Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Navigatie systeemsoftware 4.5.7.3

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In juli wodt onze SP3 afgeverd ,,,, en ik weet zeker dat we NL kunnen gebruiken..

Vertrouwen in de dealer.... maar ik rij ook rustig weer naar huis met de CR-V als de SP3 niet is zoals afgesproken.. :D

Geplaatst

Hoe kun je zien welke software versie je hebt?

Groeten,

Petra

Druk configuratie knop in en houd dit ingedrukt eerst zie je het instellings menu maar als je hem ingedrukt houd zie je een ander scherm verschijnen.

Je kunt uit het scherm komen door op b.v. de radio knop te drukken.

In dit bericht zie je de twee verschillende software versies staan. LINK

Je had dit ook zelf kunnen vinden door de hele post even te bekijken.

Geplaatst

Op dit forum lees ik bij Berichten van KMNL dat er vanaf eind juli nieuwe firmware en kaarten zijn voor het navigatiesysteem. Firmware is gratis. Kaarten moet voor betaald worden. Mijn SP3 wordt ca. Eind juni geleverd (...???). Het betreft een executive uitvoering met plus pack, panorama schuifdak en navigatiesysteem. Ik vraag mij af of het navigatiesysteem al zal zijn voorzien van de nieuwste firmware en kaarten of dat ik bij aflevering direct weer in mijn spaarpot moet graaien om de nieuwste kaarten te kunnen hebben. Nogmaals mijn auto wordt dus eind juni/ begin juli geleverd. Nagenoeg gelijktijdig met de nieuwe kaart update en firmware. Weet iemand hier een antwoord op of heeft iemand hier enige ervaring mee?

Geplaatst

Zou kunnen zou ook niet kunnen en dit geld voor de kaarten.

Zul je zeggen daar heb ik ook niets aan. Dat klopt.

Ik denk dat een antwoord op jouw vraag alleen vanuit de fabriek geven kan worden. En misschien zelfs daar niet.

De radio,s worden gemaakt in Korea en zijn waarschijnlijk LG systemen.

Het kaartmateriaal staat op een soort SD kaartje dat vast in het systeem zit.

De Software voor het systeem kan zeer zeker in de fabriek aangepast worden en als de dealer up to date is kan hij dat ook.

Of dat ook geld voor de kaarten weet ik niet.

Enige manier is dit te controleren als je de auto ophaalt voordat je bij de dealer wegrijd.

Ik heb een foto van de bovenkant van de satnav radio gemaakt

post-2348-0-34355800-1304790706_thumb.jpg

Als je het model nummer "LAN8900EKSL" op internet opzoekt vind je een paar excel bestanden dat is het enige wat er te vinden is over de satnav radio..

Geplaatst

Dank je voor de foto en je antwoord. Ik zal bij aflevering dan maar navraag doen. Nogmaals dank.

Mag toch hopen dat de kaarten waarvoor betaald moet worden als de auto rond het uitkomen van de nieuwe kaarten wordt geleverd de laatste nieuwe kaarten erop staan? Als iemand het weet of als het zover is, ben ook benieuwd, laat het ff weten.

Verder veel geduld met het wachten op de levering.

Moeten we helaas allemaal hebben.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Ik heb deze week een nieuw Navigatie systeen in mijn Sportage van 11-11-2010 gekregen en daar zit nu in:

•Softwareversion: 5.0.1

•BT Version: 1.5.0

•Navigation Version: 2010.08.21

•Map database version: 309E79D

•Firmware Version: 1.3.8_SL

In het oude systeen zat.

•Software : 4.5.7.3

•BT version: 1.5.0

•Navi. vers.: 2010.05.15

•Map database vers: 309E79C

•Firmware vers:1.3.0_SL

Deze versie was ook al uigeleverd in Sportage 3 van eind 2010.

Dus ga er maar niet vanuit dat er op dit moment beter kaarten in de systemen zitte.

Geplaatst

Ik heb deze week een nieuw Navigatie systeen in mijn Sportage van 11-11-2010 gekregen en daar zit nu in:

In het oude systeen zat.

•Software : 4.5.7.3

•BT version: 1.5.0

•Navi. vers.: 2010.05.15

•Map database vers: 309E79C

•Firmware vers:1.3.0_SL

Deze versie was ook al uigeleverd in Sportage 3 van eind 2010.

