Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• 2 maanden later...
Geplaatst

Beste SP3 rijders,

Zijn er ondertussen al mensen die de dakdragers mooi horizon op zijn SP3 gemonteerd gekregen hebben.

Groet,

Vanelli

Geplaatst

Zijn er ondertussen al mensen die de dakdragers mooi horizon op zijn SP3 gemonteerd gekregen hebben.

Hoi Vanelli

Ik heb niks gedaan aan de mijne en heb er geen problemen mee.

De dakkoffer is wel niet van de grootste, en misschien valt het daarom visueel nogal mee (vind ik).

Hier zie je de koffer gemonteerd tijdens onze reis naar Slovenië deze zomer:

post-3667-0-26200600-1320003497_thumb.jpg

Geplaatst

Hoi Vanelli

Ik heb niks gedaan aan de mijne en heb er geen problemen mee.

De dakkoffer is wel niet van de grootste, en misschien valt het daarom visueel nogal mee (vind ik).

Hier zie je de koffer gemonteerd tijdens onze reis naar Slovenië deze zomer:

Niks mis mee.

Maar waarom die extra spanband?

Ben je bang dat ie losschiet?

Geplaatst

Niks mis mee.

Maar waarom die extra spanband?

Ben je bang dat ie losschiet?

Inderdaad misschien een beetje te voorzichtig.icon_redface.gif

Je weet maar nooit hé... Liever geen risico's nemen.

Ik zag er verscheidene die van 't zelfde gedacht waren tijdens de reis.

Geplaatst

@Vanelli

zie post =58865 voor het horizontaal krijgen van je dak-koffer.

Grtz.

Specialmade

Kun je dat ook iets minder criptisch melden en dus linken ?

Is makkelijker zoeken voor de lezertjes.

grtz!

Geplaatst

Volgens mij staat in dit zelfde topic precies hoe je de dakkoffer recht kunt krijgen.

Hoe langer de dakkoffer hoe schuiner het lijkt.

• 2 weken later...
Geplaatst

Beste mensen,

Hierbij mijn aanpassing aan de achterste drager voor verhoging met 5 cm van een standaard Kia drager.

Uitgangspunt was dat ik niets wilde veranderen aan de huidige dragerconstructie. Geen gezaag of geboor.

Ook moest ie gewoon verstelbaar blijven in de breedte.

Uitvoering:

Koop bij een bouwmarkt een aluminium vierkante profiel van 5 bij 5 cm, 4 slotbouten M8 en 4 plastic eindkapjes 5x5cm.

Zaag twee stukken op maat van de breedte van de zwarte houders.

Zaag over de lengte het profiel door midden op het midden van 1 vlakke kant.

Spreid daarna de delen uit elkaar zodat de opening zo groot is al die in de aluminium drager zelf.

Boor gaten aan de uiteinden van de aluminium profielen tegenover de opening.

Even meten zodat de bouten voor en achter langs het plastic deel gaan dat in het profiel geschoven wordt.

Plaats de bouten en schuif de koppen van de slotbouten door het profiel van de drager.

Draai de bouten bijna vast en controleer op de auto od de breedte goed is.

Dan draai de bouten aan en monteer eindkapjes. (Niet op foto's)

Klaar. Zie foto's voor extra info.

post-326-0-34328200-1321225627_thumb.jpg

post-326-0-51038100-1321225763_thumb.jpg

Geplaatst

Beste mensen,

Hierbij mijn aanpassing aan de achterste drager voor verhoging met 5 cm van een standaard Kia drager.

Uitgangspunt was dat ik niets wilde veranderen aan de huidige dragerconstructie. Geen gezaag of geboor.

Ook moest ie gewoon verstelbaar blijven in de breedte.

Uitvoering:

Koop bij een bouwmarkt een aluminium vierkante profiel van 5 bij 5 cm, 4 slotbouten M8 en 4 plastic eindkapjes 5x5cm.

Zaag twee stukken op maat van de breedte van de zwarte houders.

Zaag over de lengte het profiel door midden op het midden van 1 vlakke kant.

Spreid daarna de delen uit elkaar zodat de opening zo groot is al die in de aluminium drager zelf.

Boor gaten aan de uiteinden van de aluminium profielen tegenover de opening.

Even meten zodat de bouten voor en achter langs het plastic deel gaan dat in het profiel geschoven wordt.

Plaats de bouten en schuif de koppen van de slotbouten door het profiel van de drager.

Draai de bouten bijna vast en controleer op de auto od de breedte goed is.

Dan draai de bouten aan en monteer eindkapjes. (Niet op foto's)

Klaar. Zie foto's voor extra info.

Dat is een mooi stukje vakwerk.

Groet,

Vanelli

• 4 weken later...
Geplaatst

Dat is een mooi stukje vakwerk.

Groet,

Vanelli

Olla, inderdaad top klusje, ik was het ook van plan maaaar helaas kan nergens een mooi stukje aliminium vinden in de bouwmarkt van 5x5 cm of het moet een tafelpoot zijn, wie oh wie weet er in de buurt van Houten een ijzerboer of een bouwmarkt die deze handel heeft , (hornbach, karwei enz niet) Dank Dank.

