Jump to content
Onderdelenshop24.com

Alle kia Sportage nieuw model hebben: Problemen (erkend) met het stuur huis

Recommended Posts

Posted (edited)

Volgende kwam ik tegen op autoweek.nl

http://www.autoweek.nl/autoreview/29809/Kia-Sportage-20-CVVT-X-ecutive

Deze tekst komt van genoemde site

Alle kia Sportage nieuw model hebben:

Problemen (erkend) met het stuur huis, stuur scheef en niet goed terug komen naar middenstand

Problemen (erkend) met de 5 bak haaken bij schakelen en soms synchromes.

Handrem werking was niet goed.

Trekhaak bekabeling niet goeg gemonteerd en draadboom connector beschadigd.

Tevens kras op bumper

Alle modellen afwijkingen op carosserienaden, vooral achterklep en motorkap / zijscherm.

Mooie stoere auto, maar met de nodige verbeter punten.

Voor mij is de lol er af.

De importuer gaat alleen wat aan het stuurhuis doen (stille terugroep actie)

Edited by 2011-sportage
Posted (edited)

"Alle modellen afwijkingen op carosserienaden, vooral achterklep en motorkap / zijscherm."

Ik heb de reviewer uit de autoweek (nog) niet met een liniaal om mijn Sportage zien lopen... (in andere reviews werd juist geschreven over de strakke naden van de nieuwe Sportage:

"Kijken we kritischer rond dan bewijst Kia zich op de Europeaan te focussen. De gebruikte materialen zijn overwegend goed van kwaliteit en de verschillende onderdelen sluiten keurig op elkaar aan."(http://www.autowereld.com/rijimpressies/detail.asp?artikel=10214)

Over scheve sturen heb ik op het forum geloof ik nog niet niet gelezen, het zweverige sturen en het schakelen/gasgeven herkennen (niet alle) forumleden hier ook wel.

De bekabeling/connector/bumperkras problemen lijken mij meer gevolgen van een slordige monteur?

Edited by flipperdeflap
Posted (edited)

Autowereld.com meldde op 13 juli 2010 al over de 2 minpunten:

"De besturing is namelijk wel erg licht en de viercilinder benzinemotor waarmee wij reden doet op papier beter vermoeden. Met 163 pk en 195 Nm moet in ruim 10 seconden naar 100 km/h worden gesprint. Dat geloven we graag, maar het zijn de tussenacceleraties die tegenvallen. Er moet flink geschakeld worden en de toerenteller moet omhoog om vlot te kunnen versnellen."

(http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=10191)

P.s. Ik ben er toch nog steeds erg blij mee :-)

Edited by flipperdeflap
URL
Posted

wat het vermogen betreft, ik heb onze 2.0 benzine van het weekend eens goed op z'n staart getrapt en hij is echt sneller als onze "oude 2.0".

Waar ik wel van op keek was dat ie in 4 het rode gebied van de toeren teller zo snel haalde.

Veel autobladen willen dat alle auto's sportief zijn, de gemiddelde bestuurder heeft hier geen behoefte aan, dus veel opmerkingen van vermogen en trekkracht neem ik met een korreltje zout en probeer zelf het in de praktijk.

Posted
Volgende kwam ik tegen op autoweek.nl

http://www.autoweek.nl/autoreview/29809/Kia-Sportage-20-CVVT-X-ecutive

Problemen (erkend) met het stuur huis, stuur scheef en niet goed terug komen naar middenstand

Problemen (erkend) met de 5 bak haaken bij schakelen en soms synchromes.

Alle modellen afwijkingen op carosserienaden, vooral achterklep en motorkap / zijscherm.

Ik herken wel een paar bovenvernoemde puntjes;

-Naden van achterklep zijn inderdaad afwijkend.

-Stuur staat bij mij ook zogenoemd 5 voor 12, te weinig om dit een tandje

te verstellen.

-Zoekerig stuur gedrag welke wel in middenstand terug komt.

-Af en toe moeilijk, hakerig, schakelen met name met koude bak.

-En inderdaad de motor mocht iets meer power hebben, zeker onderin.

De rest van de punten herken ik, gelukkig niet.

Posted

Het blijft een rare review.

De m/v heeft geen naam en geeft op alle onderdelen ook een lage "sterren" waardering.

Ik neem aan dat er toch wel is proef gereden ?

