Jump to content

Kia Venga gekocht, welke extra's nu nog?

Remko .me

Recommended Posts

k heb de kia venga ook gekocht, krijg hem half januari.. de byte blue kleur (leuk toch? :P)

Ik heb de uitvoering gekozen Kia Venga X-tra Comfort Pack 1.4 CVVT Byte Blue.

Extra's:

- De Kia Venga 16" velgen 1400 euro inclusief banden. (Goede deal of toch niet?)

- De lederen pook 32 euro.

Maar ik twijfel wat voor ander extra's interessant zijn?

De dealer neemt de eerste week van januari contact met mij op, dan bespreek ik eventuele extra's. De twee bovenstaande heb ik bij het koop contract laten zetten.. andere dingen wil ik eventueel nog aangeven.

Ik denk aan de bumper bescherm folie..

wat zou nog meer beter/goed/leuk/interessant zijn?

Ps. Ik las jullie forum altijd, nu uiteindelijk dan toch maar lid geworden!

Ps2. Ik maak me zorgen om dat leeggewicht.. dat het ineens in een duurdere categorie gaat vallen, al zou het misschien een paar euro per maand zijn.. toch apart.

• Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hallo Chrones,

Ik ben zelf ook van plan om de Venga 1.6 X-ecutive aan te schaffen in het nieuwe jaar.

Denk zelf o.a. nog aan:

- rvs omranding om de mistlampen

- rvs spiegelkappen

- rvs deurgrepenset (8-delig)

- rvs raamlijstenset (4-delig)

- afneembare trekhaak 13-polig

- 17 inch velgen

Aangezien ik van plan ben om direct n

Edited by Smart

Hallo Chrones,

Ik ben zelf ook van plan om de Venga 1.6 X-ecutive aan te schaffen in het nieuwe jaar.

Denk zelf o.a. nog aan:

- rvs omranding om de mistlampen

- rvs spiegelkappen

- rvs deurgrepenset (8-delig)

- rvs raamlijstenset (4-delig)

- afneembare trekhaak 13-polig

- 17 inch velgen

Aangezien ik van plan ben om direct n

Ik zat zelf ook te twijfelen om dat rvs te doen.. alleen ben ik dan nu te laat denk ik. Ik heb hem namelijk al besteld met alleen de 16" velgen en de lederen pook. In hoeverre zet de garage dat er zelf snel op. De levertijd zal daarbij ook een rol spelen voor die onderdelen.

Mijn velgen worden er vanaf de fabriek op gezet (in ieder geval zo besteld), waardoor ik goedkoper uit kwam. 1400 euro is toch een goede prijs? (Zijn de originele kia venga 16 inch velgen)

De Venga comfort pack heeft al zoveel extra's waardoor de andere accessoires die overblijven minimaal is en ook niet heel erg interessant.

Zelf twijfel ik dus om dat bumperfolie e.d.

De RVS accessoires worden er later op gezet vanaf de dealer (zie www.kia.nl). In mijn voorstel behoud jij je originele velgen+banden en heb je voor dezelfde prijs ook nog een originele Vengaset 16 inch lichtmetaal.

Ja, dat is jammer natuurlijk met die velgen, maar ik zou de dealer nog maar eens aan de jas trekken. Vaak verkopen ze liever een standaard auto met originele velgen. Scheelt ze een hoop gedoe. Mij maakt het niet uit hoor, die velgen verkoop ik wel weer.

Oef, dat is vaak persoonlijk natuurlijk. Ik ga denk ik ook voor het panoramadak + full map navigatie. Dat wordt bij jou wat lastig want je hebt al besteld.

- Mogelijk het tinten van de achterste ramen

- Thule dakdragers

- Denk aan levering USB/iPod-kabel door de dealer

- Anti-slip bak achterin

Enz., enz.

Edited by Smart

Oef, dat is vaak persoonlijk natuurlijk. Ik ga denk ik ook voor het panoramadak + full map navigatie. Dat wordt bij jou wat lastig want je hebt al besteld.

- Mogelijk het tinten van de achterste ramen

- Thule dakdragers

- Denk aan levering USB/iPod-kabel door de dealer

- Anti-slip bak achterin

Enz., enz.

Oke, ik heb het boekje net opgezocht ga even zoeken naar wat ik nog wil. Laat het natuurlijk nog wel even weten.

Open dak heb ik aan gedacht, maar niet gedaan omdat ik er geen goed gevoel bij had. Ik heb in twee demo auto's gereden, zonder en met open dak.. ik vond zonder wat minder geluid maken en zag de toevoeging hier niet van.

