Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik sluit me volkomen bij de meeste mensen hierboven aan. Het vloeiend wegrijden na z'n 1 in z'n 2 is ver te zoeken! Ik heb hem nu bijna een jaar en irriteer me er mateloos aan, hoe ik probeer op te vangen, het is eigenlijk zo goed als onmogelijk. E.e.a. (ook stuurgedrag) ook al snel gemeld bij de dealer in de Velserbroek.

Geplaatst

En ik aanvankelijk denken dat ik zo'n beetje de enige was die het probleem ondervond. Ik zou zeggen, zoveel mogelijk allemaal melden bij dealer èn importeur. Dit in de hoop dat KIA er iets aan kan en wil gaan doen, middels een software update als dat mogelijk is. Kan dan toch niet zo moeilijk zijn, zou je zeggen?!

Geplaatst

HANDTEKENINGENACTIE !!!

Wat vinden jullie van een handtekeningenactie via de contactpersonen van dit forum richting importeur KIA NL, voor een klacht en een verzoek (eis) tot oplossing van het euvel van het niet soepel schakelen?

• 2 weken later...
Geplaatst

name='elmerblues' Ik lees hier alleen problemen over de 2.0.

Wat ik bij mijn 1.6 irritant vind is dat het gas zo lang blijft hangen als ik overschakel. Zeker als ik doortrek in toptoeren duurt het bij het overschakelen (gas los) veel te lang voordat deze in toeren terugvalt. Hierdoor draait de motor nog bijv. 2500-3000 toeren als ik het koppelingspedaal laat opkomen. Herkent iemand zich hierin?

Had gemeld dat ik hier nog op terug zou komen. Hij blijft idd wel wat hangen in het gas maar het valt mee vindt ik, als ik het met het sturen mag vergelijken dan vindt ik dat vele malen irritanter. Mag ik dat zeggen, ja, dat mag ik zeggen. :)

groet.

• 1 maand later...
Geplaatst

Wanneer gaat KIA hierop reageren en het verhelpen. Het blijft irriteren :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Geplaatst

Ze hebben in mijn SPIII nieuwe bougies gezet omdat ze waren doorgeslage, maar ik weet nog niet of dit zla bijdragen aan beter opschakelen.

Geplaatst

Heb ik zeker een goeie? 1 van de eerste op de weg nu een jaar oud 13000 KM ,want van dit alles heb ik gelukkig geen last van,trekt op als een lier schakelt goed en laat veel auto`s bij het stoplicht staan.?

Sp3 2 liter benzine 164 pk 2 wiel drive 5 bak hand geschakelt

Geplaatst

Ik heb ook een van de eerste lichting SPORTAGE 3 ( Aug.2010 en nu 19.000km ) en herken de bovenstaande problemen ook niet ...die van mijn rijdt soepel en heb ook geen last van hangende toerentallen tijdens het schakelen...

Mischien helpt het om net als PowerAutoBoot en ik er een Sportluchtfilter van K&N te plaatsen ..

Geplaatst

Heb ik zeker een goeie? 1 van de eerste op de weg nu een jaar oud 13000 KM ,want van dit alles heb ik gelukkig geen last van,trekt op als een lier schakelt goed en laat veel auto`s bij het stoplicht staan.?

Sp3 2 liter benzine 164 pk 2 wiel drive 5 bak hand geschakelt

Ik heb een AWD First Edition, maar denk niet dat dit wat uimaakt. Ik zal deze week voldoende rijden om een oordeel te vellen over het rijgedrag.

Hartelijke groeten ui Veenendaal

• 2 weken later...
Geplaatst

Volgens de dealer die ik zojuist sprak i.v.m. een afspraak voor stuurupdate, vervanging van schakelpookknop (= beschadigd/afgebroken delen van de dop) en nieuwe dorpels (af fabriek aangetast door tectiel o.i.d.), is het probleem van het (niet) soepel opschakelen van de SP3 2.0L benzine 2WD handgeschakeld, deels mechanisch, deels softwaretechnisch a.g.v. emissie-eisen. Vanwege dat laatste mag er vermoedelijk ook nooit een update komen, maar wellicht dat zoiets is op te lossen via tuning (een tuning-set). Hij heeft me beloofd me hiervan op de hoogte te houden zodra die komt / er is.

Weet iemand van het bestaan van zo'n tuning-set voor deze uitvoering (SP3 2.0L benzine 2WD handgeschakeld)?

Geplaatst

Laat de bougies eens nakijken, bij mij waten ze doorgeslagen omdat ze te vast waren aangedraaid. Heeft wel iets geholpen.Ik heb er nu dus nieuwe inzitten.

Geplaatst

Laat de bougies eens nakijken, bij mij waten ze doorgeslagen omdat ze te vast waren aangedraaid. Heeft wel iets geholpen.Ik heb er nu dus nieuwe inzitten.

