Ga naar inhoud

Levertijd Kia Sportage


2011-sportage

Aanbevolen Berichten

Vandaag weer eens langs de dealer geweest, maar nog niets in aantocht,

Ik vindt het ook vreemd dat ze niet kunnen zien wanneer een auto geleverd gaat worden.

In augustus besteld maar we wachten maar weer af.

Groet willem

Link naar reactie
Delen op andere sites


@willem57: zo te zien zitten we in het zelfde pakket: ook Seat Altea (XL in mijn geval) en een casa white 1.6GDI met Plus Pack besteld....alleen ik op 9 sep, dus ik moet waarschijnlijk nog een paar dagen langer wachten!

ook voor mij dan maar ook een xl en een casa white 1.7 crdi plus pack met navigatie besteld maar ik al op 9 juli en weet nog steeds niks ga vandaag maar eens langs gr.patrick
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

hallo allemaal

wij hebben onze Sportage 2.0 AWD opgehaald op 10 januari na 5 maanden te hebben gewacht

Het is zoals velen hier al zeiden het wachten waard geweest hij rijdt geweldig , ik moet me inhouden ik wil de hele dag rijden, fijn hé

de dealer heeft de auto uitstekend afgeleverd en aan alle afspraken voldaan de Complimenten aan VDNS uit Helmond alles klopte , maak je wel eens anders mee

we hopen dat het natuurlijk zo blijft en dat we veel rijplezier hebben en vooral hoe trekt de Sportage de Caravan van 17oo kg

groetjes Wim en Wilma

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vrijdag de 13de is dan toch mijn geluksdag geworden. Mail gekregen van de dealer dat er onverwacht 2 stuks van mijn keuze binnengekomen waren (wel andere kleur, Dark Gun Metal ipv Cassa White). Ik heb dan toch maar de knoop doorgehakt en zodoende zal ik 2 maanden eerder dan de laatste berichten lieten uitschijnen aan het rijden zijn. Voorziene levering nu op 3 februari, eindelijk icon_lol.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vrijdag de 13de is dan toch mijn geluksdag geworden. Mail gekregen van de dealer dat er onverwacht 2 stuks van mijn keuze binnengekomen waren (wel andere kleur, Dark Gun Metal ipv Cassa White). Ik heb dan toch maar de knoop doorgehakt en zodoende zal ik 2 maanden eerder dan de laatste berichten lieten uitschijnen aan het rijden zijn. Voorziene levering nu op 3 februari, eindelijk icon_lol.gif

Beste Jocar,

Veel geluk met uw nieuwe aanwinst. Ikzelf ben ook nog aan het wachten sinds Mei 2011 voor een 1,7 CRDI Sense+ dark gun metal. Hopelijk komt hij er nu snel aan na 8 maanden wachten, het kriebelt nu toch wel een beetje. Blijkbaar zijn er veel wachtende die met mij vorig jaar het leed hebben gedeeld reeds beleverd maar bij mij jammer genoeg nog geen verder nieuws.

Toch veel rijplezier ermee en veel veilige kilometers...

mvg,

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Jocar,

Veel geluk met uw nieuwe aanwinst. Ikzelf ben ook nog aan het wachten sinds Mei 2011 voor een 1,7 CRDI Sense+ dark gun metal. Hopelijk komt hij er nu snel aan na 8 maanden wachten, het kriebelt nu toch wel een beetje. Blijkbaar zijn er veel wachtende die met mij vorig jaar het leed hebben gedeeld reeds beleverd maar bij mij jammer genoeg nog geen verder nieuws.

Toch veel rijplezier ermee en veel veilige kilometers...

mvg,

Geert

Hallo Geert,

Ik had de mijne ook al van begin mei besteld. Normaal was ie beloofd voor begin februari 2012. Vorige week heb ik echter contact gehad met Kia Belgium en was er nog steeds geen bevestigde productiedatum. Mijn dealer wist nu sinds gisteren dat de levering niet voor ten vroegste half maart zou zijn, dus minimum 6 weken te laat. Eind december waren er een paar stockwagens uit de productie van november toegekomen en dus nu heb ik daar maar een keuze uit gemaakt. Vermits ik deze wagens kon zien was het eigenlijk gemakkelijker om een kleur te kiezen, het is dus een Sense in Dark Gun Metal met grijs leder geworden. Hierbij een linkje naar een ander forum waarop ik enkele foto's geplaatst heb,

http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4812581#post4812581

Als jij de jouwe besteld hebt in mei twijfel ik er wel aan dat jij een Sense+ gaat krijgen want die versie bestaat pas sinds juni en er wordt geleverd wat men besteld heeft ook al is die versie niet meer verkrijgbaar.

