Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

links onderin?? of bedoel je rechts ?? en dan kan ik nog geen image opzoeken )hij vraagt een URL?)

Geplaatst

na alle berichten gelezen te hebben zou ik willen weten of er iemand is die ( lijkt mij de mooiste oplossing ) een thule set 51 en 53 waar over gesproken wordt aan te schaffen met mij zodat we 2 complete sets kunnen maken?

Graag reacties bij intresse,

gr

Rene

Hallo Rene;

Ik heb wel interesse in een set dakdragers,als je nog niemand hebt,houd ik mij van harte aanbevolen.

groeten:Gerrit ter Maat

Geplaatst

ik heb gewoon een setje Mont Blanc gekocht en een gedeelte van het setje aangepast, helaas geen aldi gevonden in de aanbieding.

Bubbels

Geplaatst

beste

je kan geen setje delen omdat je onderdelen van het setje 753 moet gebruiken

de gaten van de setjes komen niet overeen daardoor hebben de bouten een verkeerde hellingshoek en komen ze niet plat tegen de voetjes

groetjes

post-4646-0-52377500-1327944442_thumb.jpg

Geplaatst

Hallo allen,

Ik volg al geruime tijd dit draadje. Er zijn/worden allemaal heel vernuftige

uitvindingen gedaan om de dak-koffer netjes recht op het dak te krijgen.

Zelf heb ik de dak-dragers van de Aldi, geen aanpassingen gedaan en

zie hier het resultaat. Met de wintersport heb ik de beide dragers iets

meer naar voren gezet met, voor mijn gevoel, een perfect resultaat.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

voor zover ik kan zien ziet het er erg goed uit. ik ben wel benieuwd want ook ik heb nog mijn dakkoffer en thule dragers liggen van mijn huidige (want SP III nog niet afgeleverd) auto.

Geplaatst

Te koop: Nieuwe set dakdragers voor de Kia Sportage 3, THULE 751 en 753,ik heb van beide een complete set besteld(door Thule Nederland aanbevolen) en dus 1 gloednieuwe set over.

Gerrit ter Maat

0653466607

Geplaatst

ik heb een KIA Sportage 2011.

Kan iemand mij aangeven of het mogelijk is om, met Thule voetenset 753 + kit 4009, een vierkante Thule stang 760 van 108 cm te gebruiken?

of moet het een Thule stang 761 van 120 cm worden?

• 1 maand later...
Geplaatst

vanaf maandag zijn er weer dakdragers voor auto's met dakrailing te koop bij de lidl.

is dit dezelfde als die vorig jaar zijn verkocht?

passen deze op mijn SP3 2011?

Geplaatst

vanaf maandag zijn er weer dakdragers voor auto's met dakrailing te koop bij de lidl.

is dit dezelfde als die vorig jaar zijn verkocht?

passen deze op mijn SP3 2011?

De dakdragers van de Lidl passen NIET op je SP3. Zodra deze te koop aangeboden

worden bij de Aldi kun je je slag slaan. Heb dit persoonlijk uitgeprobeerd maar de

dragers van de Lidl passen echt niet. Daarna de dragers bij de Aldi gekocht en deze

passen perfect. Heb ze gebruikt tijdens mijn wintersportvakantie en bevallen uitstekend.

Zijn ook nog eens veel goedkoper dan de originele van Kia of Thule.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
  • 4 maanden later...
Geplaatst

Beste mensen,

Hierbij mijn aanpassing aan de achterste drager voor verhoging met 5 cm van een standaard Kia drager.

Uitgangspunt was dat ik niets wilde veranderen aan de huidige dragerconstructie. Geen gezaag of geboor.

Ook moest ie gewoon verstelbaar blijven in de breedte.

Uitvoering:

Koop bij een bouwmarkt een aluminium vierkante profiel van 5 bij 5 cm, 4 slotbouten M8 en 4 plastic eindkapjes 5x5cm.

Zaag twee stukken op maat van de breedte van de zwarte houders.

Zaag over de lengte het profiel door midden op het midden van 1 vlakke kant.

Spreid daarna de delen uit elkaar zodat de opening zo groot is al die in de aluminium drager zelf.

Boor gaten aan de uiteinden van de aluminium profielen tegenover de opening.

Even meten zodat de bouten voor en achter langs het plastic deel gaan dat in het profiel geschoven wordt.

Plaats de bouten en schuif de koppen van de slotbouten door het profiel van de drager.

Draai de bouten bijna vast en controleer op de auto od de breedte goed is.

Dan draai de bouten aan en monteer eindkapjes. (Niet op foto's)

Klaar. Zie foto's voor extra info.

Als starter van deze discussie denk ik dat Junior Lid een goede oplossing heeft gevonden

voor de langere (1.90 mtr.) skiboxen.

De beste oplossing is natuurlijk dat Kia zelf de originele Kia (Mont Blanc) dakdragers had moeten (laten) corrigeren.

Junior bedankt voor het idee en foto's .

groetjes,

Jos

Geplaatst

Kan de voorste drager verder naar voren? Als je dan de achterste ook verder naar voren kunt plaatsen dan zal de hoek al minder zijn.

Thule heeft een set waarbij hetzelfde probleem optreed.

Maar als je 2 voetensets koopt de 753 en de 751 dan kun je de 751 achter zetten en de 753 voor. Doordat de 751 hoger is zal de box horizontaal komen te staan....

Ik kan een setje met 751 en 753 voor je regelen met zwarte stang voor � 159,00.

grtz

kan ik ook zo een set kopen?

gr

kiarz

Geplaatst

na alle berichten gelezen te hebben zou ik willen weten of er iemand is die ( lijkt mij de mooiste oplossing ) een thule set 51 en 53 waar over gesproken wordt aan te schaffen met mij zodat we 2 complete sets kunnen maken?

gr

Rene

• 2 weken later...
Geplaatst

gr

Rene

Met het aanschaffen van de Thule set(s) maak je, volgens mij, alleen maar extra kosten.

Kijk eens in mijn garage, daar staan foto's van mijn Sportage met dakkoffer. Ik maak gebruik

van Aldi dakdragers en een (vrij) grote dakkoffer. Op de foto's staan de dakdragers nog niet

zo ver naar voren als dat ik nu heb. Heb tijdens de afgelopen vakantie periode

de dragers wat meer naar voren gemonteerd. Het middelpunt van de dakdrager gelijk met het

voorste gaatje van de dakrail. Het middelpunt van de achterste dakdrager met het meest naar

voren dakrailgaatje. Werkt perfect, en je dakkoffer staat perfect recht.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Gast Timo0103
Geplaatst

Ziet er goed uit, alleen jammer van die strips op de deuren maar das persoonlijk.

Ieder zijn meug. :-)

Geplaatst

Ze laten overschilderen in koetswerkkleur zou al een heel verschil maken, ikzelf zou ze ook niet plaatsen alhoewel ze natuurlijk héél nuttig kunnen zijn als je buur het niet zo nauw neemt bij het openen van zijn portier... Ik los dat anders op door zijdelingse parkeerplaatsen te mijden of een hoekplek in te nemen waarbij ik em zo dicht mogelijk tegen de rand parkeer meestal met succes maar zeg nooit nooit met sommige individuen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...