Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Venga 1.4 X-tra , mijn ervaring

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
mijn..

me.. laat MIJN nou.. :P

Ik kom ut Sliedrecht, das heel normal hier or.. :P

Maar nu ff normoal... ik he net 3 uur vast gestaan in de file.. moa da was nie fijn e

Grrr.. Waarom ben ik ooit docent geworden? Valt het op dat ik mijn diploma gekocht heb?

• Reacties 206
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb dezelfde stick (4GB) al een week lang in de auto gebruikt en heb nog geen problemen gehad. Hij staat toch helemaal vol met MP3's, er kan niets meer bij. Hetzelfde met de 2 en 8GB USB stick van Delock, geen problemen gehad. Oh ja, ik heb een autoradio met usb-aansluiting.

Geplaatst
Kan dit alleen aan de USB stick liggen, of zou het ook aan de audio aansluiting van de Venga kunnen liggen?

Heel vreemd!!

Nee ik heb het ook een keer gehad, dat komt doordat er iets verbind tegelijk met je bluetooth en dan snapt die het niet helemaal meer.

Kwestie van USB in en uit en voila hij doet weer. Dit dezelfde is ook bij de iphone hoor.

Geplaatst
Nee, dit is niet zo.

Ik heb verschillende keren de usb stick eruit gehaald.

Zelfs de audio helemaal uitgezet, en daarna er weer ingestopt.

Maar niets hielp.

Dat is wel heel raar, hoe jij het beschreef is wel precies wat er ook bij mij soms gebeurt

Geplaatst

Hoi Venga1,

Heb de Delock 4Gb nu 2weken onafgebroken in de auto zitten, zonder problemen.

Wel blijft het rode lampje heel lang branden na het uistappen. 's morgens is 'ie dan wel uit...(en de accu niet leeg....)

Als het bij mij ook gebeurd, meld ik het.

Groet,

Peter

Geplaatst (aangepast)
Hoi Peter

Dank je wel alvast.

Heel vreemd dat je rode lampje blijft branden, bij mij is het lampje direct uit.

Groet

Peter

Dat heb ik ook. En na een tijdje gaat hij wel uit.

Blijkbaar blijft bij onze X-ecutive de USB wat langer onder spanning staan.

Kwaad kan het volgens mij niet.

Heeft het misschien te maken met het alarm systeem ?

aangepast door Venga-Boys
Geplaatst

Soms mag ik gebruik maken van de picanto van mijn vrouw. Haar radio heeft een USB-aansluiting waarin ik mijn Delock USB-stick 4GB plug. N

Geplaatst

Grappig al die verschillen. Lijkt me geen probleem zoals Venga-boys al aangaf.

Over lampjes gesproken, zag gisteren pas voor het eerst dat als de achterklep open is of niet goed gesloten is dat er een lampje op het dashboard gaat branden.....

Na 4 weken al gezien... lekker bezig....

Geplaatst

Venga1,

Ik heb het ook, ben erachter waardoor..

zet je ventilator maar is op 0.. dan gaat het weg bij mij!

Ik wil dit eruit hebben, al denk ik niet dat ze iets kunnen doen.

Geplaatst
Chrones

bedoel je dat het geluid wat ik bij de linker deur hoor, dat het komt omdat de ventilator aanstaat?

Het is echt een gierend geluid, net zo'n geluid wat je wel eens hoort als er twee ramen tegenover elkaar open staan.

Maar dan vele malen zachter

Ja bij mij een hoog schel piepje.... net alsof hij niet goed sluit de raam, maar zodra ik mijn ventilator uit zet hoor je het niet meer.

• 2 weken later...
Geplaatst

Afgelopen weekend een proefrit gemaakt in de Venga. Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Ondanks de positieve verhalen op het KIA forum was ik toch wat gereserveerd. Dat bleek nergens voor nodig wat een ruimte en luxe bovendien een lekker soepel motortje (1.4):-D

Dit wordt hem; een 1.4 excutive met panoramadak. Volgend weekend maar eens met een paar dealers in de slag voor de beste prijs.