Hopelijk komt de jouwe nu ook snel :)

Grtz, Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren mijn kia sportage sense sirius silver kunnen ophalen na 8.5 maand besteld eind april.

Zeer goede aflevering gehad van Garage Peeters in Herentals.

Ben zeer tevreden van dealer en nog meer van de wagen! :clap:

Grtz, Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb mijn kia sportage 13 mei besteld, vandaag het verlossende telefoontje gehad dat hij op transport is. verwachting eind deze maand dat ik hem kan ophalen :-)!! kan niet wachten na 8,5 maand terwijl 3/4 maanden levertijd gezegd was…..

Gr. Dirk-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Geert,

Ik had de mijne ook al van begin mei besteld. Normaal was ie beloofd voor begin februari 2012. Vorige week heb ik echter contact gehad met Kia Belgium en was er nog steeds geen bevestigde productiedatum. Mijn dealer wist nu sinds gisteren dat de levering niet voor ten vroegste half maart zou zijn, dus minimum 6 weken te laat. Eind december waren er een paar stockwagens uit de productie van november toegekomen en dus nu heb ik daar maar een keuze uit gemaakt. Vermits ik deze wagens kon zien was het eigenlijk gemakkelijker om een kleur te kiezen, het is dus een Sense in Dark Gun Metal met grijs leder geworden. Hierbij een linkje naar een ander forum waarop ik enkele foto's geplaatst heb,

http://www.autoforum...581#post4812581

Als jij de jouwe besteld hebt in mei twijfel ik er wel aan dat jij een Sense+ gaat krijgen want die versie bestaat pas sinds juni en er wordt geleverd wat men besteld heeft ook al is die versie niet meer verkrijgbaar.

Hopelijk komt de jouwe nu ook snel :)

Grtz, Johan

Beste Johan,

Ik hoop echter wel dat ze hun aan de correcte afleveringsdatum houden en er zeker geen 6 tal weken meer bijdoen zoals ze bij u gedaan hebben. Echter heb je nu wel al een mooi alternatief. Ben blij voor u.

Gelukkig zijn er nog stockwagens.

Wat ik echter niet begrijp is dat er verschillende garages reeds stockwagens binnen krijgen, ook met dezelfde configuratie als degene die ik heb besteld en toch dienen sommige te wachten op hun bestelde wagen.

Je zou denken dat ze eerst de openstaande orders zouden afwerken vooraleer ze stockwagens gaan produceren. Maar jammer genoeg is het in de werkelijkheid anders.

Wat Sense en Sense+ betreft, wel ik heb mijne bestelbon getekend einde mei en mijne garagist heeft me bevestigd dat de uiteindelijke bestelling zal doorgegevens zijn rond de verandering van de Sense naar de Sense+ en dat hij er vrijwel zeker van is dat het een Sense + zou zijn.

Zou wel niet misstaan na zo een lange wachtperiode. Om zo toch wat de wachtende en soms wel misnoegde klant te paaien.

Denk dat ze bij Kia misschien wel wat klantgerichter moeten denken.

Ik zou zeggen veel plezier met uw aanwinst en rijd er mooie en veilige km mee.

groeten,

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Geert,

Eind mei, dan zit het er inderdaad in dat het een Sense+ gaat zijn, zeker als de dealer het gezegd heeft. Mijn dealer heeft tot nu nog altijd geen Sense+ gezien zei hij mij. Nu, zo'n groot verschil is het ook niet, hé (alu. deurdrempels en APS dacht ik).

Er zit totaal geen lijn in hun leveringen. Sommige zijn er op 3 maanden maar de meesten liggen toch tussen de 7 en de 12 maanden.

En aan die stockwagens kan ik ook niet uit. Op de controlestickers onder de motorkap en in het interieur staat de productiedatum (ongeveer) vermeld. Zo stond er ook bv. een Sand Track Sense tussen die al geproduceerd was in maart 2011 en nu pas toegekomen. Zo eentje moet ik niet hebben, hé. Men zag dat ook onder de motorkap, er lag een dikke laag stof over de motor en ook in het interieur. De mijne is geproduceerd rond 10 november, dus dat gaat nog.

