Jump to content

Kia Venga 1.4 X-tra , mijn ervaring

Recommended Posts

• Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Nou Mooi Man.....

En morgen is hij .........wit.

Laat maar even staan lijkt me.

Veel plezier met kijken :-)

Posted

Prima aflevering dus.

Maar ja moet je het volgende even bedenken

Een nieuwe auto, veel sneeuw en ijs op de weg, en erg donker al.

Er zijn betere omstandigheden hoe je een showroom kan uitrijden.

Nadat we nog even de hand hadden geschud gingen we op weg.

Tja dat is wel vreemd hoor, en vooral als het zo glad is.

Toen we op weg waren, moesten we al snel achter in de rij aansluiten,dit vonden we niet prettig, want de plek waar we moesten stoppen was gewoon een grote ijs plek.

De auto ging al direct een beetje schuiven.

Maar dit was niet zo erg, maar de auto begon helemaal te schuiven toen we moesten wegrijden .

Ik kon de auto nog gelukkig van een lantaarnpaal afhouden, maar dit scheelde niet veel.

Nu maar op beter weer wachten

Ik heb nog even een paar foto's gemaakt, en heb die bijgevoegd

Tja, misschien toch beter om er een paar winterbandjes onder te monteren. Dan heb je de komende 4 jaar voor 150 euro per jaar minder zorgen als je met dit weer de deur uit moei :wink:

Of zitten die er al onder en trof je een stukje schaatsbaan op het asfalt

Posted

Oh oh, nu vergeet ik je nog heel veel plezier met jullie Venga te wensen.

Onze eerste week verliep voorspoedig.. En ik heb nog geen mooie foto's!

In Copacabana in Bolivia worden nieuwe auto's uit het gehele land eerst gezegend :angel: met vuurwerk en drank voor een behouden vaart. Misschien kun je dat zondag gaan doen ter bescherming van dit barre winterweer. In 1996 ben ik daar zelf getuige van geweest en was wel een gaaf gezicht zo'n hele rij nieuwe auto's in alle soorten en maten...

Veel plezier met de ontdekkingstocht......

Guest Pombal12
Posted

Venga1 en ega, van harte gefeliciteerd met jullie VENGA! Erg mooie kleur! Gave velgen ook. Heel veel plezier ermee. En uhh, koop morgen even de AUTOVISIE, want daarin staat een test. Daarin wordt jullie goede keuze (en de onze) beaamd.

Ik ken dat gevoel, dat enge gevoel om de gloednieuwe auto uit een lekker warme showroom naar buiten in de sneeuw te moeten rijden... Doe maar voorzichtig aan en neem geen risico's. Je zult de komende tijd meer dan genoeg gelegenheid krijgen om ervan te genieten.

Posted (edited)
Nee, zitten er nog niet onder.

Er zitten Continental banden onder, ik zal er aan gaan denken.

Maar dan heb ik ook 4 extra velgen nodig,dus die komen er ook nog bij

En het was echt een heel stuk glimmend en glad wegdek

Voor 600 euro zitten die erbij hoor... Ik heb de Vredestijn snowtrack er onder zitten.

zie deze test uit de consumentengids

Ik hoop alleen dat ze nog te krijgen zijn.....

Edited by Venga-Boys
url
Posted
Dank jullie wel

even een vraagje

Ik doe altijd een folie voor mijn voorruit.

Hierdoor blijft het voorruit ijs vrij.

Nu wilde ik dit er weer voor doen, maar dit kan ik vergeten.

Dit komt namelijk door de zijraampjes, het folie is te

kort om tussen de deuren te klemmen.

Doet iemand van jullie wat voor het voorruit?

Zo ja, wat dan?

Bij mijn Ford deed ik altijd een oude fleece deken (2 euri bij Ikea) tussen de portieren. Maar de ontdooiing van de ruiten gaat nu zo snel dat ik hem niet meer afdek.

Guest Pombal12
Posted
Dit komt namelijk door de zijraampjes, het folie is te

kort om tussen de deuren te klemmen. Doet iemand van jullie wat voor het voorruit? Zo ja, wat dan?

Ja, daar kwam ik gisteravond ook achter. Het gloednieuwe alu-folie scheurde onmiddelijk uit. Het is eenvoudigweg te kort voor zo'n brede bak als de VENGA. En inderdaad, die A-stijl raampjes. Dat werkt dus niet. Ik heb nog geen alternatief.

Overigens, ik moet zeggen dat die ruitontdooier-sprays werkelijk uitstekend werken! Nooit eerder had ik ze gebruikt en vanochtend voor 't eerst. Rijkelijk erop spuiten (beginnen bij de voorruit) en vooral ook de deurraam-rubbers niet vergeten in te spuiten! Daarna gewoon wegrijden. Zo lang mogelijk de ruitenwissers NIET gebruiken.

Posted

Nou Peter, eindelijk je hebt 'm. Van harte gefeliciteerd.