Begrijp dan ook niet dat deze m/v de auto

Posted

Heb sinds twee maanden een 2 l. benzine met automaat, navigatie, panoramadak etc..Heerlijke auto.

Ik herken me absoluut niet in die verhalen. Stuur staat normaal en werkt normaal. Ruime naden, nou bij mijn auto in ieder geval niet.

Ben uiterst tevreden !!

Puntjes van kritiek: de automaat schakelt wel heel snel terug, maar daar schijnt een update voor te komen, de stemherkenning werkt alleen in het engels, maar dan moet je met de navigatie dus ook naar een engelse juffrouw luisteren,ook daar zou aan gewerkt worden .En de knoppen van het panoramadak zouden verlicht moeten zijn.

Mijn vorige sportage ( 6 cyl.aut.) heb ik ca.5 jaar mee gereden en 85000 km, waarvan de helft met caravan.Reparatie Kosten, afgezien van het (zeer betaalbare) onderhoud, totaal

Posted

Ik rij er sins Augustus in een X-clusive First editie 2.0 ltr 5 bak zonder problemen alleen het probleem met het stuur dat niet geheel recht geplaats is herken ik ,en de resonantie bij 3500 toeren vind ik jammer maar voor de rest ben ik ook een tevreden Sportage bezitter ..

Ook geen klachten over de versnellingsbak vind ik prettig schakelen en bij mijn Sportage sluit het plaatwerk wel mooi aan en voelt erg degelijk aan...

Posted (edited)

Dat waar dit items mee begint is afkomstig van een review uit Autoweek; tja wat moet je met een ontevreden klant die met name ontevreden over zijn dealer moet zijn.

Ook ik herken me totaal niet hierin; zelf niet in het stuurgedrag ..........

En dat het stuur scheefstaat? Die van mij staat 100% recht; en ook dat is een dealerprobleem. Kunnen zij ook vaststellen en is is in 5 min. opgelost; gewoon slecht afgeleverd (net als dat gedoe over die trekhaak).

Maar ja: het zal wel ................ Had hij maar een Q5 moeten kopen; was hij 20K meer kwijt geweest en had hij andere problemen gehad ...............

Edited by der Rudi
Posted

Op 31/01/11, Customer Service Kia <Klantenservice@kia.nl> schreef:

Geachte heer van Tilburg,

Hierbij willen wij graag reageren op uw bericht van 30 januari jl.

Allereerst feliciteren wij u met de aanschaf van uw Kia Sportage 1.6 GDI.

Wij zijn op de hoogte van de ervaringen van berijders met het stuurgedrag van de Sportage.

Op dit moment wordt in samenwerking met de fabrikant gekeken wat de mogelijkheden zijn in de vorm van software aanpassingen in de elektronische stuurbekrachtiging.

Het is echter helaas niet aan te geven op welke termijn er welke aanpassing kan worden ge

Posted

De zin " Deze claxon is echter naar specificatie van de fabrikant en zal derhalve niet kunnen worden aangepast " is larie.

Ik heb hierover reeds geinformeerd en die kan zonder probleem worden "vervangen", niet de "toon" aanpassen natuurlijk :)

Net nieuwe besteld en hoop hem deze week te ontvangen die claxon.

Posted
De zin " Deze claxon is echter naar specificatie van de fabrikant en zal derhalve niet kunnen worden aangepast " is larie.

Ik heb hierover reeds geinformeerd en die kan zonder probleem worden "vervangen", niet de "toon" aanpassen natuurlijk :)

Net nieuwe besteld en hoop hem deze week te ontvangen die claxon.

Heb voor een paar 10 tjes een dubbeltonige luchthoorn gekocht en die heeft de dealer op mijn verzoek direct achter de grille gemonteerd (met de hoorns naar beneden !!) in plaats van de bestaande claxon. en ze hebben zelfs (heel attent)" de rode " toeters" zwart gespoten zodat je er niets van ziet ." Probleem " opgelost.

Posted
Heb voor een paar 10 tjes een dubbeltonige luchthoorn gekocht en die heeft de dealer op mijn verzoek direct achter de grille gemonteerd (met de hoorns naar beneden !!) in plaats van de bestaande claxon. en ze hebben zelfs (heel attent)" de rode " toeters" zwart gespoten zodat je er niets van ziet ." Probleem " opgelost.

Van verkouden cavia naar brullende buffel ???:mrgreen:

Posted

Als je toetert gaan de sluizen open?

:lol::lol: