Barlow Geplaatst 7 Februari, 2010 Geplaatst 7 Februari, 2010 Thankx Smart, zal eens even op zoektocht gaan. Verder blijf ik de topics met belangstelling en plezier volgen en houd ik mij aanbevolen voor tips voor de aankoop van een Venga 1.4 of 1.6 x-ecutive met of zonder extra opties. Quote
Smart Geplaatst 7 Februari, 2010 Geplaatst 7 Februari, 2010 Volgens mij zijn wij beiden op zoek naar een Venga 1.6 X-ecutive, wel aangekleed met een panoramadak en het navigatiesysteem. Maar met al die nare verhalen over de navi, mogelijk met een afneembaar scherm. Quote
Venga1 Geplaatst 7 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 7 Februari, 2010 Thankx Smart, zal eens even op zoektocht gaan. Verder blijf ik de topics met belangstelling en plezier volgen en houd ik mij aanbevolen voor tips voor de aankoop van een Venga 1.4 of 1.6 x-ecutive met of zonder extra opties. Hallo Barlow Welkom,een ding kan ik je wel zeggen. De 1.4 rijd fantastisch, ik ben via Citroen, Opel, Suzuki en Toyota naar de KIA gegaan. Ik kan echt zeggen dat het stukken beter rijd. Ford zou ik persoonlijk nooit willen rijden, dit vind ik geen mooie auto (sorry) Waarom ga je niet een keer in een 1.4 rijden? Dan kan je zelf uitmaken of een 1.4 voor je genoeg is. Gisteren heeft er iemand in mijn auto gereden. Hij heeft zelf een grote alfa romeo en hij verbaasde zich over de kracht van de 1.4 Quote
Barlow Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Hallo Venga1, Dank. Goed te lezen dat je zulke goede ervaringen hebt. En ja, waarom geen 1.4... Voor een deel heeft dat ongetwijfeld met macho gedrag te maken...een beetje motor etc. Voor een ander deel omdat ik uit ervaringen met 1.4 motoren heb gemerkt dat inhalen minder soepel gaat en omdat mijn laatste auto met een 1.4 erg veel moeite had om bv bij Luik de heuvels op te komen. Ten slotte lijkt mij dat een 1.6 minder herrie maakt dan een 1.4. Quote
Barlow Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Volgens mij zijn wij beiden op zoek naar een Venga 1.6 X-ecutive, wel aangekleed met een panoramadak en het navigatiesysteem. Maar met al die nare verhalen over de navi, mogelijk met een afneembaar scherm. Ha Smart, Het review waar je naar hebt verwezen gaat volgens mij ook over een 1.4 (althans dat is het enige wat ik heb kunnen vinden). Over de navi lees ik inderdaad nogal afwisselende berichten. Maar over het algemeen lijken de problemen opgelost als de nederlandse software is ge Quote
Venga1 Geplaatst 8 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2010 Hallo Venga1, Voor een ander deel omdat ik uit ervaringen met 1.4 motoren heb gemerkt dat inhalen minder soepel gaat en omdat mijn laatste auto met een 1.4 erg veel moeite had om bv bij Luik de heuvels op te komen. Ten slotte lijkt mij dat een 1.6 minder herrie maakt dan een 1.4. Inhalen? Tot op heden heb ik hier helemaal geen last van. Ik hou me meestal gewoon aan de snelheden (ga je vanzelf wel doen als je een aantal bekeuringen voor te hard rijden hebt gehad) Maar dan nog kan er voldoende snelheid gemaakt worden. Herrie? Het is echt mijn stilste auto tot nu toe,als je maar voldoende op tijd schakelt, anders hoor je de motor wel een beetje. Het is zelfs zo erg, dat als de auto stil staat en de motor draait je goed moet luisteren of de motor wel aan staat. Een nadeel van een ingebouwd navigatie systeem is dat je afhankelijk bent van de uitgegeven software. Een los navigatie systeem krijgt regelmatig een update, en je kan er van alles bij toevoegen. Voordeel : het ziet er mooi uit! Quote
Smart Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Ha Smart,Het review waar je naar hebt verwezen gaat volgens mij ook over een 1.4 (althans dat is het enige wat ik heb kunnen vinden). Over de navi lees ik inderdaad nogal afwisselende berichten. Maar over het algemeen lijken de problemen opgelost als de nederlandse software is ge Quote
Venga OK Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Hoi Barlow, De opmerking van Venga1 over het motorgeluid kan ik onderschrijven. Het is echt een stil motortje. Ik schakel bij 3000 rpm en voor mij zit er dan al genoeg trekkracht in de motor. Ik weet niet wat je reverentie is qua optrekken, maar stap eens in een "1.4tje". Ennuh, op de achterkant staat geen 1.4 of zo, alleen Venga, dus..... Succes met kiezen. Peter Quote
Venga1 Geplaatst 8 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2010 Ennuh, op de achterkant staat geen 1.4 of zo, alleen Venga, dus..... Succes met kiezen. Peter Hahahahahahahaha Wij hebben toch een 1.6 Quote