Enige keuze waar ik nog mee zit is de navigatie :confused:. Begrijp de aarzeling van een aantal leden vanwege de prijs, die is inderdaad wel fors. Ben door een aantal draadjes heengegaan om te lezen over de standaard KIA navigatie. Wat mij echter nog niet helemaal duidelijk is, is wat er behalve uiteraard de navigatie en de achteruitrijcamera nog meer op het scherm getoond kan worden. Ongetwijfeld ligt dat aan mij maar kunnen jullie mij een stukje verder helpen? Wat mis ik als ik de navigatie niet neem en met een losse TT verder ga.....

Geplaatst

M.b.t. het navigatiesysteem kan ik zeggen dat je alle instellingen voor audio met het touchscreen kunt bedienen. Dus de bas, hoge- en midden tonen, equalizerinstellingen enz. Verder natuurlijk de radio-instellingen, RDS zenderkeuze, enz. Ziet er erg mooi uit, allemaal in kleur

Maar zat dat niet op de demo-auto?

Geplaatst
Hoi

nog even een vraag, dit heb jij ook alleen bij harde wind of hoge snelheden?

Het zou wat zijn dat dit door de ventilator komt :?

Heb jij het ook alleen links voor?

Hebben meer mensen dit?

Geplaatst
over navigatiesystemen wordt de laatste paar dagen veel geschreven.

Nadelen vind ik:

1. heel erg duur
  2. Volgens mij geen TMC
  3. oude kaarten
  4. ik weet niet of de snelheidscontrole/flitspalen vermeld wordt, zeker is dat er geen mobile flitspalen in vermeld kunnen worden
  5. Diefstal gevoelig

Positief

1. ziet er heel mooi uit, bijna alles bedien je via het display

Ziet er heel mooi uit maar vergeet niet waar ik nu mee bezig ben, dat wordt ook heel mooi net als inbouw maar dan erop en afneembaar ++++ TOMTOM Live!!

Geplaatst
M.b.t. het navigatiesysteem kan ik zeggen dat je alle instellingen voor audio met het touchscreen kunt bedienen. Dus de bas, hoge- en midden tonen, equalizerinstellingen enz. Verder natuurlijk de radio-instellingen, RDS zenderkeuze, enz. Ziet er erg mooi uit, allemaal in kleur

Maar zat dat niet op de demo-auto?

Thankx voor de info, helaas was de demo auto een Extra zonder opties....

Geplaatst
over navigatiesystemen wordt de laatste paar dagen veel geschreven.

Nadelen vind ik:

1. heel erg duur
  2. Volgens mij geen TMC
  3. oude kaarten
  4. ik weet niet of de snelheidscontrole/flitspalen vermeld wordt, zeker is dat er geen mobile flitspalen in vermeld kunnen worden
  5. Diefstal gevoelig

Positief

1. ziet er heel mooi uit, bijna alles bedien je via het display

Wat ik toch wel storend vindt is dat de dealers bijna geen info kunnen geven over de standaard navigatie....voor dat geld wil je toch weten of live info en poi's inderdaad niet mogelijk zijn en van welk merk de navi is:oops:.

Geplaatst

Hoi Barlow,

Wat de dealers weten is inderdaad beperkt...

Ik heb de navigatie. Hierbij mijn ervaringen met het nav pakket na 6 weken:

