Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Venga gekocht, welke extra's nu nog?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst (aangepast)

Hehe!

Oke super goed! Ik was helemaal verkocht toen ik de Venga voor het eerst zag.

In de comfort pack zit toch ook dat je kunt bellen via het stuur? Dat zei de dealer wel, maar is ook weer niet terug te vinden in de boekjes..

vreemd dat niet alles erin staat.

staat alleen: Bluetooth connectiviteit, met spraakbesturing bij de navigatie pakket.. alleen bij de comfort zit ook bluetooth.. :S

@jantje hieronder: wat is hij compleet van zichzelf he :P haha! Lijkt me handig maar of je het allemaal gebruikt is een andere.. beetje normale rijder is zoals mij: je staat op een helling, zakt een stukje geeft gas, zakt een stukje, geeft gas, enz, enz, enz :P gebruik dan geen rem... moet dat aanleren lol!

aangepast door Chrones
Geplaatst

Waar staat H.a.c voor dan?

Hillstart Asistance Control dus :) lol ehh ja oke

makkelijk met hellingtrekken ofzo?

Ja dat is ontwikkeld voor mensen die bij hun rijbewijs zakte voor de helling proef haha.

Hoe het op de venga precies werkt weet ik niet, maar er zijn merken bij die remmen lichtjes blokkeren tot de auto merkt dat hij aan een voorwaartse beweging begint.

Geplaatst
In de comfort pack zit toch ook dat je kunt bellen via het stuur? Dat zei de dealer wel, maar is ook weer niet terug te vinden in de boekjes.. vreemd dat niet alles erin staat.

Staat alleen: Bluetooth connectiviteit, met spraakbesturing bij de navigatie pakket.. alleen bij de comfort zit ook bluetooth.. :S

De bluetooth connectiviteit werkt op de X-tra met comfortpakket niet via spraaksturing, wel op de X-ecutive waar het standaard op geleverd wordt.

Hoe het op de venga precies werkt weet ik niet, maar er zijn merken bij die remmen lichtjes blokkeren tot de auto merkt dat hij aan een voorwaartse beweging begint.

Dat klopt helemaal Jantje.

Geplaatst

Blauw knopje op dash ?

Geplaatst (aangepast)
De bluetooth connectiviteit werkt op de X-tra met comfortpakket niet via spraaksturing, wel op de X-ecutive waar het standaard op geleverd wordt.

maar dan waarschijnlijk wel gewoon via de knoppen op het stuur, neem ik aan.

Blauw knopje op dash ?

Welk blauw knopje? Ik heb niks gezien hoor.

http://www.carsuk.net/wp-content/gallery/kia-venga/kia-venga-9.jpg

@smart hieronder: Dat is mooi.

Iemand een handfree set kopen ? :P Kan aan je zonneklep van het merk Parrot... lol!!

aangepast door Chrones
Geplaatst
maar dan waarschijnlijk wel gewoon via de knoppen op het stuur, neem ik aan.

Dat is juist.

Geplaatst
Blauw knopje op dash ?

Even bijblijven voor het beste resultaat......hahahahaha!

Geplaatst (aangepast)
Even bijblijven voor het beste resultaat......hahahahaha!

lol ja en wat doen die stoelverwarmingsknopjes daar :shock:

Ps. ik ben zo benieuwd of er ergens geen foto is van de dashboard welke knopjes enzo zoals de X-tra met Comfort pack eruit ziet.. want ik hem die nog nergens gevonden of gezien.

aangepast door Chrones
Geplaatst

Nou, voor jouw gekozen uitvoering niets, tenzij je besluit om als extra volledig lederen bekleding te bestellen. Op de X-ecutive zit standaard halflederen bekleding, maar geen stoelverwarming(sknopjes).

Geplaatst

Of het systeem via een schakelaar werkt weet ik niet.

Ik heb de nieuwe iveco's met dat systeem nog niet gezien, zover ik het weet werkt het volledig automatisch, dus zonder schakelaar

Geplaatst
Nou, voor jouw gekozen uitvoering niets, tenzij je besluit om als extra volledig lederen bekleding te bestellen. Op de X-ecutive zit standaard halflederen bekleding, maar geen stoelverwarming(sknopjes).

Ha oke snap ik, hopelijk hebben ze die knoppen dan ook weggelaten en worden dat geen useless vaste lege knoppen.. ;)

Of het systeem via een schakelaar werkt weet ik niet.

Ik heb de nieuwe iveco's met dat systeem nog niet gezien, zover ik het weet werkt het volledig automatisch, dus zonder schakelaar

Lijkt me vrij irritant als dat automatisch werkt..

Geplaatst

Ps. ik ben zo benieuwd of er ergens geen foto is van de dashboard welke knopjes enzo zoals de X-tra met Comfort pack eruit ziet.. want ik hem die nog nergens gevonden of gezien.

Volgens mij moet je eens kijken op je eigen link, die je net hebt meegestuurd in je eigen topic en binnen dit forum bij de Venga topics. Daar staan toch hele duidelijke foto's van de Venga X-tra. Het comfortpakket is verdeeld over meerdere foto's, maar niet moeilijk te vinden. De komende dagen een schone taak om dit forum eens beter te leren kennen. En, zoals Bigwade onze poortwachter altijd zegt, gebruik eens de zoekfunctie en gij zult vinden;)

Geplaatst

In de praktijk merk je er niks van, de remmen zijn al los voor jij door hebt dat ze tegen gehouden werden..

Ik krijg binnenkort hopelijk de kans om het systeem op een bestelbus uit te testen, ben erg benieuwd naar hoe dit precies werkt!

