Smart Geplaatst 13 Mei, 2010 Geplaatst 13 Mei, 2010 Waarom koop jij niet een VW als je daar zo vol van bent?alles is VW? Huh.....! Waar gaat dit over? Het ging volgens mij om prijzen van Kia of VW accessoires. Feitelijk alleen een persoonlijke constatering. Terug naar je hok! Quote
Gast Jantje Geplaatst 13 Mei, 2010 Geplaatst 13 Mei, 2010 (aangepast) Ahum, ik had het over accessoires, niet over de auto zelf......! Klopt, alleen dat is de truc bij volkswagen, "goedkope" basis uitvoering en "goedkope" accessoires.. Je moet ze alleen wel bij elkaar voegen.. Ondanks de goedkope accessoires kwam ik bij een nieuwe polo op aardig wat meer geld uit dan de kia als ik ze helemaal gelijk qua uitrusting wou hebben 13 Mei, 2010 aangepast door Jantje Quote
Smart Geplaatst 13 Mei, 2010 Geplaatst 13 Mei, 2010 Klopt, alleen dat is de truc bij volkswagen, goedkope basis uitvoering en goedkope accessoires.. Je moet ze alleen wel bij elkaar voegen.. Ondanks de goedkope accessoires kwam ik bij een nieuwe polo op aardig wat meer geld uit dan de kia als ik ze helemaal gelijk qua uitrusting wou hebben Daarin heb je volkomen gelijk. Volgens mij moet ik dan niet vergelijken met VW maar meer met Opel. Quote
KiaZeker Geplaatst 13 Mei, 2010 Geplaatst 13 Mei, 2010 (aangepast) Ik denk niet dat je Kia met VW moet vergelijken. Die hebben altijd al een stevige prijsstelling gehad. Kia heeft zich ondertussen tot het markt segment Fiat, Skoda, e.d. opgewerkt. Vergelijk die prijzen dan eens en wat je er voor krijgt. Bijvoorbeeld de Skoda Yeti versus de Kia Sportage II. Yeti start bij 19190 maar is een heel kale uitvoering. De Sportage begint bij 23795. Daarvoor heb je een Yeti 1.2 turbo Ambition (23830). Die 2 zijn aardig aan elkaar gewaagd qua value for money. Wel een groot verschil is de motorisering. De Yeti heeft een kleine motor met turbo. Qua vermogen legt ie het flink af tegen de Sportage (105 vs 164pk), maar qua koppel en verbruik is die kleine turbo natuurlijk weer wel in het voordeel (max koppel al bij 1500 toeren). Het interieur van de Yeti is erg goed wb kwaliteit (wel wat saai) maar van buiten vind ik hem oerlelijk. Riante keuzemogelijkheden in motor/versnellingsbak/uitvoering combinaties dat is weer veeeeeel beter dan bij de Aziaten. Bij de Yeti niet zo maar wel bij andere Skoda modellen. 13 Mei, 2010 aangepast door KSprtg Quote
bigwade Geplaatst 13 Mei, 2010 Geplaatst 13 Mei, 2010 Ik stel voor de vraag te stellen (desnoods via PB) aan ons mede forum lid Dhr Huibstad, http://www.kiaclub.nl/member.php?u=633, marketing manager van Kia NL. (die bepalen tenslotte die prijzen) Quote
Smart Geplaatst 13 Mei, 2010 Geplaatst 13 Mei, 2010 Nou sorry hoor, daar heb ik echt geen vertrouwen in. Hij is sowieso geen regelmatige bezoeker van het forum en reageert niet op berichtjes, althans vrij zeldzaam. Quote
bigwade Geplaatst 13 Mei, 2010 Geplaatst 13 Mei, 2010 Nou sorry hoor, daar heb ik echt geen vertrouwen in. Hij is sowieso geen regelmatige bezoeker van het forum en reageert niet op berichtjes, althans vrij zeldzaam. Meen je....... Beroepshalve heb ik inmiddels weinig op met marketing mensen. Het is nogal Quote
zwafra Geplaatst 29 Mei, 2010 Geplaatst 29 Mei, 2010 Heeft er iemand al meer info over de levertijden van de nieuwe Sportage ,ik hoor daarover verschillende verhalen ... de dealer waar ik mijn Sportage heb besteld heeft het over minimaal 5 a 6 maanden ( met glazendak) maar van een ander hoor ik weer dat het waarschijnlijk wel mee zal vallen en de dat er in augustus al de eerste kunnen gaan rijden .. Quote
