Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Radio/Luidsprekers Picanto 1.2 comfort pack

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Kun je ook vertellen of het geluid zonder de booster erop vooruit gaat?

Ik hoef nl niet aan te komen met een booster achter in de kofferbak :rolleyes:

Gr Toine

Geplaatst

Van de stekker in de B-stijl zijn de onderste twee rechts voor een luidspreker. Ik had nog wat electronica-spulletjes liggen zodat vier "pennentjes" die in de stekker passen niet al te moeilijk was om te maken/solderen. Nu zitten er in deur wel schroefgaten om een speaker vast te zetten, alleen niet op de juiste plek voor een 13 cm speaker, maar je kan er wel een paar bij boren om zo'n speaker vast te zetten.

Kun je aangeven (foto of zo) hoe groot de pennetjes zijn en hoe ze gemonteerd zitten. De plug heb ik gevonden, was wel lastig om de rubber slang weer er over heen te krijgen, pffff.

Geplaatst

Hoi,

Ik heb hetzelfde gedaan. Extra pennetjes in de stekker gemonteerd.

Voor de goede maat heb ik ook de connektor in de middenstijl even losgehaald.

Daaraan kun je precies bepalen hoe de pennetjes moeten worden en je kunt gelijk even testen.

Zelf heb ik van een oude printconnektor redelijk goed passende pennetjes kunnen maken.

Plat +/-2mm breed en 1mm dik en ongeveer 15mm lang. Draden eraan vast gesoldeerd en door de rubberen sok het portier in.

Ik heb ze gewoon klem gedrukt in de stekker van het portier.

Je moet trouwens aansluitnummer 8 en 9 in de connektor hebben! zie tekening

Suc6

post-4460-0-82905500-1310215497_thumb.jpg

Geplaatst

Ik zal hier ook eens langs de lokale audio boergaan voor advies, ik weet dat er van Pioneer een een hele platte SUN is en één die in het reservewiel past. de laatste heeft mijn voorkeur, heb deze wel een gehoord in een "demo" auto en kklinkt geweldig

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken mijn nieuwe Kia Picanto 1.2 Comfort/Ext. Pack (titanium)

Zo te lezen in dit topic, ben ik niet de enige die het geluid van radio/luidsprekers minder goed vind dan gehoopt...

Ik ga eens goed lezen wat de evt mogelijkheden en kosten zijn, om er iets aan te veranderen.

Groet.

• 3 weken later...
Geplaatst

voor 3 maand geleden heb ik mij ook een kia picanto 1,2 met alle 3 pakketten gekocht.

het geluid is zeer teleurstellend van deze auto ,en daarom ben ik met deze auto aan de slag gegaan met behoud van de originele radio!!

ik ben draaier van beroep ,en ik wou graag een 16 cm compo in deze auto monteren>

ten eerste heb ik aangeschaft een 3 sixty(dat is een kastje waarmee je met de radiospeaker uitgang een line out van 5 volt maakt voor de versterker,zeer aan te bevelen voor de mensen die van kwaliteit houden )

de achterste speakers in de deur zijn met popnagels gemonteerd ,deze heb ik verwijderd en de speakers gedemonteerd.

en geloof me hier komt nooit een mooi geluid uit !!

ik heb daarnaa de speaker er uit geknipt en de houder in de draaibank rond gemaakt waarna ik 2 kunstof ringen gedraait heb die er precies overheen vallen zodat ik ze kon monteren op het originele frame

daar na mijn compo 16 cm woofer gemonteerd in de achterdeuren met dempingswand en mijn tweeters in het dashbord,

set up

focal fp 5,500

esx vision ve 6.2c

rockford forsgate 3 sixty

esx ebx200

en originele radio

en dit klingt echt top!!

als u hulp of vragen heeft help ik u graag ,want je kunt echt een concertzaal in deze auto krijgen

mvg bertil

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Vroegah…..kreeg/kocht je een auto ZONDER radio.

Die mocht je er zelf in plempen.

In de 2eH markt wordt/werd de radio er steevast uitgerost om een andere set te kunnen verkopen.

Tegenwoordig verwachten de dames/heren kopers een rijdende telefooncel/disco en gaan helemaal uit hun dak dat dat wel eens niet zou kunnen werken.

Primair is zo'n stuk ijzer op wielen, vreemd genoeg, bedoeld om te rijden van A naar B

Jullie zijn de eerste verse Picanto rijders..

Van Harte trouwens ! :D

Loop/Rij eens langs bij een echte Audioboer langs om te zien/horen waar het aan ligt.

Speakers of set, isolatie en of meer.

Horen we later meer…..

Hey Big daar heb je wel gelijk in vroegah was dat zo maar toch als je al met al bekijkt kost het toch 27500 gulden... een hoop centen en mag je toch verwachten dat het goed is? toch?

Voor de rest een super wagen!!

Mag ik vragen waarom zo duur die auto, is toch niet af dealer?

Veel aan laten verspijkeren misschien?

Als ik zoveel te besteden had kocht ik wel wat anders natuurlijk ;)

Heb je de equalizer al eens helemaal uitgeprobeerd, neem aan dat er een op zit, kun je een hoop fijn mee regelen, misschien is het geluid dan beter.

Wat voor radio - Merk model - zit er eigenlijk op de gewone comfort, is het dezelfde?

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb de picanto nog niet maar als ik op de site kijk bij KIA.nl dan staat er bij interieur foto's een afbeelding van het aantal speakers in de auto.

wat ik dan zie zijn speakers voorin en achterin plus voorin 2 tweeters.

Zitten die tweeters erin of worden we een beetje voor de gek gehouden door KIA?

post-4634-0-62332500-1314175244_thumb.jpg

Geplaatst

In andere landen kent de Picanto andere uitvoeringen. Ik geloof dat voor de UK de duurste uitvoering (Picanto 3) 6 speakers heeft. De Tweeters zullen in de spiegel-driehoeken gemonteerd zitten.

Geplaatst

In andere landen kent de Picanto andere uitvoeringen. Ik geloof dat voor de UK de duurste uitvoering (Picanto 3) 6 speakers heeft. De Tweeters zullen in de spiegel-driehoeken gemonteerd zitten.

Ja ók, maar ik kijk bij kia nederland en zie deze foto staan, als ik bv. in duitsland of spanje kijk zie ik ook uitvoeringen anders dan hier en ik mag aannemen dat ik op de ned. site de ned. uitvoering te zien krijg.maar als ik je goed begrijp zitten de tweeters er niet in.

Geplaatst

Ik heb deze speakerjes op het oog ter vervanging van de originele voorin.

De diameter is 111 mm, de hoogte 54 mm. Weet iemand of dit gaat passen? Ik lees namelijk veelal dat jullie 100 mm gebruiken en dan ruimte overhouden.

speaker.jpgspeaker_2.jpg

Geplaatst

Als de foto's eerder bij dit onderwerp bekijkt, zie je dat de oorspronkelijke speakers maar 2 bevestigingspunten hebben, recht tegenover elkaar. Die van jou hebben er 3. Dus misschien moet je het een en ander aanpassen.

Verder las ik dat iemand JBL GTO 428 speakers had gemonteerd, dus als je die afmetingen vergelijkt met je eigen...:

Buiten-Ø (zonder kap): 100 mm

Inbouwdiepte: 51 mm

Inbouw-Ø: 89 mm

Max. belastbaarheid (muziek): 105 W RMS-belastbaarheid: 35 W

Ik kon trouwens zelf niet de roosters boven de voorspeakers er af krijgen; dat komt dan later wel 'n keer als ik bij de dealer ben.

Trouwens.. als je groters speakers monteert; de gaatjes in het rooster boven de speaker blijven natuurlijk zo klein als ze al waren.

• 2 weken later...
Geplaatst

Mijn geluid probleem is op gelost

En een kofferruimteprobleem erbij...;)

Geplaatst

Mijn geluid probleem is op gelost

Ik lees op het kenteken WassinkOpgenoort. Bij welk filiaal heb je de Picanto gekocht?

Geplaatst

In arnhem hoezo dan =p

Was even benieuwd of je de auto bij mij in de buurt had gekocht:

WassinkOpgenoort Doetinchem, maar in Arnhem zit ook een dealer.

• 2 weken later...
Geplaatst

Mooi frame voor een andere dubbel-din radio:

*KLIK* Dubbel-din frame Picanto 2011

en dan nog een mooie dubbel-din radio erin bv: Sony XNV-L66BT

sony-xnv-l66bt-incl-myguide.jpg

een paar speakers+(kleine) woofer erin, en je bent klaar,

maar met zo'n frame kan een ieder een radio-erin zetten die hij/zij wil en niet afhankelijk van de standaard radio,

(hoewel die niet bar-slecht is maar een audio-liefhebber zal deze op den duur wel vervangen :)

• 3 weken later...
Geplaatst

Heb ondertussen andere boxen voorin geplaatst (dankzij handige man met 2 rechterhanden)Bleek dat er voorin 1-weg speakertjes zaten met weinig vermogen.

Heb nu 2-weg (iets anders past niet) en heb meteen beter geluid voor, maar het geheel houdt nog niet over. Wil dus graag ook achter in de deuren vervangen.Het ziet er allemaal zeer strak uit en mijn handige man heeft zo zijn twijfels. Wie heeft hier iets van een stappenplan voor? Weet iemand welk formaat hier in past?

Geplaatst

Achterin heb ik de luidsprekers verwijderd door een schroevendraaier achter het schuimrubber te drukken en zo de speaker te slopen. Je moet zorgen dat de kunststof bak behouden blijft. De kunststof spijlen die naar achteren lopen doorgeknipt en de speaker draden los gesoldeerd. Ik had in onze vorige picanto Pioneer TS A1311 en heb deze op de ring geschroefd met zelf tappers. Met een stanleymes kun je inkepingen van de bevestiging oren verwijderen. Deze speakers hebben normaal een goed geluid maar de audio installatie die in de auto zit produceert geen bas.

Geplaatst
Mooi frame voor een andere dubbel-din radio: *KLIK* Dubbel-din frame Picanto 2011

Oh zo'n conversie kit is wel handig. Als je zo'n systeem aansluit als die Sony, werken de stuurbediening, bleutooth en ipod aansluiting dan nog wel naar behoren?

Gast Marcvane86
Geplaatst

Neem aan dat wanneer je de sony plaatst geen gebruik meer kunt maken van de originele features zoals de bluetooth, ipod/usb connector en stuurwielbediening.

Deze onderdelen zitten namelijk alleen geïntegreerd in de originele radio head unit.

Tenminste zo werkte het bij de Volvo's.

Groet Marc

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...