inmiddels 5 graden) deed de ISG het gewoon weer.

Ook daarna geen problemen meer.

Geplaatst

Tot maart maar een stickertje over het lampje, heb je er ook geen last van.

Het ISG heeft ook vast een zekeringetje, kun je er vast ook uithalen om het systeem de nek om te draaien tijdens de kou.

Geplaatst

Ik vraag me nog steeds af of ik dan zo'n goed ISG exemplaar heb of dat ik die storingen niet krijg omdat ik het gewoon niet gebruik!

Geplaatst

Nee, dat kan niet. ISG schijnt via cambus gekoppeld te zijn aan:

- koppeling sensor

- stoelsensor

- cruisecontrol

- etc.

Ik had namelijk al eerder vragen bij de dealer neergelegd over het uitschakelen van de stoel pingping. Reactie hierop: "Dan werkt ook ISG en nog een aantal zaken niet meer". Het is allemaal gekoppeld.....

Tot maart maar een stickertje over het lampje, heb je er ook geen last van.

Het ISG heeft ook vast een zekeringetje, kun je er vast ook uithalen om het systeem de nek om te draaien tijdens de kou.

Geplaatst

Vandaag in de Kia nieuwsbrief:

Instant Stop&Go systeem: Hoe werkt het?

ISG – wat staat voor Instant Stop&Go – is een systeem dat erop toeziet dat de motor alleen draait als het nodig is. Want waarom zou de motor moeten werken als u toch niet rijdt? Zodra u stilstaat in de file of voor rood licht zet het slimme ISG aan boord van de Kia cee’d de motor gewoon uit. Althans, als u de versnellingsbak in z’n vrij hebt staan, de koppeling hebt ingetrapt en de motor stationair draait. Als de motor is afgeslagen, laat u de koppeling los. Om weer te gaan rijden, trapt u simpelweg de koppeling in, waarna de motor zonder tijdverlies en volledig automatisch start. De cee’d met ISG verbruikt tot 15 procent minder brandstof dan een cee’d met dezelfde motor zonder het Start&Stop-systeem. De CO2-uitstoot neemt met gemiddeld 6 procent af. Vooral in het drukke stadsverkeer bewijst ISG zijn waarde. Instant Stop&Go zit standaard op alle handgeschakelde versies van de pro_cee’d, cee’d en cee’d SW en Venga.

Slijt de startmotor niet erg snel? En de accu? Laadt die wel snel genoeg op?

Een Kia met ISG is voorzien van een aangepaste startmotor, specifiek ontworpen voor zijn taak. Die speciale startmotor zorgt er bovendien voor dat de accu altijd goed op spanning wordt gehouden.

Hoe werkt dat dan?

De startmotor is gekoppeld aan een slim systeem dat voortdurend de stand van zaken van de auto monitort. Wanneer, om welke reden dan ook, het vermogen van de accu beneden de 75 procent komt, of wanneer er onvoldoende energie voorhanden is voor de volgende start, zal het systeem het Start&Stop-programma vanzelf uitschakelen.

ISG%20logo.ashxDe Kia cee ’d ISG is minder milieubelastend. Maar is hij ook goed voor mijn portemonnee?

Het ingenieuze Start&Stop-systeem bespaart tot wel 15 procent op het brandstofverbruik*. Dat voordeel stopt u elke tankbeurt in uw zak. De cee’d en pro_cee’d 1.4 ISG (CO2-uitstoot 137 gr/km) en de cee’d SW 1.4 ISG (140 gr/km) vallen bovendien binnen de bijtellingscategorie van 20 procent in plaats van de gebruikelijke 25 procent. Als zakelijke gebruiker rijdt u priv

Geplaatst
In ieder geval is er bij mij geen peil op te trekken, ik heb geprobeerd er enige logica in te ontdekken maar dat lukt niet. S
Geplaatst
IK heb ook nog steeds een niet werkend ISG systeem (mei 2009)

Na een 2 x rit van 500 km ,een dag er na wel voor de duur van 10 km lang werkend ISG systeem ( zonder gebruik maken van verbruikrs ''verlichting''.

De dag erna weer geen werkend ISG systeem.

Mijn dealer gebeld en deze heeft nieuwe info van de importeur.

n.l. dat je nu wel alle verbruikers ( verlichting ,airco ect) moet aan zetten om de accu goed te laten opaden.

De info van importeur is erg onduidelijk na eerdere info van geen extra verbruikers aan zetten.

Zelf denk nog steeds dat de accu niet Ok is

Wordt vervolgd

Gr Cor

Afgelopen zaterdag over de schouder van monteur gekeken naar de capaciteit van de accu deze was 80 % .

En naar het laden van de dynamo ,deze kwam als je alle verbruikers aan zet op het gewenste niveau .

Als je gewoon rijd zonder verbruikers( verlichting airco ect) , dan is de laad capaciteit veel te laag ( ook gezien op test apparatuur)

Hierdoor kan de accu niet voldoende geladen worden ( ISG werkt dan niet).

