Venga1 Geplaatst 13 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Januari, 2010 Ik heb toch al een aantal auto's gehad. Maar nog nooit zo veel belangstelling gehad. Nu komen de mensen gewoon naar me toe om het een en ander te vragen. Wat ik heel vaak hoor is: Wat heb jij een mooie auto We stonden met een aantal mensen over de parkeerplaats te kijken, is die auto van jou? Mooie kleur. Wat is hij groot en ruim zeg. Heb je een folder?, ik ga ook bij de dealer kijken! Wat? is dat een KIA? Echt? Quote
bigwade Geplaatst 13 Januari, 2010 Geplaatst 13 Januari, 2010 Lastig instappen met zo'n strakke broek ?????:lol::lol::lol: Quote
Venga1 Geplaatst 14 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2010 Vandaag dus voor het eerst het ISG systeem mogen ervaren. Hoezo, goed warm, buiten en motor temperatuur en dat soort dingen? De temperatuur was 3 graden boven nul, en ik zag direct dat het lampje van de ISG schakelaar uitstond Bij koud weer schakelt het systeem het ISG gewoon zelf uit,en bij temperaturen van rond de 3 graden gaat het systeem weer aan. Bij het eerste de beste verkeerslicht ging de motor uit, eerst had ik het geeneens in de gaten, totdat ik opeens het lampje bij de meter zag branden. Je hoort haast niet dat de motor uitstaat. Zeker niet wanneer de radio aanstaat. Wat werkt dit systeem snel zeg! De motor slaat direct aan als je de versnelling weer in z'n een zet! Je merkt er bar weinig van, en denk dat ik het gewoon ga gebruiken. Tot nu toe heb ik alleen nog maar kleine stukjes gereden, en het benzine verbruik mag toch nog behoorlijk verbeteren. Maar dat zal wel met de korte stukjes en nieuwe auto te maken hebben. Quote
Gast Pombal12 Geplaatst 14 Januari, 2010 Geplaatst 14 Januari, 2010 Ha Venga1, Ik had vandaag PRECIES dezelfde ervaring! Grappig. We hadden mekaar kunnen tegenkomen. Overigens, ik denk dat de motor weer aanslaat zodra je de koppeling aantikt... Pombal12 Quote
Gast Jantje Geplaatst 14 Januari, 2010 Geplaatst 14 Januari, 2010 de motor start inderdaad weer zodra je de koppeling in drukt. Daarom is het ook niet leverbaar op de automaat versies. Quote
Remko .me Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Wat een luxe heeft de Venga eigenlijk.Zeker voor de prijs die er voor betaald moet worden Misschien is het voor een ieder de normaalste zaak,maar ik verbaasde me er elke keer weer over waarom ik geen signaal kreeg als ik de auto uitstapte terwijl de lichten nog aan staan. Nou, een heel simpel antwoord is hiervoor De lichten gaan vanzelf uit Een keer op je sleutel klikken is: de lichten gaan na een tijdje uit. Twee keer op je sleutel is: de lichten gaan direct uit. Handig, zo vergeet je nooit de lichten uit te doen Owww leuk wist ik ook niet.. morgen is testen met de lichten Quote
Remko .me Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Waarom nu niet?Nu is het donker. Deur open , licht aan , deur dicht en weglopen. Yeey! Het werkt.. maar twee keer drukken zet je licht direct uit?! Bizar veel opties he in de Venga? Quote
Smart Geplaatst 20 Januari, 2010 Geplaatst 20 Januari, 2010 Het zijn net kinderen in een snoepwinkel........hahahahaha! Quote
Alex VB Geplaatst 21 Januari, 2010 Geplaatst 21 Januari, 2010 Wat een luxe heeft de Venga eigenlijk.Zeker voor de prijs die er voor betaald moet worden Misschien is het voor een ieder de normaalste zaak,maar ik verbaasde me er elke keer weer over waarom ik geen signaal kreeg als ik de auto uitstapte terwijl de lichten nog aan staan. Nou, een heel simpel antwoord is hiervoor De lichten gaan vanzelf uit Een keer op je sleutel klikken is: de lichten gaan na een tijdje uit. Twee keer op je sleutel is: de lichten gaan direct uit. Handig, zo vergeet je nooit de lichten uit te doen Dat is nou het beroemde coming-home functie... Je kan ook je lichten aanlaten en dan gaan ze vanzelf uit na een tich aantal seconden.. Functie is reuze handig in deze periode.. Je moest eens weten hoe vaak ik mensen tegen me heb horen zeggen dat mijn lichten nog branden en ik dan zei dat ze vanzelf uitgaan. De meesten hadden dan het comentaar van Ja, ALs de accu leeg is.. grapjas.. en toen ze nog een keer keken was de verlichting uit en daar stonden ze dan met hun grote ogen en mond open.. Meestal kwam dan het commentaar: Heeft KIA dat ook? Ohh.. Dat wist ik niet.. En als je dan vertelde wat er standaard op zit, viel het mondje nog verder open.. JA mensen KIA is hard opweg de gevestigde orde het vuur aan de schenen te leggen.. Quote
Remko .me Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 (aangepast) Hebben we het toch al een aantal dagen over hoe je het beste de auto kan wassen.Volgens Chrones kan je dit het beste met Cif doen Maar het heeft toch nog helemaal geen zin. Heb ik de auto van de week ik de wasbox gewassen, nou zie het resultaat op de bijgevoegde foto Al het sneeuw was weg, maar er ligt weer een dik pak sneeuw De foto heb ik vanochtend genomen Haha heeft ook wel wat he ! Hier nog gelukkig helemaal niks Ziet er leuk uit! Jullie zitten wel in over mijn geintje 24 Januari, 2010 aangepast door Chrones Quote
Smart Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Hebben we het toch al een aantal dagen over hoe je het beste de auto kan wassen.Volgens Chrones kan je dit het beste met Cif doen Maar het heeft toch nog helemaal geen zin. Heb ik de auto van de week ik de wasbox gewassen, nou zie het resultaat op de bijgevoegde foto Al het sneeuw was weg, maar er ligt weer een dik pak sneeuw De foto heb ik vanochtend genomen Het is witte sneeuw, dus dat kan geen kwaad! BEHALVE...... Quote
Alex VB Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Ze zeggen wel eens dat je dat krijgt waar je recht op hebt Dus... Een voordeel heeft sneeuw.. Je auto wordt nu niet meer zo vies van al dat straatvuil en uitlaatgassen.. Quote
Smart Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Vandaag even naar de dealer geweest.Koelvloeistof niveau was te laag, het moest echt bijgevuld worden. Ook werden de deur rubbers er beter in gezet,deze zaten nog steeds niet helemaal goed. Dit kwam door het controleren van de airbags. Ik heb vandaag voor het eerst een X-ecutive uitvoering gezien. Er stond eentje in de showroom, incl het panorama dak. Ik moet zeggen dat ik geen spijt heb van mijn aankoop. voordeel van een X-ecutive is natuurlijk het navigatie systeem,maar wat is dat dashboard zwart zeg Bij de X-tra uitvoering vind ik persoonlijk de lichtere zijpanelen en cd-speler wat speelser. Het panorama dak is natuurlijk erg mooi, maar het scheelt wel in de binnen hoogte. Ik weet niet hoe lang jij bent, maar ook met panoramadak had ik een behoorlijke speling over met mijn 1.86 m en stoel in de hoogste stand. Quote
Smart Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Ik kom uit een Toyota yaris verso.Alles is hierna laag ik ben minder lang dan jij, maar ik denk toch dat het een paar cm scheelt Ik heb de Toyota Yaris Verso via Google bekeken en ik begrijp precies wat je bedoelt. Wat een hoge auto....alsof die klem heeft gezeten tussen twee vrachtauto's:shock: Quote
Remko .me Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 Hey Jongens Ligt het aan mij of.. als ik de stoel op de hoogste stand zet... en stuur ook.. en dan de stoel naar achteren heb ik niet genoeg ruimte voor me benen is dat normaal of ligt dat aan mij? Ik heb hem nu op de laagste stand staan en stoel flink stukje naar voren met stuur helemaal omhoog... Quote
Remko .me Geplaatst 4 Februari, 2010 Geplaatst 4 Februari, 2010 Als je de stoel omhoog zet dan kom je zo dicht op het stuur en heb je vervolgens bijna geen ruimte.. ik ben 1m 84 Quote
Remko .me Geplaatst 4 Februari, 2010 Geplaatst 4 Februari, 2010 Ja ehh eigenlijk geen reden, puur een vraagje Ik wil hem niet naar omhoog hebben want als ik dit doe vind ik dat niet fijn... Wat me gewoon opviel is dat als je de stoel omhoog zet, je de stoel veel verder naar achteren moet doen. De zit is lekker he in de Venga? Quote
Venga OK Geplaatst 4 Februari, 2010 Geplaatst 4 Februari, 2010 Met mijn 1.94 en een pan. dak kan de stoel niet veel meer omhoog voordat ik het dak raak. Niet dat ik dat wil, want dan zit ik te hoog om nog goed zicht te hebben op de weg i.v.m. de achteruitkijkspiegel. Deze heb ik nu zo hoog mogelijk gezet. Heb de Venga nu 5 dagen en ben m'n "zit" wel gevonden. Zit prima. Groet, Peter Quote
Dave(nga) Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 hmmm, ik heb het eigelijk nog niet gemerkt maar zal er even opletten dan... gr. Dave Quote
Barlow Geplaatst 7 Februari, 2010 Geplaatst 7 Februari, 2010 Middag liefhebbers, Sta in dubio om een Kia Venga of toch een Ford Focus aan te schaffen. Ben erg onder de indruk van de Venga maar ja toch misschien een keuze voor degelijkheid? Wat mij opvalt in het forum is dat er bijna alleen over een 1.4 motor wordt gesproken, is de keuze voor een 1.6 vreemd? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Quote
Smart Geplaatst 7 Februari, 2010 Geplaatst 7 Februari, 2010 Hallo Barlow, Allereerst welkom op het forum! De reden dat er meer gesproken wordt over de 1.4 motor voor de Venga i.p.v. de 1.6, komt doordat de 1.6 motor nu pas leverbaar wordt. Nog niet veel dealers hebben dit motortype als demo-auto staan. Ik wil zelf ook voor een 1.6 motor gaan, maar alle 3 de redelijk lokale dealers hebben hem niet in huis. Dat zal wel komen de komende weken/maanden. Quote
Barlow Geplaatst 7 Februari, 2010 Geplaatst 7 Februari, 2010 Hallo Smart, Dank voor je welkom! en voor je antwoord. Dat verklaart waarom inderdaad bij de dealers waar ik geweest ben slechts 1 exemplaar van de Venga aanwezig was. Zo lijken zo ook nog niet veel te weten over het uitrustingsniveau. Jammer, want twijfelaars zoals ik kiezen dan snel voor de gevestigde orde (rij nu al 10 jaar Focus)... Quote
Smart Geplaatst 7 Februari, 2010 Geplaatst 7 Februari, 2010 Ik wil de Ford Focus niet tekort doen, zeker zijn wegligging valt te prijzen, maar ik vind de Venga ook een goed in elkaar stekende auto. Ach, het blijft een luxe probleem h Quote
Barlow Geplaatst 7 Februari, 2010 Geplaatst 7 Februari, 2010 Met recht een luxe probleem...want dat lijkt mij in de Venga x-ecutive nu juist zo goed geregeld. Het is daarom jammer dat ik niets van de prestaties van de 1.6 kan vinden. Quote
Smart Geplaatst 7 Februari, 2010 Geplaatst 7 Februari, 2010 Met recht een luxe probleem...want dat lijkt mij in de Venga x-ecutive nu juist zo goed geregeld. Het is daarom jammer dat ik niets van de prestaties van de 1.6 kan vinden. In de Auto Review van januari 2010 stond een rij-impressie van de Venga 1.6 CCVT. Volgens mij staat er ook het Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.