Dus ga er maar niet vanuit dat er op dit moment beter kaarten in de systemen zitte.

Op 23 februari schreef chuckion iets over jou versie.(Zie link)Die bestond dus al.Ik denk dat er (nog) geen nieuwere versie bestaat.Die zou dan in juli moeten gaan komen begreep ik.

http://www.kiaclub.nl/topic/5446-navigatie-systeemsoftware-4573/page__st__40

Bij de een werkt het wel goed en bij de ander weer niet.

Groet,

vand.m

Geplaatst

De auto bevalt mij bijzonder goed.

Enig minpunt is de navigatie.

De kaart is zeker 2 jaar oud.

Al staat er 21-08-10. Dat zal de datum zijn dat hij in het systeem is gezet.

Kaart zelf is veel ouder en dat vind ik niet kunnen.

Je mag toch de laatste kaartversie verwachten in een nieuwe auto.

Anders de eerstvolgende updat gratis!

Geplaatst

De auto bevalt mij bijzonder goed.

Enig minpunt is de navigatie.

De kaart is zeker 2 jaar oud.

Al staat er 21-08-10. Dat zal de datum zijn dat hij in het systeem is gezet.

Kaart zelf is veel ouder en dat vind ik niet kunnen.

Je mag toch de laatste kaartversie verwachten in een nieuwe auto.

Anders de eerstvolgende updat gratis!

Dat de kaarten oud zijn ben ik met je eens.

Maar je uitleg zie ik anders ik haal namelijk geen datum uit de Map database.

Navteq gebruikt een code waar ik (nog) niets uit kan halen.

Andere systemen zijn daar veel duidelijker in, daar staat een periode in.

b.v. de kaarten die bij IGO8 horen.

Netherlands_83_TA_2010.12_110210.fbl

Netherlands_83_NQ_2010.Q4_110210.fbl

Ik heb zitten neuzen in verschillende fora o.a., Duits, Internationaal, Russich, Spaans en Frans

Ik ben er nog niet achter waar en hoe ze worden opgeslagen op het systeem.

Wel ontdekt dat er in het systeem programma's staan die bepaalde zaken opstarten, deze hebben wel aparte namen.

b.v.

Lisa.exe = start het systeem op

Abraham.exe= restart systeem en vraagt of je een update wilt doorvoeren

etc

Ik zie de uitleg zo.

•Softwareversion: 5.0.1 = software versie code van het hele systeem De bestanden die zorgen voor de werking van alle mogelijkheden.

•BT Version: 1.5.0 = software versie code Bluetooth (welke telefoons kun je koppelen)

•Navigation Version: 2010.08.21 = Datum van de Navteq software.

•Map database version: 309E79D = code van de kaarten database, maar wat het betekend?

•Firmware Version: 1.3.8_SL = versie code rom / bios van het systeem.

De Hyundai i35 heeft het zelfde probleem en kijk eens naar de gegevens.

Software version: 5.0.1

BT version: 1.5.0

Navigatie version 2010.08.21

Map database version: 309E79D

Firmware version: 1.3.8_LM

Enige verschil is de Firmware Version LM i.p.v. SL

Als je zoekt op 309E79D kom je heel veel gelijksoortige problemen tegen.

Op alle fora wordt geklaagd over oude kaarten.

Er staat ons maar een ding te doen dat is wachten op Navteq en de producent van de radio.

Hopen dat Juli iets brengt.

• 4 weken later...
Geplaatst

Kan iemand mij zeggen of het navigatiesysteem ook tijdens het rijden is te bedienen?

Ik bedoel bijv. door mijn (v)echtgenoot!

Ik kon er niets over vinden in de handleiding. Ik heb de SP3 nog niet dus kon het ook niet uitpoberen.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Kan iemand mij zeggen of het navigatiesysteem ook tijdens het rijden is te bedienen?

Ik bedoel bijv. door mijn (v)echtgenoot!

Ik kon er niets over vinden in de handleiding. Ik heb de SP3 nog niet dus kon het ook niet uitpoberen.

Deze vraag moet je eens wat duidelijker omschrijven vand.m

Dat je het kan bedienen tijdens het rijden staat vast, maar waar bevindt je (v)echtgenoot zich op het moment dat hij de nav wil bedienen?

1. in de chauffeursstoel

2. in de passagiersstoel

3. op de achterbank laugh.gif

Laat maar horen...