Geplaatst
Ha oke snap ik, hopelijk hebben ze die knoppen dan ook weggelaten en worden dat geen useless vaste lege knoppen.. ;)

Deze zie je niet terug in het dashboard.

Jullie praten langs elkaar heen, volgens mij.

Geplaatst
k heb de kia venga ook gekocht, krijg hem half januari.. de byte blue kleur (leuk toch? :P)

Ik heb de uitvoering gekozen Kia Venga X-tra Comfort Pack 1.4 CVVT Byte Blue.

- De lederen pook 32 euro.

Maar ik twijfel wat voor ander extra's interessant zijn?

De dealer neemt de eerste week van januari contact met mij op, dan bespreek ik eventuele extra's. De twee bovenstaande heb ik bij het koop contract laten zetten.. andere dingen wil ik eventueel nog aangeven.

Hoi Chrones

gefeliciteerd met je aankoop!!!!

En wat een geweldige kleur heb je gekocht :lol::lol::lol:

Dat geeft tenminste een beetje kleur hier op het forum, er zijn hier vooral grijze postduiven te vinden die niet in het verkeer durven op te vallen.

Dit qua kleur natuurlijk, vooral grijs en zwart

Ik het precies de zelfde uitvoering gekocht, en krijg het over 8 dagen afgeleverd.

Mag ik vragen of je de auto en comfort pakket ook voor de 2009 prijs hebt gekregen?

Er wordt door Kia verteld dat er een 2009 prijs is, en dat de prijs in 2010 omhoog gaat.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit werkelijk zo is of dat het een verkoop praatje is.

Ik zit zelf alleen te denken aan de rvs rand om de mistlampen heen.

De dealer rade mij eigenlijk de rvs spiegel kappen af.

Ik woon naast Amsterdam, en dit zijn graag geziene jat objecten.

En de rvs kappen over de handgrepen zou ik alleen bij de basis uitvoering willen hebben.

Waarom zou je de meegespoten handgrepen onder een stukje plastic willen verbergen.

Of is dit echt rvs? nou ja dan nog!

Is die lederen pook een standaard Kia optie?

Veel plezier op dit kleine maar best wel gezellige forum

Geplaatst (aangepast)

Dankje ik vond de kleur ook erg mooi!

Over 8 dagen al? Ze nemen met mij de eerste week van januari contact op.. misschien precies dezelfde levering?

Ik heb het comfort pakket ook voor de 2009 prijs gekregen inderdaad, mijn kenteken en t.n.s. vindt in 2010 plaats.

De prijs gaat inderdaad in 2010 omhoog, de dealer baalde ook dat de byte blue pas de eerste week van januari binnen kwam.... ze moesten eigenlijk de 2010 prijs rekenen.

De RVS rand om de mistlampen heen maakt het wel echt compleet, alleen zo duur! Het is volgens mij echt RVS hoor... :wink:

Je moet wel een lederen pook doen hoor, kost 32 euro... de standaard pook is boring..!! Kijk maar de pook in de foto die ik mee stuur, dat is standaard.

Ik ben alleen nog op zoek waar ik een lederen stuur kan kopen :P (hahaha dit is geen optie bij accessoires!)

Ps. is onderstaande de X-tra Comfort Pack uitvoering? (Dash)

(bijlage foto)

aangepast door Chrones
Geplaatst

Bovenstaande plaatje klopt! Kom net terug van de kia dealer.. dat is de xtra met comfort pack.

Ik heb nog een vraag...

wat vinden jullie van de bumperbeschermfolie? Lijkt dat wel of breekt dat heel erg de vorm van de venga af? Ik bedoel i.c.m. de byte blue kleur.

Zelfde vraag voor de bumperspatschermen.

Geplaatst

Ik zag net voor het eerst een Venga rijden.

Moet zeggen dat het een mooie grote (groter dan ik dacht) auto is om te zien. Alleen niet helemaal mijn type auto.

Qua betreft de bumper bescherming weet ik het niet. Staat er nergens een voorbeeld foto?

Geplaatst (aangepast)
Ik zag net voor het eerst een Venga rijden.

Moet zeggen dat het een mooie grote (groter dan ik dacht) auto is om te zien. Alleen niet helemaal mijn type auto.

Qua betreft de bumper bescherming weet ik het niet. Staat er nergens een voorbeeld foto?

nee heel slecht te vinden jammergenoeg! En waar vind je in godsnaam een voorbeeld?

What about de spatlappen?

Ik twijfel zo erg over de RVS sierlijsten, ook hiervan vind je nergens ECHTE voorbeelden zodat je niet echt een indruk krijgt.

aangepast door Chrones
Geplaatst

Waar vinden jullie in boekjes welke opties erin zitten die niet in de prijzen overzicht boekjes zitten?

Ik bedoel daarbij: Brandstof gebruik meter, meter hoeveel kilometer je nog kunt rijden, enz....

dat staat nergens beschreven.

Geplaatst
Waar vinden jullie in boekjes welke opties erin zitten die niet in de prijzen overzicht boekjes zitten?

Ik bedoel daarbij: Brandstof gebruik meter, meter hoeveel kilometer je nog kunt rijden, enz....

dat staat nergens beschreven.

Chrones, dat heet een board computer en zit op elke Venga

Geplaatst
Chrones, dat heet een board computer en zit op elke Venga

Ehh (ik voel me echt stom)...

dus ook hoeveel kilometer je nog kunt rijden enzo?

zelfde als buitentemperatuur meter enzo, staat nergens echt beschreven

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...