Zelfde met full map navigatie... ik heb zonder en met gereden. Ik vond de navigatie verre weg van prettig, en de achteruit rij camera gaf voor mij ook geen toegevoegde waarde.. daarom ook zonder gekozen. (Al weet ik niet eens of het met ook kon) Ik vond het besturen van de venga zonder full navigatie beter dan met, er was daarbij veel te veel 'touch' gebruikt, wat bij mij slecht reageerde.

Ik heb er juist prettige ervaringen mee gehad tijdens de proefrit. Vooral het vele licht van het panoramadak binnenin en de mogelijkheid van frisse lucht in voor-/najaar. Hetzelfde voor de navigatie. Veel mogelijkheden en alles werkte, bij mij althans, uitstekend. Alleen was de gebruikte software nog in het Engels, maar ik heb begrepen dat daar nog een upgrade naar het NL gaat komen.

Maar ja, het is natuurlijk ook een persoonlijke ervaring en waar je het prettigst bij voelt. Je hebt in ieder geval een hele mooie en complete auto gekocht.

Ik heb er juist prettige ervaringen mee gehad tijdens de proefrit. Vooral het vele licht van het panoramadak binnenin en de mogelijkheid van frisse lucht in voor-/najaar. Hetzelfde voor de navigatie. Veel mogelijkheden en alles werkte, bij mij althans, uitstekend. Alleen was de gebruikte software nog in het Engels, maar ik heb begrepen dat daar nog een upgrade naar het NL gaat komen.

Maar ja, het is natuurlijk ook een persoonlijke ervaring en waar je het prettigst bij voelt. Je hebt in ieder geval een hele mooie en complete auto gekocht.

Panoramadak was inderdaad heel erg mooi! Maar voor het geld en de afweging etc gaf het voor mij geen toegevoegde waarde.. vond het teveel geld. (terwijl het eigenlijk wel mee valt maar toch)

Inderdaad komt er een upgrade naar Nederlands. Ik vond het alleen echt heel verwarrend en niet prettig maar heb dat altijd al gevonden van navigatie systemen (ingebouwde) dus klopt dat het puur persoonlijk is.

Inderdaad echt super compleet. Voor 19.686 euro heb ik er echt alles op en aan, super compleet voor een mooie prijs.

Mijn oudere Kia Picanto (wel nieuwe model) ( !!! :) ) van mei 2008, met 62.000 kilometer krijg ik nog 6386 voor terug.

Edited by Chrones

Hoi Chrones,

welkom hier en gefeliciteerd met je aankoop.

Die wielen/velgen vind ik nogal aan de prijs....

Om de standaard 15" had je winterbandjes kunnen gooien en rond mrt es neuzen voor kekke

16" velgjes en bandjes naar smaak..

Alle extra's zoals glimmers en meer kun je bij een nieuwe auto voor ca de helft van de catalogus prijs krijgen.

Dat is mij iig gelukt VOOR het tekenen..

Of je dealer je alsnog een beetje tegemoet wil komen is de vraag natuurlijk.

Suc6

Frank

Hoi Chrones,

welkom hier en gefeliciteerd met je aankoop.

Die wielen/velgen vind ik nogal aan de prijs....

Om de standaard 15" had je winterbandjes kunnen gooien en rond mrt es neuzen voor kekke

16" velgjes en bandjes naar smaak..

Alle extra's zoals glimmers en meer kun je bij een nieuwe auto voor ca de helft van de catalogus prijs krijgen.

Dat is mij iig gelukt VOOR het tekenen..

Of je dealer je alsnog een beetje tegemoet wil komen is de vraag natuurlijk.

Suc6

Frank

Bedankt!

Oei, jeetje. Maar als ik het zelf uitrekende kwam ik bij de velgen en banden al meer dan 1700 euro uit.... dus vond ik 1400 euro voor originele niet duur.

Bedankt!

Oei, jeetje. Maar als ik het zelf uitrekende kwam ik bij de velgen en banden al meer dan 1700 euro uit.... dus vond ik 1400 euro voor originele niet duur.

Daar heb je dan 76eu korting op gekregen volgens prijsboekje Kia.. (369 p/st)

Da's niet echt vet.

Laat het maar zo en probeer er met die andere dingen die je wilt hebben wat meer uit te slepen.

Da's niet echt vet.

Laat het maar zo en probeer er met die andere dingen die je wilt hebben wat meer uit te slepen.

Dat is niet helemaal waar, want de velgen worden zonder banden geleverd. Dat hij de originele set heeft 'ingeruild' op de nieuwe, met een redelijk forse bijbetaling, is natuurlijk kassa voor de dealer.