Dit systeem van werken kost Kia ongetwijfeld een pak klanten. In de showroom stond de nieuwe Optima (wat een prachtige auto) en met deze zal het qua leveringen dezelfde weg opgaan. Jammer toch!

Voor wanneer juist is de jouwe beloofd?

In ieder geval hoop ik dat ie op tijd is zodat je snel kunt genieten van deze prachtige bak,

Grtzz, Johan

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Geert,

Eind mei, dan zit het er inderdaad in dat het een Sense+ gaat zijn, zeker als de dealer het gezegd heeft. Mijn dealer heeft tot nu nog altijd geen Sense+ gezien zei hij mij. Nu, zo'n groot verschil is het ook niet, hé (alu. deurdrempels en APS dacht ik).

Er zit totaal geen lijn in hun leveringen. Sommige zijn er op 3 maanden maar de meesten liggen toch tussen de 7 en de 12 maanden.

En aan die stockwagens kan ik ook niet uit. Op de controlestickers onder de motorkap en in het interieur staat de productiedatum (ongeveer) vermeld. Zo stond er ook bv. een Sand Track Sense tussen die al geproduceerd was in maart 2011 en nu pas toegekomen. Zo eentje moet ik niet hebben, hé. Men zag dat ook onder de motorkap, er lag een dikke laag stof over de motor en ook in het interieur. De mijne is geproduceerd rond 10 november, dus dat gaat nog.

Dit systeem van werken kost Kia ongetwijfeld een pak klanten. In de showroom stond de nieuwe Optima (wat een prachtige auto) en met deze zal het qua leveringen dezelfde weg opgaan. Jammer toch!

Voor wanneer juist is de jouwe beloofd?

In ieder geval hoop ik dat ie op tijd is zodat je snel kunt genieten van deze prachtige bak,

Grtzz, Johan

Hey Johan,

Idd ik denk dat er weinig mensen zijn die hier nog een verstandige en logische uitleg kunnen op geven. Jammer genoeg is het dus wel en zitten wij allemaal in het zelfde schuitje.

Op datum van bestelling hadden ze gezegd 9 maanden dus eigenlijk in Februari 2012, rond einde November begin December nog eens even naar de dealer geweest. Toch maar kleine hint geven dat ze me zeker niet vergeten. Toen wisten ze me te zeggen dat het reeds vervroegd was en dat hij hoogstwaarschijnlijk om niet zeker te zijn begin Januari. Niet dus!!!

Nog even wachten!!!

Die Optima is idd een ferm wagen... Had hem vorige week eens zien buiten staan als ik langs de garage reeds. Heel mooi, jammer genoeg zal dit hetzelfde verhaal opgaan.

Maar ja ze zullen wel iets anders aan hun hoofd hebben zeker. Persoonlijk wil ik de dealer niets in de schoenen schuiven want hij kan er ten slotte niet aan doen dat de fabriek niet aanlevert.

Dus ga nog even wachten maar zal zeker tegen het einde van volgende week nogmaals langsgaan en wel even mijn licht terug opsteken.

grtz

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Geert,

Om echt zeker te zijn kan je altijd eens mailen naar Kia Belgium (Mathilde de Villenfagne - Mathilde.DeVillenfagne@kia.be )

Ik kan nooit geloven dat jouw dealer eind november al iets wist over 'vroeger of later' zijn. Zij moeten hun informatie ook van daar krijgen. Inderdaad, ik vind het ook erg voor de dealers die helaas met de boze klanten achterblijven. Van die kant gezien geef ik mijn dealer (Bruyninx Hasselt) een dikke pluim want zij hebben werkelijk alles gedaan om mij steeds verder te helpen met info en vervangauto's.

Ga in ieder geval maar eens langs de dealer en hopelijk hebben ze goed nieuws voor jou :)

Greetzz, Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Johan,

Ja ik vind het allemaal toch wel wat vaag zo... Levertermijnen, stockwagens, vervroegd, te laat, enz... Geen mens dat er nog de draad in vindt.

