Niebu Geplaatst 9 November, 2010 Geplaatst 9 November, 2010 Heeft er iemand tips om teer aan de zijkant van de auto te verwijderen. Bij mijn auto zit er vaak teer aan de zijkanten net voorbij de voorste wielkasten. Op internet zag ik met Diesel of met Lampenolie, misschien heeft iemand betere tips. Quote
Remko .me Geplaatst 9 November, 2010 Geplaatst 9 November, 2010 Hoi Niebu Je zult een ontvetter moeten gebruiken, pas wel op met het gebruik van een agressieve! Meguiars (Bug and Tar remover) is wat ik zou adviseren, maar is niet echt goedkoop. http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Gold_Class_Bug_and_Tar_Remover_473_ml_G10716_100048.aspx Quote
masimo Geplaatst 9 November, 2010 Geplaatst 9 November, 2010 (aangepast) Terpentine of wasbenzine zijn fantastische teerverwijderaars. Wel even testen op de plastic onderdelen, maar de lak kan er prima tegen. Ik heb een tijdje terug sidebars schoongemaakt met wasbenzine. Die zaten vol met teer. Binnen 5 minuten klaar. 9 November, 2010 aangepast door masimo Quote
Smart Geplaatst 9 November, 2010 Geplaatst 9 November, 2010 De tip van Masimo gebruik ik ook altijd. Ik gebruik wasbenzine. De lak is daarmee zeer schraal, waardoor je n Quote
patten Geplaatst 9 November, 2010 Geplaatst 9 November, 2010 Zoals de bovenbuurmannen het zeggen: terpentine of wasbenzine does the trick. Je moet ook niet al te bang zijn dat de lak meteen beschadigd, die kan echt wel iets hebben. En even nawaxen kan geen kwaad. Quote
simba Geplaatst 9 November, 2010 Geplaatst 9 November, 2010 het klinkt misschien raar maar ik weet wel dat teer uit kleding met pindakaas gaat . Maar om nu pindakaas op je auto te smeeren. Ps is geen fabel meerdere malen gezien en gedaan. Quote
Remko .me Geplaatst 9 November, 2010 Geplaatst 9 November, 2010 het klinkt misschien raar maar ik weet wel dat teer uit kleding met pindakaas gaat .Maar om nu pindakaas op je auto te smeeren. Ps is geen fabel meerdere malen gezien en gedaan. Haha, zonde van die pindakaas! En geen stukjes gebruiken. Maar je hebt gelijk, dit werkt ook om wax van plastic te krijgen. Quote
Niebu Geplaatst 10 November, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 November, 2010 Hoi NiebuJe zult een ontvetter moeten gebruiken, pas wel op met het gebruik van een agressieve! Meguiars (Bug and Tar remover) is wat ik zou adviseren, maar is niet echt goedkoop. http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Gold_Class_Bug_and_Tar_Remover_473_ml_G10716_100048.aspx De recencies onder op de site van carclean.nl zijn niet denderend. Heb jij er wel goede ervaring mee? Poets je met wasbenzine niet de standaard waxoyl behandeling er af?? Quote
Arista Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Wees met die terpentine toch maar voorzichtig op jullie lak. Kijk maar hier: http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/19/gloednieuwe-audi-a4-door-vandalen-met-terpentine-overgoten (wrs wel iets agresiever spul dan hetgeen je gewoon in de doe-het-zelf markt kan kopen) Ik zou ook voor de Meguiars (Bug and Tar remover) gaan. Voor die paar eurotjes dat dit meer kost ben je toch wat geruster. Quote
jos16 Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Ik maak altijd een doek iets vochtig met wasbenzine en binnen 2 tellen is de teer weg. Niet hard poetsen, gewoon voorzichtig erover heen en weg is de teer al. Daarna even in de wax zetten en klaar ben je. Quote
Marillion Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Hoi, Ik weet niet of teer dezelfde ellendige eigenschappen heeft als hars ( van dennebomen etc), maar dit had ik van de zomer op mijn auto zitten en ging er met nagelremover goed af. Quote