Smart Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 SmartWat moet ik hierbij voorstellen? Kan dit zomaar in een Venga? Sloop je dan het dashboard niet? Nee hoor, jouw radio/cd-speler neemt de ruimte in van dubbeldin. Wanneer je deze eruit haalt, kun je met een origineel dubbeldin frame (omranding) bijna iedere dubbeldin radio/cd/bleutooth/navigatiesysteem inbouwen van (bijna) elk willekeurig merk. Kijk maar naar de foto's. Daar zie je een boven- en onderrand van de dubbeldin radio/cd-speler, Zowel voor de standaard radio/cd-speler alswel voor de extra optie te bestellen radio/cd/navigatiesysteem. Quote
Remko .me Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Ow dat is wel erg cool, misschien in de toekomst over 2 jaar ofzo iets mee doen! Geldt dit ook voor climate control ? Ps. Ik heb gekeken op het internet, wisten jullie dat momenteel 2x zoveel schade aan steenslag is dan afgelopen jaren? Schijnt door slecht onderhoud op wegen te komen. Bijna iedereen heeft schade aan ramen, lak etc. Best zonde dat wij met onze nieuwe autos (met nog 10000den andere in Nederland) op die slecht onderhouden wegen moeten rijden. Maar de plezier van het rijden in de Venga is zo groot, dat je die wegen eigenlijk ook niet wil mijden.. Quote
Smart Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Weer wat geleerd dus over dubbeldin! Volgens mij is het slechte wegdek momenteel toch te wijten aan de voorbije vorstperiodes? Er zijn veel wegen helemaal kapot gereden doordat de vorst flink heeft huisgehouden. Vanwege die vorst kunnen ze ook bijna niet repareren. Carglass en consorten hebben gouden tijden......! Quote
Remko .me Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Weer wat geleerd dus over dubbeldin!Volgens mij is het slechte wegdek momenteel toch te wijten aan de voorbije vorstperiodes? Er zijn veel wegen helemaal kapot gereden doordat de vorst flink heeft huisgehouden. Vanwege die vorst kunnen ze ook bijna niet repareren. Carglass en consorten hebben gouden tijden......! Mijn steenslag is niet weg te halen. Ik heb Rijkswaterstaat gebeld, ze willen dat ik een schade formulier invult. Weet je wat het is, als ik echt wil he (omdat het in mijn gezichtsveld zit) kan ik gewoon een nieuwe voorruit krijgen, maar krijg ik dan nog wel de originele ruit terug? Zoals nu? er zit een nummer in enzo.. maar dat kan ik altijd nog informeren. Zo wie zo wil ik niks doen voordat deze winter voorbij is en de wegen weer normaal zijn. Aan de andere kant, de steenaanslag 1 pitje in me motorkap wordt gemaakt door me dealer, lief he.. wordt gewoon gepolijst ofzo, omdat er vanuit de fabriek een pitje bij de deur zit doen ze dit tegelijk.. en de ramen, het is ook niet echt zichtbaar als je het niet weet. En als je bij iedere auto kijkt, nieuw of niet.. ze hebben het allemaal wel.. ik voel me zo'n zeur. Straks met me accessoires heb ik zo'n complete auto! Haha! Ik lijk wel verliefd op de auto joh ---- Kan je trouwens ook altijd kiezen voor de originele kia navigatie in te laten bouwen? Officieel staat dat niet in de boekjes. Quote
Barlow Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 @ Venga1, Venga OK, Smart e.a. Top jullie reacties! Ga zeker eens een proefritje in de 1.4. maken en blijf alle reacties volgen. En mijn macho gevoel is ook weer tevreden gesteld;) Quote
Smart Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Je had beter een Soul kunnen kopen zo close ben je met je auto....hahahaha! Nee gekkigheid, het is vervelend genoeg wat ik allemaal lees de afgelopen dagen aan autoschades door forumleden. Het is zuurverdiend geld en daar ben je nou eenmaal zuinig op. Tenminste, de meeste mensen. Sommigen zien het alleen als een vervoermiddel. Hebben zeker geld teveel of zijn geen autogek. Volgens mij kun je achteraf ook de originele Kia navigatie inbouwen, als die los leverbaar wordt. Trouwens, Kia heeft ook twee modellen van Pioneer dubbeldin tussen de Venga accessoires staan. Kijk maar eens onder accessoires/comfort. Dan nog twee interfacekabels voor stuurbediening en iPod-aansluiting en je bent helemaal het mannetje! Quote
Remko .me Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Je had beter een Soul kunnen kopen zo close ben je met je auto....hahahaha!Nee gekkigheid, het is vervelend genoeg wat ik allemaal lees de afgelopen dagen aan autoschades door forumleden. Het is zuurverdiend geld en daar ben je nou eenmaal zuinig op. Tenminste, de meeste mensen. Sommigen zien het alleen als een vervoermiddel. Hebben zeker geld teveel of zijn geen autogek. Volgens mij kun je achteraf ook de originele Kia navigatie inbouwen, als die los leverbaar wordt. Trouwens, Kia heeft ook twee modellen van Pioneer dubbeldin tussen de Venga accessoires staan. Kijk maar eens onder accessoires/comfort. Dan nog twee interfacekabels voor stuurbediening en iPod-aansluiting en je bent helemaal het mannetje! Ben wel erg benieuwd hoe dat lijkt in de Venga.. echte live voorbeelden zie je er niet van he. Toch denk ik dat de originele Kia Navi inbouw het mooiste is... Quote
