Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ben het wel eens dat de dakkoffer van de SP3 er niet als een menhir achter Obelix uit hoort te zien.

Die achterste rail moet dus hoger.

Daar ben ik het volledig met je eens BW!:yes:

Het zal een kwestie zijn van er een elegante oplossing voor te vinden... misschien met de hogere achterpootjes.

• 1 maand later...
Geplaatst

Ben even benieuwd of de voorgestelde oplossing om 2 verschillende modellen Thule te gebruiken een goed oplossing is.

Wil dakdrager meebestellen maar zie hier gezien deze discussie even vanaf want skibox moet wel recht liggen.

Grt Ruud valentijn

Geplaatst

alleen de thule website geeft bij mij alleen de fixpoint systeem en niet als je dakrails heb.

Download de handleiding maar eens, daar staat duidelijk de montage op de dakdragers in. De 753 wordt met een andere kit ook op fixpoints gemonteerd maar in dit geval zorgt de kit dat de set perfect aansluit op de dakdragers....

Groet

• 4 weken later...
Geplaatst

Weet iemand waar je een setje voor een leuke prijs kan halen. Bij de dealer zijn de dakdragers 199 euro. (volgens mij moet het geen fixpoint zijn aangezien ik dakrails heb op de auto)

Geplaatst

Ik vind het zeker een mooie prijs ...maar ik weet niet zeker of ze ook op de Sportage 3 passen ,ik zie in het tabel alleen de Sportage 2 staan ...

Geplaatst

Ik heb een compleet set liggen inclusief 2 fietsendragers van mijn Subaru, ik kan ze alleen niet passen want mijn Sportage zit nog in de pijplijn.

Ik zou kontakt opnemen met HAPRO, vraag je niks dan weet je niks.

Gast studioph
Geplaatst

Vandaag dakkoffer op nieuwe dakdragers gemonteerd, om de koffer horizontaal te krijgen was het nodig om de achterste drager te "verhogen" met 47 mm.

Typisch geval van foute dakdragers constructie want je kunt niets horizontaal vervoeren op deze KIA dakdragers.

Dealer heb ik geïnformeerd want hij is als verkoper van het onderdeel uiteraard verantwoordelijk om iets te verkopen wat voldoet aan de eisen (het vervoeren van materiaal op horizontale wijze !) Als dit niet zo is dan hoort dit duidelijk in de gebruiksaanwijzing te staan en dient het te worden medegedeeld bij aankoop dat deze dragers leiden tot vreemde niet horizontale koffers, (surf) planken, ski's enz.

post-4145-0-96042500-1303162575_thumb.jpg

post-4145-0-00635400-1303162595_thumb.jpg

Geplaatst

Vandaag dakkoffer op nieuwe dakdragers gemonteerd, om de koffer horizontaal te krijgen was het nodig om de achterste drager te "verhogen" met 47 mm.

Typisch geval van foute dakdragers constructie want je kunt niets horizontaal vervoeren op deze KIA dakdragers.

Dealer heb ik geïnformeerd want hij is als verkoper van het onderdeel uiteraard verantwoordelijk om iets te verkopen wat voldoet aan de eisen (het vervoeren van materiaal op horizontale wijze !) Als dit niet zo is dan hoort dit duidelijk in de gebruiksaanwijzing te staan en dient het te worden medegedeeld bij aankoop dat deze dragers leiden tot vreemde niet horizontale koffers, (surf) planken, ski's enz.

heb je soms de mogelijkheid om de dragers 10 cm naar achteren te plaatsen..precies tussen die twee zwarte gaatjes aan beide binnenkanten van de dakrail?

Gast Timo0103
Geplaatst

Een Audi Q5 heeft hetzelfde " Probleem ".

Dit staat op diverse Fora. Sommigen mensen storen zich hier aan en andere weer niet.

Geplaatst

Cycloon kijk eens naar het merk HAPRO bv te koop bij Whekamp.

Ook voor de SP lll voor de belachelijke prijs van 89 Euro.

Ik heb even een mailtje gestuurt naar Hapro en dit kreeg ik terug :

Geachte heer xxxxx,

Uw Kia Sportage uit 2011 is uitgevoerd met geïntegreerde dakrails.

De Hapro Cronos (dakdragers) past niet op auto’s met geïntegreerde dakrails. Wij hebben geen andere dakdragers in ons assortiment.

Met vriendelijke groet/ Best regards/ Mit freundlichen Grüßen/ Sincères salutations,

Janine Leijte

Sales department

Hapro International bv

Fleerbosseweg 33 | 4421 RR | P.O. Box 73 | 4420 AC | Kapelle | The Netherlands

Phone +31 (0)113 362 362 | Fax +31 (0)113 362 399

j.leijte@hapro.com | www.hapro.com | Chamber of commerce 22030661

Geplaatst

Ziet er wel goed uit maar is voor sportage 2.

Je hebt gelijk zie het nu ook, weet iemand nog alternatieven buiten de originele dakdragers?

Geplaatst

Tot nu toe heeft Forlan de beste oplossing.

Maar met het seizoen voor de deur zal ik dit ook even doorkoppen naar KiaMNL

U hoort.

Gast studioph
Geplaatst

De dragers kunnen uitsluitend op de door KIA voorgeboorde gaten worden vastgezet

Voel er weing voor om zelf gaten bij te gaan boren en het verschil is daar ook veel te groot voor.

Naar mijn mening is het gewoon een verkeerde dakdrager set en hebben ze er niet goed naar gekeken.

Groet PH

Geplaatst

Bij de montblanc set hou je het probleem dat de dakkoffer naar achter helt (geen gezicht in mijn optiek).

Ik heb de dragers van Thule besteld (zit zelf een beetje in die business dus das makkelijk).

Aan de voorkant plaats ik dan de lagere 753 voetset met kia sportage kitset en achter de hogere 751 met kia sportage kitset. Waardoor de dakkoffer vrijwel horizotaal komt te staan op de auto.

Helaas heb ik mijn auto nog niet dus jullie zullen tot eind mei (is de verwachting :( ) zullen moeten wachten op foto's.

Omdat ik van 2 sets 1 maak heb ik dan een setje te koop over. (incl. BTW € 169,00 ;) )

Grtz!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...