Alex VB Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Barbaren!!! Je doet je vrouw toch ook niet overgieten met Wasbenzine om haar make-up te verwijderen? Begin eens de producten te gebruiken die ervoor gemaakt zijn voor de auto en niet voor het verwijderen van verf. Zoals Chrones al aangaf is de Bug and Tar remover van Meguiar's 1 van de producten die dit klusje met verve klaren en je lak absoluut nit beschadigen. Tevens is het "clayen" van deze plekken ook een perfecte methode om teer en andere ongewenste producten te verwijderen. Daarna deze plek wassen met een AUTO shampoo, daarna een voedende "conditioner" en dan een waxlaag of 2. Het beste is om je auto minimaal 4 keer met de hand te wassen volgens het 5 stappenplan vermeld op ons forum. Quote
bigwade Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 HAHAHAHAHAHAHAHAHA vond die pindakaas en slaolie wel weer een eye opener hoor.. btw spatlappen helpen ook ! Quote
masimo Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Barbaren.....nou zeg. Staat ie in jouw garage ook op vloerbedekking? Quote
Alex VB Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Nope. Vloer is verwarmd middels vloerverwarming Toen wij nog geen garage hadden stond de auto buiten met hoes erover. Jij ziet je auto misschien maar als vervoermiddel en jou maakt het niets uit of deze er goed uitziet enz. En heb je hem 2e hands of meerder hands gekocht. Ik heb gespaard voor deze en hij was nieuw en ik wil hem zolang mogelijk zo houden van binnen en buiten. En tot nu toe lukt dat aardig goed. Zelfs zo goed dat er mensen zijn die mijn auto graag willen overkopen voor een bedrag veel hoger dan de waarde. Maar ja, wat maakt het ook uit dat een auto Euro 25.000,- gekost heeft. Quote
Remko .me Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Nope. Vloer is verwarmd middels vloerverwarming Toen wij nog geen garage hadden stond de auto buiten met hoes erover. Jij ziet je auto misschien maar als vervoermiddel en jou maakt het niets uit of deze er goed uitziet enz. En heb je hem 2e hands of meerder hands gekocht. Ik heb gespaard voor deze en hij was nieuw en ik wil hem zolang mogelijk zo houden van binnen en buiten. En tot nu toe lukt dat aardig goed. Zelfs zo goed dat er mensen zijn die mijn auto graag willen overkopen voor een bedrag veel hoger dan de waarde. Maar ja, wat maakt het ook uit dat een auto Euro 25.000,- gekost heeft. Hoi Alex, Ik wil toch even reageren! Ik ervaar een auto net zoals jij, soms vinden mensen dat overdreven, maar voor mij is iedere week mijn auto even stofzuigen (soms om de week) normaal. Van buiten schoonmaken doe ik iedere maand minimaal en soms om de twee weken. Mijn vorige auto (ook nieuw gekocht) zag er perfect uit, dat wil ik met mijn Venga ook zo houden. Ik gebruik kwaliteit spullen om de auto schoon te maken, troep als wat hier benoemd wordt komt niet op mijn auto. Mede dankzij jouw advies blijft mijn auto netjes. Quote
masimo Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Mijn auto staat ook altijd buiten en hij krijgt daarom ook wat extra aandacht qua poetsen. Velgen wekelijks schoonmaken en de auto effe uitzuigen. Ik heb leren bekleding dus die krijgt ook voldoende aandacht met fatsoenlijke spullen. De "buitenboel" ook regelmatig met goed spul. Ik ga natuurlijk niet onbesuisd met terpentine en wasbenzine aan de slag. Maar zoals boven genoemd, teer verwijderen met een beetje wasbenzine kan echt geen kwaad. Daarna weer netjes was erover, en klaar. Quote
patten Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Naar aanleiding van sommige (emotionele?) reacties wil ik ook ff reageren. Voor mij is het puur een vervoersmiddel. Kortweg: apparaat staat continu buiten, krijgt een wasbeurt als ie echt goor is. Poetsen? Daar doen we niet aan. Stofzuigen? Als het echt nodig is. Ik ben blij dat ik/vriendin/kinderen gezond zijn, dat ik mijn hypo kan betalen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.