Geplaatst

Misschien wat sneu voor al die SP3 ers die een (duur) navigatiesysteem hebben besteld resp. gekocht, maar ik zweer bij mijn TomTommetje van nog geen € 200. Functioneert volledig naar wens, garantie nieuwste kaart bij aankoop. En superieur t.o.v. alle ingebouwde apparaten, zoals ik ook in ons reisgezelschap op reis naar Sicilië heb ervaren (kampeerreis). Daarnaast was ik (via mijn abonnement op Life Services) de weerman voor de groep, met mijn 5 daagse weersvoorspelling voor iedere locatie.

Het enige bezwaar is dat hij op de ruit zit en dus zichtbaar is voor het dievenvolk. Maar, gelukkig, ik woon niet in Amsterdam.

Mijn advies: Koop geen inbouw navigatiesysteem van Kia (of welk merk auto dan ook). :lol:

Geplaatst

Deze vraag moet je eens wat duidelijker omschrijven vand.m

Dat je het kan bedienen tijdens het rijden staat vast, maar waar bevindt je (v)echtgenoot zich op het moment dat hij de nav wil bedienen?

1. in de chauffeursstoel

2. in de passagiersstoel

3. op de achterbank laugh.gif

Laat maar horen...

Op het dak, op schoot,duh! Ha,Ha!

Zij, mijn (v) echtgenoot dus, bevind zich op de passagiers stoel.Op mijn stoel wil ze toch niet zitten!

Lijkt me niet dat je het navigatiesysteem vanaf de achterbank ga proberen te bedienen tenzij je zeer lange armen heb dan kun je het proberen!

Maar ik begrijp uit je antwoord dus dat het tijdens het rijden gewoon te bedienen is.

Ik bedoel dus gewoon als iemand naast je zit dat die het kan bedienen.

Zoals de route aanpassen, veranderen,etc.

Net zoals je bij een TomTom zou doen!

Bij Toyota kan het systeem alleen bediend worden als je stilstaat en niet onder het rijden.

Dat was dus mijn vraag.

Ik heb ook een TomTom! Maar heb wel een navigatiesysteem af-fabriek besteld.

Het zou toch mooi zijn als je je TomTom gewoon op je navigatie af-fabriek zou kunnen aansluiten!

Maar ik droom nog even verder.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Misschien wat sneu voor al die SP3 ers die een (duur) navigatiesysteem hebben besteld resp. gekocht, maar ik zweer bij mijn TomTommetje van nog geen € 200. Functioneert volledig naar wens, garantie nieuwste kaart bij aankoop. En superieur t.o.v. alle ingebouwde apparaten, zoals ik ook in ons reisgezelschap op reis naar Sicilië heb ervaren (kampeerreis). Daarnaast was ik (via mijn abonnement op Life Services) de weerman voor de groep, met mijn 5 daagse weersvoorspelling voor iedere locatie.

Het enige bezwaar is dat hij op de ruit zit en dus zichtbaar is voor het dievenvolk. Maar, gelukkig, ik woon niet in Amsterdam.

Mijn advies: Koop geen inbouw navigatiesysteem van Kia (of welk merk auto dan ook). :lol:

Ik moet eerlijk bekennen ik werk al jaren met TomTom. Eerst op mijn handheld (HP Ipaq) en later een echte TomTom Live. Ook bij TT gaat het regelmatig mis met wegbewijzering (hoe vaak ik niet verkeerd staat of de term draai om hoort). Ook word je door TT regelmatig via een omweg naar de plaats van bestemming gebracht. Daarnaast heb ik genoeg van zo'n zuignap op mijn ruit(of een Brodit clip ergens tussen) die met enige regelmaat loslaat, allerlei lossen snoertje, gedoe met weer opladen etc. etc. Ook voor een kaartupdate mag je bij TT iedere keer opnieuw in de buidel tasten. Maar een beetje slimme gebruiker kan zowel voor TT als voor Navteq (het systeem wat volgens mij in de KIA als standaard zit)de nieuwste kaarten wel op een alternatieve manier verkrijgen en installeren. En ja voor het weer koop ik geen navigatie dat kan ik op mijn mobiel ook zien. Daarnaast mag je bij TT voor iedere service keurig apart betalen (TT Live Service)waaronder ook het TMC (verkeersinformatie)valt. Ook dit is geïntegreerd in het Navteq en werkt perfect volgens mensen die het gebruiken in hun KIA SP3. Ik ben blij dat ik nu juist wel een navigatiesysteem heb gekocht alles netjes weggewerkt en altijd bij de hand. En natuurlijk zal aan dit systeem, net als bij alle andere systemen van duur tot goedkoop,nadelen zitten.