Hans

Geplaatst

@BartM. Dat is mooi werk wat je heb laten zien! Doe ik je denk ik niet zo gauw na!

Maar weet jij of een ander ook waar die gaten in de dakrail voor zijn?

Aan de binnenkant van de dakrail zitten 2 gaten aan de voorzijde en 2 aan de achterzijde per dakrail.

Ik vraag me dat al een tijdje af! Zal toch niet voor bevestiging van dakdragers zijn?

Want er passen ook universele op van bijv. de Aldi.

Als iemand het weet!

Groet,

vand.m

Geplaatst

@BartM. Dat is mooi werk wat je heb laten zien! Doe ik je denk ik niet zo gauw na!

Maar weet jij of een ander ook waar die gaten in de dakrail voor zijn?

Aan de binnenkant van de dakrail zitten 2 gaten aan de voorzijde en 2 aan de achterzijde per dakrail.

Ik vraag me dat al een tijdje af! Zal toch niet voor bevestiging van dakdragers zijn?

Want er passen ook universele op van bijv. de Aldi.

Als iemand het weet!

Groet,

vand.m

Bij de originele dakdragers van kia en volgens mij van thule ( beetje hetzelfde denk ik ) zitten er 2 pinnetjes die daar in vallen.

Beetje overbodig, Audi heeft ongeveer dezelfde dragers en ook gewoon zonder pinnetjes.

Misschien net dat beetje extra, verder zou ik het niet weten.

Geplaatst

Bij de originele dakdragers van kia en volgens mij van thule ( beetje hetzelfde denk ik ) zitten er 2 pinnetjes die daar in vallen.

Beetje overbodig, Audi heeft ongeveer dezelfde dragers en ook gewoon zonder pinnetjes.

Misschien net dat beetje extra, verder zou ik het niet weten.

Hoi,

Bedankt! Ze hadden ze dus net zo goed geen gaten hoeven te maken. Had ook wat mooier gestaan moet ik zeggen.

Maar goed, ik weet nu waar het voor is.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Niemand ????????

Olla, inderdaad top klusje, ik was het ook van plan maaaar helaas kan nergens een mooi stukje aliminium vinden in de bouwmarkt van 5x5 cm of het moet een tafelpoot zijn, wie oh wie weet er in de buurt van Houten een ijzerboer of een bouwmarkt die deze handel heeft , (hornbach, karwei enz niet) Dank Dank.

Hans

Geplaatst

na alle berichten gelezen te hebben zou ik willen weten of er iemand is die ( lijkt mij de mooiste oplossing ) een thule set 51 en 53 waar over gesproken wordt aan te schaffen met mij zodat we 2 complete sets kunnen maken?

Graag reacties bij intresse,

gr

Rene

Geplaatst

Ga hier eens vragen.. die hebben misschien nog wel wat "afvalstukjes" liggen :detective:

Aluminium Centrum

Voorveste 2,

Houten, 3992 DC

Dank je wel voor de tip, maar dit is een "kenniscentrum"

Geplaatst

na alle berichten gelezen te hebben zou ik willen weten of er iemand is die ( lijkt mij de mooiste oplossing ) een thule set 51 en 53 waar over gesproken wordt aan te schaffen met mij zodat we 2 complete sets kunnen maken?

Graag reacties bij intresse,

gr

Rene

Hoi Rene,

Ik heb wel intresse voor zo'n setje, ik weet niet of het logistiek te regelen valt.

Woon in Belgie (Zulte) kom veel in Terneuzen en bergen op Zoom.

groet,

Vanelli

Geplaatst

Beste Kia rijders,

Nog even een late reactie op mijn dakdrager aanpassing en de vraag waar dit profiel te halen.

Nou gewoon in bijna elke bouwmarkt zoals ik al zei. (ook in Houten bij de Praxis)

Ze liggen meestal in de kopse stelling waar ook de andere profielen liggen van hout/aluminium/staal.

Je moet natuurlijk wel een lengte van een meter kopen.

Het lastigste klusje is het spreiden van het aluminium op de zaagsnede.

Daar is wel wat brute kracht en een goede bankschroef/schroevendraaiers o.i.d. voor nodig.

Geeft wel aan dat het zaakje er stevig op zit en niet zomaar afwaait. ;)

Mvrg BartM

• 4 weken later...
Geplaatst

Olla, wat later als normaal maar toch wil ik jullie mijn geknutsel niet onthoudenik heb gekozen voor de verhoging door middel van de aluminium verhogingen , inderdaad bij alu winkel in utreg geweest en 2 stukjes van 3 x 4 laten afzagen (andere maat was er ff niet) alle gaatjes geboord en ik heb in het midden ongeveer 6cm gaatjes geboord en deze uitgeslepen/ gedremeld zodat je net als de stangen een gleufje krijgt en deze over de bovenpootjes van de dakdrager kan schuiven, je krijgt dus zo een sterk geheel en alles zit recht boven elkaar. Ook nog ff zwart gespoten en gelakt , niet van nieuw te onderscheiden!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...