Bij nieuwe accu is naar verloop van tijd ook een te lage capaciteit .

Kort ingehouden een veel te gevoelig ingesteld ISG systeem

Gr Cor

Geplaatst

Klopt, hoe harder de dynamo moet laden, hoe meer weerstand hij biedt, hoe meer brandstof er vebruikt wordt voor niks.

Kijk naar de nieuwe polo, die dynamo werkt pas als je gaat remmen..

Geplaatst

Als de dynamo meer werk moet verrichten zal het verbruik toenemen.

Dus om brandstof te kunnen besparen met het ISG systeem moet je meer brandstof verbruiken om de accu goed te laden. :clap:applaus voor degene die dat uitgevonden heeft!

Geplaatst

De aanhoudende incidenten met het ISG systeem lijken zo langzamerhand gewoon een structureel probleem te zijn!

14 dagen geleden is onze CEED SW Seven ook naar de dealer geweest om dit na te laten kijken.

De auto is bijna een half jaar oud, het ISG systeem heeft na de eerste 2 dagen nooit meer gewerkt.

Eerder was ons verteld dat ze het bij KIA zelf ook allemaal niet zo goed begrepen en dat de dealers moesten wachten op instructies van de importeur.

Kennelijk zijn die instructies nu binnen, want nadat onze accu was bijgeladen werden ook wij naar huis gestuurd met dezelfde mededeling dat we lichten etc moesten inschakelen om de dynamo tot meer daadkracht aan te zetten.

Ook de afgelopen 14 dagen na de "reparatie'' heeft de ISG weer niet gewerkt, ook niet na een rit van 260 km waarbij buitenverlichting, radio en navigatie voortdurend hebben aangestaan (de airco niet want daarvoor was het, zoals meestal, te koud).

Het is te gek voor woorden dat je eerst urenlang brandstof zou moeten verkwisten aan een energieslurpende airco, verlichting, radio etc om een voldoende opgeladen accu te kunnen krijgen, om daarna te ontdekken dat he ISG systeem het zelfs in dat geval laat afweten.

Je kunt dus niet eens je verloren energie gedeeltelijk terugwinnen, laat staan dat je iets zou kunnen besparen, tel uit je winst!

Ik vraag me dan ook af hoe men bij KIA het nog aandurft om onderstaande blah blah te communiceren:

ISG
Geplaatst
Jantje.2

Verklaar je nader wanneer je stelt

"Kijk naar de nieuwe polo, die dynamo werkt pas als je gaat remmen.. "

Dit ontgaat mij even!

groet Harry

Ik heb Absoluut geen idee hoe dat precies werkt! het wordt wel gemeld in hun reclames, dat de dynamo pas aangestuurd wordt zodra je begint te remmen.

Geplaatst

Mag ik ook eens vermelden dat bij onze Kia Cee'd SW,opgehaald op 29 mei 2010 het ISG systeem vanaf dag 1 tot de dag van vandaag perfect werkt. Nog geen enkel probleem mee gehad,meer nog met onze kia zijn we sinds het ophalen op 29 mei niet meer in de garage geweest,geen enkel mankement heeft de auto vertoont tot op de dag van vandaag.

En bij ons werkt het ISG systeem al na zeer korte afstanden,bij de buitentemperatuur van deze week al na een kleine 2 km rijden,als de temperatuurmeter op zijn eerste streepje staat.

Geplaatst

Heeft er al iemand een accu wisseling gehad net zoals mij een maand geleden????

Of ben ik de enige????

Er is een nieuwe Varta Start Stop Plus accu in gekomen omdat de vorige accu volgens de fabrikant niet goed was.

Geplaatst
Mag ik ook eens vermelden dat bij onze Kia Cee'd SW,opgehaald op 29 mei 2010 het ISG systeem vanaf dag 1 tot de dag van vandaag perfect werkt........En bij ons werkt het ISG systeem al na zeer korte afstanden, bij de buitentemperatuur van deze week al na een kleine 2 km rijden,als de temperatuurmeter op zijn eerste streepje staat.

Ik heb ook mogen ervaren dat het ISG werkt vanaf dag 2. Even dacht ik dat het ISG niet goed functioneerde, maar dat had te maken met de kleine stukjes die ik in de weken daarvoor had afgelegd. De accu kon zodoende niet voldoende 'bijtanken'. Vanochtend bij +3 graden functioneerde hij ook weer gewoon zoals altijd n

Geplaatst
Heeft er al iemand een accu wisseling gehad net zoals mij een maand geleden????

Of ben ik de enige????

Er is een nieuwe Varta Start Stop Plus accu in gekomen omdat de vorige accu volgens de fabrikant niet goed was.

Niebu

Ja, ik heb in september er ook een nieuwe/andere Varta Start Stop accu in gekregen. Heeft overigens niet geholpen. De laatste keer (2 weken geleden) is de accu geheel opgeladen met een speciale accu lader. Tot nu toe werk het ISG systeem weer.

groet,

Harry

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...