• Bediening van alle audoifuncties, map en nav en media van de auto via het touchscreen
  • Ziet er goed uit
  • Voice control van vele audio en nav funties. Druk op de knop, roep USB of radio, of Map of Navigatie, of volume up, of next of vele andere commands en het wordt uitgevoerd. Werkt erg goed. Wel een engels accentje gebruiken.
  • Volume van de radio kun je in 3 standen laten toenemen met de rijsnelheid. weet niet of de andere uitvoeringen dit hebben
  • Ziet er goed uit
  • Zoeken in je Ipod of USB is zeer makkelijk en overzichtelijk op 't scherm. Je fietst zo door je directory indelingen heen. Er goed!
  • Betere telefoonfuncties dan bij de andere uitvoeringen. Telefoonboek en presets op het scherm in te stellen (moet er bij zeggen ALS het werkt met je mobiel, in mijn geval niet goed i.c.m. mijn mobiel, wellicht met een andere mob. is het goed)
  • En het ziet er goed uit
  • De achteruitrijcamera. Werkt ook zeer goed. Zie het wel als een hulpmiddeltje. Rij er niet blind op... Maar in combi met de sensoren en heel handig hulpmiddel. Zeker als je krap ruimte hebt.
  • Het scherm is in 3 standen qua verlichtingsterkte in te stellen. Ik heb ook een pan. dak en bij zon het je de hoogste stand nodig. 's Zomers moet denk ik de blind dicht onder het pan dak om het scherm te kunnen zien (da's mijn inschatting)
  • Dag - nacht kleuren nav. scherm. Werkt helaas op lampen aan - uit. Maar je kunt dit ook met de hand instellen (makkelijk)
  • En had ik al gezegd dat het er gewoon goed uitziet?

Over het pan dak nog het volgende. In de kantel stand is heet dak mooi stil tot 100 km/hr. Daarboven wordt het geluid meer. Open heb je wel meer herrie, maar dit is meer iets voor tijden het "cruissen" bij lagere snelheden, maar da's mijn mening.

Voor de rest: Alles wat je hier leest zijn meningen van mede KIA rijders. Belangrijk is wat je zelf vind.

Kortom, er zit een hoop bij het nav pakket. Mij bevalt het erg goed. En ja, het kost een paar centen, maar dat doet maar 1x zeer, daarna is het genieten van een fijne en complete auto!

Mocht je nog gerichte vragen hebben, stuur maar een PB-tje.

Succes met de keuze!

Peter

Geplaatst

Volume van de radio kun je in 3 standen laten toenemen met de rijsnelheid. weet niet of de andere uitvoeringen dit hebben

Peter

Dit schijnt ook te kunnen bij de Comfort Pack radio, alleen weet jij hoe dit heet?

Dan kan ik hier is naar kijken.

Voor de rest, die navigatie is erg cool, maar toch blijft hij prijzig.. je moet er echt bewust voor kiezen tijdens de aanschaf, achteraf inbouwen is helemaal geen goede optie.

Ik heb voor dit geld alle RVS (behalve spiegelkappen en zijkant) kunnen kopen.

Geplaatst
@Chrones

Heb jij ook de RVS deurgrepen besteld?

Nee... ik wist niet of deze wel mooi zijn.. kon me ook geen voorbeeld tonen.

Ik heb de mistlampen, achterklepranden, ramen.

Krijg ook me bumperbeschermfolie :P

Als het goed is, moet dit volgende week binnen zijn, spannend he?

Geplaatst
Barlow,

POI zitten er wel in. Het merk van de navigatie is volgens mij NAVTEQ.

Peter

Hier wordt ik blij van. Dank voor de hulp en uitvoerige info:-D.

Natuurlijk moet je de keuzes zelf bepalen maar het helpt wel als er al proefondervindelijk ervaringen zijn opgedaan.

Wellicht dat ik komend weekend al tot zaken kom bij de dealer. Zal de draadjes blijven volgen

Geplaatst
Peter

Dit schijnt ook te kunnen bij de Comfort Pack radio, alleen weet jij hoe dit heet?

Dan kan ik hier is naar kijken.

Voor de rest, die navigatie is erg cool, maar toch blijft hij prijzig.. je moet er echt bewust voor kiezen tijdens de aanschaf, achteraf inbouwen is helemaal geen goede optie.

Ik heb voor dit geld alle RVS (behalve spiegelkappen en zijkant) kunnen kopen.

Dit heet SDVC bij mij op het schermpje. Vraag me niet waar de letters voor staan (dat moet ik in de handleiding opzoeken, maar ik denk iets van "Speed Dependent Volume Controle" of zo iets)

Geplaatst
Dit heet SDVC bij mij op het schermpje. Vraag me niet waar de letters voor staan (dat moet ik in de handleiding opzoeken, maar ik denk iets van "Speed Dependent Volume Controle" of zo iets)

Ga ik morgen even naar kijken of dit ook bij ons Comfort Pack kan.. :) Dank!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...