Ik ga zeker eens langs bij de dealer volgende week en zien wat ervan komt. Ik hou jullie op de hoogte...

grtz, Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag zelfs een belletje gekregen van de verkoper Rob,........ wanneer ik de nieuwe Sp3 wilde ophalen ????? nee nou wordt ie mooi, ZO SNEL Mogelijk natuurlijk, het wordt dus 3 februari en dat is een week eerder.!!!!! nou nog ff kijken of het de goeie is , morgen ff fotootje gaan maken

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

ik had in belgie deze van mij besteld, ik geloof begin augustus 2011, de verkoper wist zeker dat het minstens 10 à 11 maand zou duren voor levering, was picobello voor mij mijn lease loopt tot 07/2012, dat kwam perfect uit.

begin november 2011 ( dus na dikke 4 maand) krijg ik telefoon van garage dat totaal onverwacht en zonder aankondiging mijn sportage bij hem afgeleverd was :clap: . daar staat hij nu nog enkele maanden :innocent:

blijkbaar hebben ze er totaal geen zicht op, wat wel opviel is dat er 3 bij hem geleverd waren ( sense + ), mensen die maanden voor mij bestelden hebben nog niks gehoord van hun wagen. ik zit nu echt in een vervelende " luxe" positie, ik heb hem en kan er nog niet met rijden :no:

ik kocht een sense + awd - aut. 136pk

post-5610-0-52906900-1327872188_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee maar hdr, ook de weg naar dit forum gevonden :) Misschien heb jij het al gelezen bij AW maar vanaf volgende vrijdag ben ik eindelijk aan het rijden met de mijne :clap:

Gelukkig heb jij een luxe probleem en kan je af en toe eens gaan kijken naar jouw mooie Sportage, heb ik ook gedaan de afgelopen weken. Anyway, nog een beetje geduld.... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee maar hdr, ook de weg naar dit forum gevonden :) Misschien heb jij het al gelezen bij AW maar vanaf volgende vrijdag ben ik eindelijk aan het rijden met de mijne :clap:

Gelukkig heb jij een luxe probleem en kan je af en toe eens gaan kijken naar jouw mooie Sportage, heb ik ook gedaan de afgelopen weken. Anyway, nog een beetje geduld.... :)

hoi jocar,

tuurlijk ben ik al regelmatig gaan zien........... :clap: maarja daar stopt het voorlopig :fuck-8:

eerst veel succes met uwe knappe wagen en rij veilig.

hoe zijn de eerste waarnemingen.

de dealer stelde mij voor om eens paar dagen met deze van mij te rijden maar daar begin ik niet aan :nono::no: , ik zal idd nog ff wachten, is wel een geruststelling dat hij daar veilig staat in een afzonderlijke ruimte waar niemand komt :shifty:

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi jocar,

tuurlijk ben ik al regelmatig gaan zien........... :clap: maarja daar stopt het voorlopig :fuck-8:

eerst veel succes met uwe knappe wagen en rij veilig.

hoe zijn de eerste waarnemingen.

de dealer stelde mij voor om eens paar dagen met deze van mij te rijden maar daar begin ik niet aan :nono::no: , ik zal idd nog ff wachten, is wel een geruststelling dat hij daar veilig staat in een afzonderlijke ruimte waar niemand komt :shifty:

Thanks hdr, over de waarnemingen kan ik nog niks schrijven vermits ik 'm pas nu vrijdag ga afhalen. Lang zal het echter niet duren voor ik iets kan zeggen want op 10 februari vertrek ik er al mee naar Polen. 3000 km op 2 weken, alsof dat geen test is, hé :)

Nee hoor, laat 'm voorlopig maar rustig staan, als je een ritje wil maken neem dan maar de demo van de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Thanks hdr, over de waarnemingen kan ik nog niks schrijven vermits ik 'm pas nu vrijdag ga afhalen. Lang zal het echter niet duren voor ik iets kan zeggen want op 10 februari vertrek ik er al mee naar Polen. 3000 km op 2 weken, alsof dat geen test is, hé :)

Nee hoor, laat 'm voorlopig maar rustig staan, als je een ritje wil maken neem dan maar de demo van de dealer.

juist jocar, als ik het echt niet meer kan houden neem ik wel een testrit.

en idd ik dacht dat je hem vrijdag LL bent gaan halen, foutje van mij sorry, zal idd de beste testrit ooit worden, direct dikke 3000km om te testen, super zou ik zeggen :clap:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...