Dat je uitgerekend nu de auto moest ophalen was misschien minder prettig, maar gelukkig niet morgen, want er wordt extreem weer verwacht.

Vele plezierige en veilige kilometers toegewenst!

En voor strak genieten h

Guest Pombal12
Posted
Dank je, dank je!!

Ja mooie wieldoppen he!! :lol:

Ahhhh ja, ik dacht ook al, h

Guest Pombal12
Posted
Zonde van je geld.

Ik koop altijd zo'n groot vat met antivries.

En dit doe ik dan ook in een spuitflacon.

Je bedoelt toch ruitensproeier-antivries? Tja, daarvan heb ik onlangs vier 5-liter-vaatjes gekocht. Is dat

Posted

Nog even een laatste vraag deze avond.

Op de achterkant zit standaard zo'n ECO(gifgroen)dynamics plaatje.

Zonder vindt ik persoonlijk mooier staan.

Ik ga hem er denk ik zelf voorzichtig vanaf halen.

Iemand ervaring hiermee..

Posted (edited)
Nog even een laatste vraag deze avond.

Op de achterkant zit standaard zo'n ECO(gifgroen)dynamics plaatje.

Zonder vindt ik persoonlijk mooier staan.

Ik ga hem er denk ik zelf voorzichtig vanaf halen.

Iemand ervaring hiermee..

Valt er niet af te halen zonder te beschadigen, ik heb het mijn dealer gevraagd, onmogelijk of je moet het opnieuw 'lakken'

ps. dit is mijn 100ste bericht ;)

Edited by Chrones
Posted (edited)
Valt er niet af te halen zonder te beschadigen, ik heb het mijn dealer gevraagd, onmogelijk of je moet het opnieuw 'lakken'

Ook niet met een fohn in de laagste stand en hem voorzichtig warm stoken.

Ik heb vroeger wel eens een Peugeot ontdaan van de 405 SR.

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe hij bevestigd zit. Een plakstrip of sec. lijm.

Ik vraag anders wel of mijn dealer het aandurft.

nb. Gefeliciteerd, op naar de 1000

Edited by Venga-Boys
Posted

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe hij bevestigd zit. Een plakstrip of sec. lijm.

Dank!

Let me know, mijn dealer zegt dit dus niet te kunnen zonder te beschadigen, omdat dit dus vanuit de fabriek gebeurt moet je het zien als dezelfde bevestiging als de VENGA chrome letters.

en daarbij, vind je het zo lelijk? Valt opzich wel mee toch?

Posted

ps. dit is mijn 100ste bericht ;)

Grote onzin dat dit niet zou kunnen, lees ook: http://www.kiaclub.nl/nieuwe-leden-introductie/3424-een-nieuw-lid.html

Posted
Grote onzin dat dit niet zou kunnen, lees ook: http://www.kiaclub.nl/nieuwe-leden-introductie/3424-een-nieuw-lid.html

Tuurlijk kan het wel, maar de kans op beschadiging is groot, dat zegt de dealer... eerlijk gezegd vertrouw ik hem er wel op..

dat het eraf te halen is, weten we allemaal.. of het mooi blijft/is enz.. is de vraag.

---Venga 2010

Mbt de 1.6 laat ik het weten in de andere topic, eerst maar binnen krijgen en rijden. Ik heb de aanduiding Venga laten staan maar de Ecodynamics wat rechts achterop de achterklep staat gratis laten verwijderen.

Gr.

------

Ik zou het even doorsturen naar me dealer, kijken wat die zegt als hij ziet dat andere dealers dit wel gedaan hebben.

Posted
Bedankt :roll:. Gaat zeker lukken

welterusten

Goodnight, zou je zo vriendelijk willen zijn het te melden als het je is gelukt? :)

** laten we nu de ervaring van venga1 afwachten! ben benieuwd wanneer hij weer in zijn mooie trots kan rijden! (hoopt ook op beter weer)

Posted

Venga1,

Hele mooie auto! Doe er voorzichtig mee met dit weer!

Onverwacht moet ik nog 2 weken langer wachten op mijn auto (hoop dat het geen Reen verhaal wordt....). Volgens de dealer vertraagde leveringen.

Met dit weer vind ik dit geloof ik niet zo erg...

Geniet van je auto en nogmaals wees voorzichtig!

Groet, Peter

Posted
Ja hoor, dit is/werkt precies het zelfde.

Waarom niet?

Bij je voorruit werkt het toch ook goed, ik gebruik het al jaren.

Dat spul uit die flesjes is veel sterker, daar smelt het gelijk van. Ruitenwisservloeistof -20 echt niet hoor.. iedergeval niet bij mij.

Posted (edited)
ik verdun het ook niet, gewoon onverdund gebruiken.

Oww je bedoeld dat spul waarmee je normaal je -20 spul aanmaakt? Ik dacht dat verdunde :P (stupid me!)

Ik ben zo jaloers op jou auto he!

Ik heb nog steeds niks gehoord wanneer ik hem mag ophalen :/

Edited by Chrones