Da's niet echt vet.

Ja oke... maar dat was zonder banden.. en moest je nieuwe banden.. ?

Ik probeer dat inderdaad, als ik hier geef wat ik eventueel straks nog wil.. kan jij mij dan adviseren welke prijs ik daarvoor moet betalen?

Nog een vraag: Telefoonconsole zwart.. is dat ook voor de iPhone? Hoe werkt dat dan, hoe blijft de telefoon daarop zitten? Is het handig?

Edited by Chrones

Ja oke... maar dat was zonder banden.. en moest je nieuwe banden.. ?

Oeps, niet gezien en dan is het wel duur. (369 eu p/velg)

En dan valt 1400 eu voor 4vlg/bnd misschien wel mee.

Smart heeft overigens een betere kijk op prijzen van velgen voor de Venga, btw

Ik probeer dat inderdaad, als ik hier geef wat ik eventueel straks nog wil.. kan jij mij dan adviseren welke prijs ik daarvoor moet betalen?

Nee, eigenlijk niet.

Dat heeft te maken met de goede zin van je dealer.

Blind de catalogusprijs betalen lijkt me iig niet geweldig.

50-75% van de nieuwprijs ?

Overleg het met je dealer.

Suc6

Oeps, niet gezien en dan is het wel duur. (369 eu p/velg)

En dan valt 1400 eu voor 4vlg/bnd misschien wel mee.

Smart heeft overigens een betere kijk op prijzen van velgen voor de Venga, btw

Nee, eigenlijk niet.

Dat heeft te maken met de goede zin van je dealer.

Blind de catalogusprijs betalen lijkt me iig niet geweldig.

50-75% van de nieuwprijs ?

Overleg het met je dealer.

Suc6

Ah Oke! Super bedankt voor deze informatie. Ik had nog een vraag hierboven gesteld:

Nog een vraag: Telefoonconsole zwart.. is dat ook voor de iPhone? Hoe werkt dat dan, hoe blijft de telefoon daarop zitten? Is het handig?

De kia site geeft hier geen uitkomst op.

(vraag ik nu teveel?)

Ah Oke! Super bedankt voor deze informatie. Ik had nog een vraag hierboven gesteld:

De kia site geeft hier geen uitkomst op.

(vraag ik nu teveel?)

Deze console is niet meer (of minder) dan een houder om een specifieke telefoonhouder (oplader) of iPhone-houder/-lader op te installeren. De dealer kan de 12v aansluiting dan netjes wegwerken achter het dashboard.

Alleen op de X-ecutive die ik wil aanschaffen.....hahahahaha!

Nee, dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Misschien Peterrrrr, onze Kia-verkoper in Breda. Die moet dat soort dingen weten.

Peterrrrr, wat is het antwoord?? Dat zullen we morgen dan wel zien......!!

Grrrrt ! Haha, ik denk persoonlijk op allemaal want in de X-tra versie demo zonder full navigatie etc zat het wel.. maar die demo auto's zijn altijd 'maar' dingen :P

eens kijken wat er in mijn koop overzicht staat..

H.A.C. staat er, zegt mij niks?

voor de rest staat er niks over in

maar wat er ook niet in staat is telefoonbedieding vanaf stuur, wat wel lijkt te kunnen.

Edited by Chrones

Haha! Ik heb wel goed nagedacht en overlegt met de dealer.. maar achteraf ga je altijd twijfelen en nadenken enz enz enz ken je dat niet?

In iedergeval super super bedankt voor alle info en goed te lezen dat op ieder type dat benzine gebruik meter zit!

Waar staat H.a.c voor dan?

Hillstart Asistance Control dus :) lol ehh ja oke

makkelijk met hellingtrekken ofzo?

Edited by Chrones

Gefeliciteerd met de aankoop van de venga!

En voor de extra opties kan je natuurlijk altijd nog beetje lobbyen met de dealer.

Zo'n rvs/chroom set waar smart het over heeft vindt ik persoonlijk heel mooi.

Hoi Chrones,

Ik heb vanaf het begin dat de Venga als naam bekend werd, actief op dit forum de Venga gepromoot. Dat is misschien wel te zien aan de topics - met foto's - die ik geplaatst heb......:wink:

Mocht je nog met prangende vragen blijven zitten, schroom dan niet deze op dit forum te stellen. Ik en anderen weten inmiddels het nodige over dit nieuwe model te vertellen. Wat ik niet weet, weet vaak een ander forumlid wel te vertellen.