Smart Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Ben wel erg benieuwd hoe dat lijkt in de Venga.. echte live voorbeelden zie je er niet van he.Toch denk ik dat de originele Kia Navi inbouw het mooiste is... Nou...., net even gekeken op de site van Pioneer. De modellen die daar staan spreken mij meer aan dan de Pioneer modellen die Kia op de site heeft geplaatst. Deze lijken inmiddels een beetje oubollig en dat willen wij niet. Zeker niet voor de prijzen die Kia vraagt voor deze modellen, wel incl. inbouw overigens. En daarna de site van JVC en Zenec bekijken. Quote
Remko .me Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Nou...., net even gekeken op de site van Pioneer. De modellen die daar staan spreken mij meer aan dan de Pioneer modellen die Kia op de site heeft geplaatst. Deze lijken inmiddels een beetje oubollig en dat willen wij niet. Zeker niet voor de prijzen die Kia vraagt voor deze modellen, wel incl. inbouw overigens. En daarna de site van JVC en Zenec bekijken. Ik zal is kijken wat leuk lijkt... ik heb toen der tijd bewust niet voor de Kia Navi gekozen.. maar achteraf soms best spijt.. don't ask me why.. maar toch heb ik liever pioneer... qua merk.. maar Kia lijkt mij mooier omdat dat toch de originele inbouw is dus het perfectste past. Quote
Venga1 Geplaatst 8 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2010 Weten jullie waarom er parkeer sensoren op de Venga zitten? Vanochtend wist ik het even niet. Ik reed achteruit, en voordat de parkeer sensoren konden reageren zat ik tegen een hekwerk aan. Ik reed absoluut niet snel achteruit Nu zit er een lichte beschadiging aan de auto, het was een hekwerk van gaas, en nu heb ik op twee plaatsen een afdruk van het gaaswerk in de bumper zitten. Wat kan een mens dan kwaad op zich zelf zijn!! Ik moet nog steeds aan het hoge achter ruitje wennen Quote
Smart Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Hebben de sensoren niet gereageerd of reed je toch iets t Quote
Venga1 Geplaatst 8 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2010 Hebben de sensoren niet gereageerd of reed je toch iets t Quote
Gast Pombal12 Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 (...) op het moment van de constante piep zat ik er tegen aan. (...) En het erge was nog dat ik dacht:even uitproberen hoe de sensoren werken. dus ik reed heel langzaam achteruit. (...) Eerlijk gezegd, ik heb ook niet zo heel veel vertrouwen in de parkeersensoren van de VENGA. Op mijn Skoda Fabia werkte dat echt veel beter. Ooit heb ik ermee een ongeval voorkomen. Ik kwam thuis en zag duidelijk mijn beide buurjongetjes spelen op de stoep. Nietsvermoedend reed ik achteruit mijn parkeervak in tot de parkeersensoren ineens groot alarm sloegen... Ik moest nog minstens 2 meter achteruit steken, maar ik stapte toch even uit om te zien wat er aan de hand was. Tot mijn afgrijzen (en opluchting tegelijk) zag ik dat beide kinderen zich achter en half onder mijn auto hadden verstopt. Ik vrees dat de sensoren op de VENGA niet 2 meter tevoren al beginnen aan te slaan... Quote
Venga1 Geplaatst 10 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 Februari, 2010 Vandaag maar eens met KIA Nederland gebeld Even gevraagd vanaf wanneer de accessoires voor een Venga leverbaaar zijn. Antwoord: Meneer het wordt nu pas ontwikkeld. Het kan nog wel een paar maanden duren. Als dit echt zo is , verbaas ik me toch echt wel waarom het dan al op de website staat. Ik heb al voor de accessoires betaald. Vreemd. Het lijkt wel of KIA eerst gaat kijken of er belangstelling is en daarna pas gaat maken. Quote
Remko .me Geplaatst 10 Februari, 2010 Geplaatst 10 Februari, 2010 Vandaag maar eens met KIA Nederland gebeldEven gevraagd vanaf wanneer de accessoires voor een Venga leverbaaar zijn. Antwoord: Meneer het wordt nu pas ontwikkeld. Het kan nog wel een paar maanden duren. Als dit echt zo is , verbaas ik me toch echt wel waarom het dan al op de website staat. Ik heb al voor de accessoires betaald. Vreemd. Het lijkt wel of KIA eerst gaat kijken of er belangstelling is en daarna pas gaat maken. al betaald? HUH!!!!! Bizar... dat klopt niet... ik betaal niks voordat ik het heb. Me auto is pas gisteren betaald.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.