Nog nooit van gehoord... maar goed dat het nu iig beter gaat!

Geplaatst

Mij valt ook het 'inhouden' tussen de 1 en 2 ook op. 1.6 GDI, nog geen 1000km op de teller.

Ik heb al geprobeerd om meer/minder gas te geven en sneller/langzamer te koppelen maar dat mocht niet echt baten.

Het is w.m.b. geen grote issue, maar wel een ongemak omdat de auto even inhoudt tijdens het accellereren. Mijn vriendin dacht dat we door een hobbel heenreden :wink:

Iemand die hier al wat op heeft gevonden?

Ik lees hier dat chiptunen een mogelijke oplossing zou kunnen zijn, maar ik denk niet dat de leasemaatschappij daar erg gelukkig van wordt..

Geplaatst

Mij valt ook het 'inhouden' tussen de 1 en 2 ook op. 1.6 GDI, nog geen 1000km op de teller.

Ik heb al geprobeerd om meer/minder gas te geven en sneller/langzamer te koppelen maar dat mocht niet echt baten.

Het is w.m.b. geen grote issue, maar wel een ongemak omdat de auto even inhoudt tijdens het accellereren. Mijn vriendin dacht dat we door een hobbel heenreden :wink:

Iemand die hier al wat op heeft gevonden?

Ik lees hier dat chiptunen een mogelijke oplossing zou kunnen zijn, maar ik denk niet dat de leasemaatschappij daar erg gelukkig van wordt..

Geen problemen met opschakelen of inhouden met mijn 1.6 gdi 8000km op de teller

Geplaatst

Vandaag een stukje binnendoor gereden met flink wat drempels en het bijbehorende afremmen, optrekken, etc. Ik merk dat als je na opschakelen naar de 2 de koppeling (heel) langzaam laat opkomen en niet teveel gas geeft, het wel redelijk vloeiend gaat. Maar harder ga je er zeker niet van :wink:

• 3 weken later...
Geplaatst

Deze week bij de dealer geweest (Durmi Zwaag)voor het probleem van het inhouden. Er is (weer) nieuwe software geinstalleerd. Probleem nog steeds aanwezig en vooral merkbaar van 1 naar 2. Een beetje pittig opschakalen is niet soepel mogelijk. Je valt stil en vervolgens krijg je een duw in de rug. Lijkt wel dat de koppeling lichter gaat. Ik ga weer terug. Las overigens dat de Ix35 van Hyundai het probleem ook heeft.

Nog contact gezocht met Vtune. Die geven aan dat het probleem wordt opgelost met hun chiptuning. De dealer geeft mij aan dat de garantie dan weg is!

Geplaatst

Ik ben redelijk tevreden over de Vtune tuning. Het inhouden is beduidend minder, maar nog niet helemaal over. Heb wel de stellige indruk dat de auto behoorlijk pittiger is. Maar dat kan ook deels tussen de oren zitten. Rijd behoorlijk soepel verder. De auto is niet zuiniger; 1 op 10 op de korte afstand, maar dan rijd ik wel stevig door, ook om de auto uit te proberen.

Geplaatst

Deze week bij de dealer geweest (Durmi Zwaag)voor het probleem van het inhouden. Er is (weer) nieuwe software geinstalleerd. Probleem nog steeds aanwezig en vooral merkbaar van 1 naar 2. Een beetje pittig opschakalen is niet soepel mogelijk. Je valt stil en vervolgens krijg je een duw in de rug. Lijkt wel dat de koppeling lichter gaat. Ik ga weer terug. Las overigens dat de Ix35 van Hyundai het probleem ook heeft.

Nog contact gezocht met Vtune. Die geven aan dat het probleem wordt opgelost met hun chiptuning. De dealer geeft mij aan dat de garantie dan weg is!

Wat heeft de dealer dan geïnstalleerd? Want voor zover mij bekend is er geen update van Kia voor het opschakelprobleem.

Geplaatst

Seek123,

Volgens de medewerker van mijn Dealer (Durmi Zwaag) is er een nieuwe update geinstalleerd. Ik merk dat de koppeling anders is en het lijkt daardoor dat het ietsie pietsie beter is. Maar tevreden nog lang niet. Ik ga weer terug naar de dealer. Ik heb op het Hyundai forum gelezen dat het daar ook voorkomt. Dezelfde motor, ook dezelfde stuurproblemen, stoel die zakt ed.

Iedereen moet het doen. In ieder geval de bezitters van een 2.0 benzine handgeschakeld. Doen!

Geplaatst

Het is misschien toch handig als jullie het opschakel probleem bundelen en niet ieder voor zich gaat mopperen.

Ik verwacht daar betere reactie/handelen op

Ik wil daar best eens over denken hoe we dat aan zouden moeten pakken.

Heb ook wel tijd binnenkort om iets te communiceren

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...