Maar zoals met alle keuzes vwb de SP3 het is en blijft een persoonlijke keuze.

Geplaatst

Uit de archieven.

http://www.kiaclub.nl/topic/5139-inbouw-navigatie/

http://www.kiaclub.nl/topic/5139-inbouw-navigatie/

Heb net weer een fris refurbished (TT) modelletje gescoord voor 99,95 met de nieuwste kaart.

Verder geen frutsels.

De TT Start, die past liggend in de bekerhouder, die XL is te groot.

Ik hoef zo'n dom ding niet voor mijn snotter voor die paar ritten tenslotte..

idd persoonlijke keus..

(niet zo moeilijk hoor 1499,- of 99,95, HAHA!)

• 1 maand later...
Geplaatst

Hier http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?mok=1632 , postings van 4 en 5 aug, wordt gemeld dat er voor de IX35 nu een update beschikbaar zou zijn die de NL-spraakbesturing ondersteund. Ben benieuwd, is de eerste keer dat de IX35 voorloopt op de SP3 geloof ik. Ikzelf heb voor de 22e al afspraak staan om naar de parkeersensoren voorkant te kijken, wat al sinds aflevering niet lekker werkt. Wordt nu een ander merk geplaatst en zal uiteraard ook vragen naar deze navigatie-update.

Geplaatst

Ben benieuwd, is de eerste keer dat de IX35 voorloopt op de SP3 geloof ik.

Neenee, de 1.6GDI was in de IX35 ook eerder leverbaar dan de SP3 en dat verwacht ik straks voor de 2.0GDI ook. Over het algemeen worden nieuwe dingen eerst in de Hyundai's geintroduceerd en pas later in de Kia's.

Geplaatst

@Elmerblues: ik doelde eigenlijk op software- en stuurupdates. Vooral op dat laatste vlak blijft het erg stil.

Geplaatst

Ik meen pas geleden gelezen te hebben in een of ander "draadje" dat KIA medio aug/sept met een sofware update komt voor navigatie en NL spraakbesturing. Omstreeks die tijd wordt er ook nieuw kaartmateriaal beschikbaar. Vooral dat laatste ben ik erg benieuwd hoe ze dat nu gaan doen betalen of gratis op basis van een soort van staffel of zo.

Geplaatst

Ik meen pas geleden gelezen te hebben in een of ander "draadje" dat KIA medio aug/sept met een sofware update komt voor navigatie en NL spraakbesturing. Omstreeks die tijd wordt er ook nieuw kaartmateriaal beschikbaar. Vooral dat laatste ben ik erg benieuwd hoe ze dat nu gaan doen betalen of gratis op basis van een soort van staffel of zo.

Dit draadje

Geplaatst

Dit draadje

@Ronnie

Klopt dit is het draadje wat ik zocht.

Dank je Betominice

Geplaatst

Ik heb steeds problemen met de bluetooth-verbinding van mijn iphone4 met de navigatie-unit. Het vreemde is dat als ik mijn telefoon bedien via het touchpanel van de navigatie-unit, de verbinding te pas en te onpas wordt verbroken. Als ik echter de telefoon rechtstreeks bedien (dus via het toestel zelf), dan blijft de verbinding stabiel en werk alles probleemloos.

Herkent iemand dit probleem?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Herman

Geplaatst

Herkent iemand dit probleem?

Ik heb inderdaad ook problemen met deze combinatie, maar dat doet zich vooral voor als ik mijn iphone -naast de BT verbinding- ook met het kabeltje heb verbonden (om op te laden). Als ik de kabel er tussenuit laat werkt de BT verbinding over het algemeen goed.

Groet

SliAms

Geplaatst

in verschillende landen, mensen krijgen een nieuwe navi met deze versie van de software: Software Version: 5.1.3

BT Versie: 2.6.8

Navigatie Version: 2011.05.22

Kaart versie van de database: 310E7A2

Firmware Version 1.4.1_SL

en deze versie werkt zonder problemen gr.Rasimo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...