Rick Geplaatst 29 Mei, 2010 Geplaatst 29 Mei, 2010 (aangepast) Heeft er iemand al meer info over de levertijden van de nieuwe Sportage ,ik hoor daarover verschillende verhalen ...de dealer waar ik mijn Sportage heb besteld heeft het over minimaal 5 a 6 maanden ( met glazendak) maar van een ander hoor ik weer dat het waarschijnlijk wel mee zal vallen en de dat er in augustus al de eerste kunnen gaan rijden .. Levertijden met glazendak zijn idd 5 maanden of langer.. Zonder dak is augustus/september. De kleur van het leer is idd alleen in zwart te verkrijgen. En verder is AutoPark Sys nog niet te bestellen geloof ik. Heeft er misschien nog iemand foto's gemaakt van het roadshow model met de kleur "Sand Track"?? 29 Mei, 2010 aangepast door Rick Quote
zwafra Geplaatst 29 Mei, 2010 Geplaatst 29 Mei, 2010 (aangepast) Ik heb er nog wel een aantal van de Sportage in de kleur Sand-Track.. 29 Mei, 2010 aangepast door zwafra Quote
Rick Geplaatst 29 Mei, 2010 Geplaatst 29 Mei, 2010 Bedankt voor de foto's! Kleur ziet er mooi uit. Is die in het echt niet te donker bruin? Ik heb een "Java brown" kia gezien en die vond ik toch wat te donker. Deze lijkt een stuk lichter van kleur. Quote
Smart Geplaatst 30 Mei, 2010 Geplaatst 30 Mei, 2010 Heb jij deze kleur ook in het echt gezien?Ik heb de grijze versie gezien maar wil Sand Track kiezen. alleen op de foto's ziet die er steeds iets anders uit.. Komt misschien door de licht inval..? Zijn de 2 in de bijlage precies dezelfde auto's/kleur? Ik heb hem niet in het echt gezien. Wel op een genomen foto in de buitenlucht. Volgens mij zwerft die foto ook hier op het forum. Toen werden meerdere Sportages in verschillende kleuren getoond op een rij. Quote
Rick Geplaatst 30 Mei, 2010 Geplaatst 30 Mei, 2010 Ik heb hem niet in het echt gezien. Wel op een genomen foto in de buitenlucht. Volgens mij zwerft die foto ook hier op het forum. Toen werden meerdere Sportages in verschillende kleuren getoond op een rij. Bedoel je deze: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?p=33517#post33517 Hier staat ook die sand track, maar is deze dus dezelfde als die 2 in het plaatje van het vorige bericht? ik vind die er steeds wat anders uitzien..;P Vooral als je ze zo naast elkaar ziet.. Quote
Smart Geplaatst 30 Mei, 2010 Geplaatst 30 Mei, 2010 Yep, die bedoelen wij! Is echt wel dezelfde kleur! Quote
zwafra Geplaatst 30 Mei, 2010 Geplaatst 30 Mei, 2010 (aangepast) Hiernog een paar foto,s waarvan een buitenfoto en daarbij lijkt de kleur niet overeen te komen met de kleur Sand -track van de Roadshow model ... de Sportage in de Sand -track kleur die op de verschillende previews te bewonderen was is dezelfde die op ook op de beurs van Geneve stond .. zie hier een YouTupe filmpje : 30 Mei, 2010 aangepast door zwafra Quote
zwafra Geplaatst 30 Mei, 2010 Geplaatst 30 Mei, 2010 Hier ook nog even een foto waarop alle kleuren te zien zijn.... Quote
Rick Geplaatst 30 Mei, 2010 Geplaatst 30 Mei, 2010 In de bijlage wat foto's van de koreaanse versie: Het ligt er misschien aan hoe en wat voor licht erop schijnt.... Quote
zwafra Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 Ik heb de nieuwe Sportage in de kleur Sand -track besteld maar....ik heb nu een paar foto,s gevonden van de Sportage in het zwart en dat is ook erg mooi... Quote
Bastian87 Geplaatst 6 Juni, 2010 Geplaatst 6 Juni, 2010 Ik heb de nieuwe Sportage in de kleur Sand -track besteld maar....ik heb nu een paar foto,s gevonden van de Sportage in het zwart en dat is ook erg mooi... Mooi hoor, heb je hier nog meer plaatjes van? Quote
zwafra Geplaatst 6 Juni, 2010 Geplaatst 6 Juni, 2010 (aangepast) Ja hoor, Ik heb er het internet afgezocht naar foto,s en info over de nieuwe Sportage en heb nu diverse foto,s van de verschillende kleuren en uitvoeringen van de Sportage..ik plaats er nog wel een paar foto,s... en hier ook nog even een plaatje van de 8 inch Navigatie die o.a in de X-clusive uitvoering zit ... 6 Juni, 2010 aangepast door zwafra Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.